Το Lecar 459 Hybrid είναι ένα συμπαγές Crossover που κινείται ηλεκτρικά, αλλά διαθέτει έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης / αιθανόλης 1.0 λίτρου για τη φόρτιση της μπαταρίας - επιτυγχάνοντας έτσι αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.
Ποιά είναι, όμως, η Lecar; Πρόκειται για μια νεοφυή μάρκα αυτοκινήτων που ίδρυσε ο επιχειρηματίας Φλάβιο Φιγκουεϊρέντο Άσις στη Βραζιλία. Σκοπός της είναι να παράγει κομψά και προσιτά οχήματα, όπως τo 459 Hybrid που προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά το 2026.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία φιλοδοξεί να το διαθέτει στη χώρα της Λατινικής Αμερικής με τιμή περίπου 147.900 βραζιλιάνικα ρεάλ, που σημαίνει 24.100 ευρώ.
BUY NOW
Σε αυτή την υβριδική εφαρμογή ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί για τη φόρτιση της μπαταρίας, που δίνει την ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 163 ίππων που κινεί τους τροχούς. Έτσι, με την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας και με γεμάτο ρεζερβουάρ, με βενζίνη ή αιθανόλη, μπορεί κανείς να διανύσει έως και 1.000 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας δεν μας είναι άγνωστος. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.0 λίτρου που φορά το Renault Clio και φυσικά το Mitsubishi Colt, όπως και το Dacia Sandero. Η Horse (το παρακλάδι θερμικών μοτέρ της κινεζικής Geely) έχει ήδη ανακοινώσει συμφωνία για την εισαγωγή τόσο του μοτέρ αυτού (HR10) όσο και του τετρακύλινδρου 1.3 λίτρου (HR13) στη Βραζιλία.
Βεβαίως, σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας έχει τροποποιηθεί λίγο (χρησιμοποιώντας αλουμίνιο στις κυλινδροκεφαλές, για παράδειγμα) ώστε να λειτουργεί τόσο με βενζίνη όσο και με αιθανόλη - ένα καύσιμο που έχει εξαπλωθεί μαζικά στη βραζιλιάνικη αγορά εδώ και δεκαετίες (από την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 1970).
Σε αυτή τη διαμόρφωση, η Horse ισχυρίζεται ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής. Θα παράγεται στο εργοστάσιο του Κουριτίμπα, στη Βραζιλία.
Πάντως, η συνεργασία της Renault με τη βραζιλιάνικη Lecar έχει και μια διασκεδαστική σύμπτωση από τα βάθη της ιστορίας της: τη δεκαετία του 1980 η γαλλική εταιρεία ήθελε να εξάγει το Renault 5 στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά αντί να χρησιμοποιήσει το επιτυχημένο όνομα με το οποίο το γνωρίζουμε στην Ευρώπη, αποφάσισε να το ονομάσει… Le Car. Το άνοιγμα αυτό, ωστόσο, δεν ήταν και τόσο επιτυχημένο, σε μια χώρα που δεν είναι συνηθισμένη σε τόσο μικρά αυτοκίνητα, έστω και με γαλλική ονομασία.