Ένας νέος σταθμός θα προστεθεί τα επόμενα χρόνια στη γραμμή «Πειραιάς-Χαλκίδα», αναβαθμίζοντας περαιτέρω τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Εντός δύο ετών εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, που αναμένεται να συνδράμει στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.
Σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς θα αποκτήσει το Κρυονέρι, μέσω της κατασκευής ομώνυμου σταθμού στην προαστιακή γραμμή «Πειραιάς-Χαλκίδα». Πρόκειται για τον δεύτερο Σταθμό Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη δημοτική κοινότητα Διονύσου μετά τον Άγιο Στέφανο.
BUY NOW
Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους υπάρχοντες σταθμούς «Δεκελεία» και «Άγιος Στέφανος», ενώ η διάρκεια παράδοσης του έργου ανέρχεται σε 42 μήνες (3,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, στους οποίους περιλαμβάνονται 18 μήνες για την κατασκευή και 24 μήνες υποχρεωτικής συντήρησης.
Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2023, ενώ το κόστος του έργου, που συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 στον Άξονα Προτεραιότητας ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ, ανέρχεται σε 5.804.254,88 ευρώ.
Η ακτινογραφία του έργου
Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά:
- Στην κατασκευή της Σιδηροδρομικής Στάσης (Σ.Στ.) Κρυονερίου που αναπτύσσεται μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) Δεκελείας και Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, από την Χ.Θ. 30+075 έως την Χ.Θ. 30+225 της σιδηροδρομικής γραμμής (Σ.Γ.) Πειραιά – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.
- Προβλέπονται χώροι για την εξυπηρέτηση των επιβατών (Εκδοτήρια Εισιτηρίων, WC Επιβατών, WC Υπαλλήλων, Αποθηκευτικός χώρος) και μηχανολογικοί χώροι για την υποστήριξη της Στάσης και των Σιδηροδρομικών Συστημάτων.
- Η στάθμη του άκρου της κάθε αποβάθρας κατασκευάζεται παράλληλα με την κλίση της σιδηροδρομικής γραμμής και βρίσκεται 0,76 μ. επάνω από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς, ενώ το πλάτος της είναι 2,50μ και το μήκος της 150μ. Οι αποβάθρες θα επιστρωθούν με κεραμικά αντιολισθητικά πλακίδια. Το στέγαστρο έχει επικάλυψη από κρύσταλλα triplex securit που στερεώνεται επί του μεταλλικού φορέα με εξαρτήματα τύπου αράχνης και έχει μικρή κλίση προς το κτίριο.
- Η μεταλλική Άνω Πεζοδιάβαση αποτελείται από δύο πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας στα άκρα της (κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας) και συνδετική πεζογέφυρα σε ύψος 7,00μ. από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς.
- Στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών έργων (κυκλικές πλατείες, χώροι στάθμευσης, οριοθέτηση λωρίδων κυκλοφορίας κλπ.) Στις διαμορφώσεις αυτές περιλαμβάνεται και η κατασκευή πεζοδρομίων με πλακοστρώσεις, κράσπεδα κλπ.
- Στην εγκατάσταση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ), κιγκλιδωμάτων - περιφράξεων – οριοδεικτών, κατακόρυφης σήμανσης – διαγραμμίσεων και όλου του απαραίτητου εξοπλισμού για την σήμανση και ασφάλιση των οδικών έργων και της Σιδ. Στάσης
- Στην ανακατασκευή της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής Σ.Γ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μ. (από την Χ.Θ. 29+440 έως την Χ.Θ. 30+500 περίπου)
- Στην προσωρινή αποξήλωση της ηλεκτροκίνησης και επανεγκατάστασή της
- σύμφωνα με την τελική θέση των αξόνων της σιδ/κής γραμμής
- Στην επαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή» και «ενέργεια», που αποτελούν αντικείμενο του παρόντος έργου
Όπως είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, πρόκειται για ένα έργο πνοής στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ποιοτική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μετακινήσεων.
Θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Διονύσου αλλά και τους χιλιάδες εργαζόμενους της Βιομηχανικής Ζώνης της περιοχής, ενώ θα διευκολύνει άμεσα και την προσβασιμότητα στο Κτήμα Τατοΐου μετά την ανάπλασή του.