Προχωρά το υποθαλάσσιο οδικό τούνελ των 27 χιλιομέτρων -Ποιες περιοχές θα ενώσει

υποθαλάσσιο τούνελ

Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του τούνελ Rogfast που θα έχει διπλάσιο μήκος από τη μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα σήμερα στον πλανήτη.

Τα υποθαλάσσια οδικά τούνελ δεν αποτελούν κάτι νέο στον κόσμο των κατασκευών, έχοντας εκπροσώπηση σε διάδορες περιοχές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας με την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου.

Κανένα, ωστόσο, δεν μπορεί να συγκριθεί με το νορβηγικό τούνελ Ryfast Tunnel, μήκους 14,3 χλμ., που εγκαινιάστηκε το 2019 ανατολικά της πόλης Σταβάνγκερ. Η συγκεκριμένη σήραγγα, ωστόσο, το 2033 αναμένεται να παραδώσει τον τίτλο του μακρύτερου υποθαλάσσιου τούνελ σε μια επίσης νορβηγική υποδομή, σχεδόν διπλάσιου μήκους, που βρίσκεται υπό υλοποίηση.

rogfast tunnel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για το Rogfast Tunnel των 26,7 χλμ. μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Ryfast, στον αυτοκινητοδρόμο E39 ανάμεσα στις πόλεις Στάβανγκερ και Μπέργκεν.

Σχεδόν ένας στους πέντε από τους 5,6 εκατομμύρια κατοίκους της Νορβηγίας ζουν γύρω από τις εν λόγω πόλεις, μια περιοχή γνωστή ως «χρυσή ακτή», καθώς φιλοξενεί τις βιομηχανίες πετρελαίου, σολομού και υδροηλεκτρικής ενέργειας. Η συνδεσιμότητα στις μεταφορές αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα για την κυβέρνηση η οποία επιθυμεί να μετριάσει την εξάρτηση από τα φέρι μποτ.

rogfast tunnel

Σήμερα το ταξίδι μεταξύ Κρίστιανσαντ και Τρόντχαιμ στον μήκους 1.100 χλμ. αυτοκινητόδρομο E39 διαρκεί 21 ώρες, και αναμένεται να μειωθεί στο μισό όταν το Rogfast ανοίξει τις πύλες του, κατευθύνοντας την κυκλοφορία βόρεια του Στάβανγκερ μέσω δύο τούνελ που περνούν κάτω από ένα φιόρδ.

Πέρα από το μακρύτερο τούνελ στον κόσμο θα είναι και το βαθύτερο (392 μ. κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας), ενώ το ταξίδι μέσα σε αυτό θα διαρκεί περίπου 35 λεπτά εφόσον οι οδηγοί κινούνται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
rogfast tunnel

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2018 με την κατασκευή των δύο πρώτων εισόδων, ενώ το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 1,75 δισ. ευρώ, με τo 40% να καλύπτεται από τη νορβηγική κυβέρνηση και το υπόλοιπο από διόδια. Υπολογίζεται ότι καθημερινά το τούνελ θα υποδέχεται περίπου 6.000 οχήματα, ενώ το ύψος των διοδίων θα ανέρχεται σε 36 ευρώ.

Για την κατασκευή του τούνελ, το οποίο σήμερα έχει διανοιχθεί σε ποσοστό περίπου 35%, έχουν υπογραφεί τρεις ξεχωριστές συμβάσεις. Έχει επιλεχθεί η μέθοδος τς διάτρησης-ανατίναξης, με την τελευταία να έχει κριθεί απαραίτητη λόγω της παρουσίας σκληρών βράχων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ