Citroen e-C3

Πρόεδρος ΚΤΕΟ στο carandmotor.gr: Σημαντική εξέλιξη η επανεργοποίηση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου στους δρόμους

10 xeiroteres poli kinisi

Την εντατικοποίηση των ελέγχων από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΥΜΕ, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια. Τι αναφέρει στο carandmotor.gr ο Κωνσταντίνος Βήκας.

Τέλος στην ασυδοσία με τα απογυμνωμένα από φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδιών πετρελαιοκίνητα οχήματα επιχειρεί να βάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του νέου νομοσχεδίου που προωθεί. Η κίνηση δεκάδων χιλιάδων οχημάτων δίχως DPF δεν είναι, όμως, το μοναδικό πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, κάτι που αναγνωρίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Ωρολογιακές βόμβες συνιστούν και τα οχήματα που υπονομεύουν την οδική ασφάλεια αντιμετωπίζοντας -μεταξύ άλλων- τεχνικές βλάβες και δίχως να πληρούν τα κριτήρια ασφαλούς φόρτωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκ των αρμόδιων για το στήσιμο… παγίδων στα εν λόγω οχήματα είναι τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (ΜΚΕ), τα οποία μετά από τον μερικό παροπλισμό τους αναμένεται να ενεργοποιηθούν ξανά συνδράμοντας ακόμα πιο αποφασιστικά στη θωράκιση των χρηστών του οδικού δικτύου.

Η εντατικοποίηση των ελέγχων από τα ΜΚΕ προβλέπεται στο ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (θα κατατεθεί προς ψήφισης στα τέλη Ιανουαρίου) και αποτελεί μια δράση που επικροτείται από τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνο Βήκα.

Μιλώντας στο carandmotor.gr, επισημαίνει ότι η επιστραύτευση των ΜΚΕ δεν συνιστά ένα καινούργιο μέτρο «αφού προβλέπεται νομοθετικά από το 2006 στοχεύοντας στον έλεγχο κυρίως των βαρέων οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών, που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δίχως να αποκλείονται και τα ΙΧΕ».

κωνσταντίνος βήκας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσθεσε ότι στη χώρα μας φαίνεται να είχε ατονήσει τα προηγούμενα χρόνια λόγω έλλειψης κονδυλίων για την αποζημίωση των υπαλλήλων που συμμετέχουν σε αυτά. «Αυτό αποτυπώνεται άλλωστε και στα στατιστικά αποτελέσματα ελέγχων συγκριτικά της περιόδου 2014-15 όπου διενεργήθηκαν περίπου 16.000 έλεγχοι έναντι της περιόδου 2021-22 όπου διενεργήθηκαν μόλις 88 έλεγχοι, όταν ο στόχος για τη χώρα μας είναι οι 15.000 έλεγχοι ετησίως».

Τι είναι τα ΜΚΕ και τι έλεγχουν;

Περιγράφοντας τον ρόλο τους, ο κ.Βήκας επισημαίνει ότι τα ΜΚΕ αποτελούν όργανα των Περιφερειών της χώρας και αποτελούνται από δύο εκπροσώπους της Υπηρεσίας Μεταφορών ή του Δ.ΚΤΕΟ με έναν εκ των οποίων να είναι απαραιτήτως τεχνικός. Επίσης υπάρχει και ένας εκπρόσωπος από την Τροχαία, ή το Λιμενικό αν ο έλεγχος διενεργείται σε περιοχή της αρμοδιότητας του.

Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται με την χρήση «check list» σύμφωνα με την οδηγία 2014/47 και προβλέπουν:

α) Την επαλήθευση απαραίτητων συνοδευτικών εγγράφων όπως άδεια κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, ταχογράφο, φορτωτική κτλ.

β) Την οπτική επιθεώρηση της τεχνικής κατάστασης του οχήματος, ουσιαστικά αφορά στους ίδιους οπτικούς ελέγχους που γίνονται στα ΚΤΕΟ χωρίς χρήση εργαλείων.

γ) Την οπτική αξιολόγηση της ασφαλούς φόρτωσης του οχήματος.

Τα ΜΚΕ επιβάλουν Διοικητικά πρόστιμα ανάλογα με την παράβαση:

  • Στον ιδιοκτήτη του Οχήματος από 50€ έως 3.000€
  • Στον Οδηγό του οχήματος από 20€ έως 450€
  • Στον υπ. Φόρτωσης από 300€ έως 950€
  • Ενώ αν κριθεί σκόπιμο μπορεί να υποχρεώσει για διενέργεια ολοκληρωμένου τεχνικού ελέγχου στο πλησιέστερο ΚΤΕΟ

Στο στόχαστρο και τα οχήματα δίχως DPF -Επιβάλλεται η εποπτεία των ΚΤΕΟ

Το ερανιστικό νομοσχέδιο πετάει το γάντι και σε όσους θέτουν σε κυκλοφορία οχήματα δίχως φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων με αποτέλεσμα να ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα το περιβάλλον και να συντελούν στην πρόκληση καρδιακών νοσημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα στη χώρα μας δεν εφαρμόζεται ο ως υποχρεωτικός ο έλεγχος των μικροσωματιδίων στα ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να διαπιστωθεί αν κάποιο όχημα φέρει ακατάλληλο DPF ή ακόμη χειρότερα αν δεν φέρει καθόλου.

ΚΤΕΟ

Σύμφωνα με τον κ. Βήκα, οι έλεγχοι αυτοί αφορούν σε πετρελαιοκίνητα ΙΧΕ και βαρέα οχήματα, ενώ προκειμένου να γίνουν αυτές οι μετρήσεις στα ΚΤΕΟ απαιτούνται ακριβές επενδύσεις για την απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού μεγάλης ακρίβειας επί των μετρήσεων.

«Διαφαίνεται ότι η νέα χρονιά ξεκινά με μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ. για την εξασφάλιση ασφαλούς και λιγότερο ρυπογόνας κυκλοφορίας των οχημάτων στους δρόμους. Σε αυτό το πλαίσιo επικροτούμε και υποστηρίζουμε ένθερμα την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Μεταφορών ενώ αναμένουμε εντός του 2025 και άλλες αντίστοιχες ενέργειες για ένα άλλο επίσης πολύ κρίσιμο ζήτημα, αυτό της εποπτείας της ορθής λειτουργίας και νομιμότητας των λειτουργούντων ΚΤΕΟ της χώρας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε παλαιότερες δηλώσεις του στο carandmotor.gr, ο κ. Βήκας είχε υπογραμμίσει ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνο Βήκας, έχει κάνει λόγο για παρασιτικά φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς -ένα φαινόμενο που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα προκειμέου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ