Από το μαζεμένων διαστάσεων Suzuki Jimny μέχρι το οικογενειακό Subaru Forester, τα συγκεκριμένα SUV αποδίδουν εξαιρετικά σε όλα τερέν και κοστίζουν λιγότερο από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Για αρκετούς ανθρώπους στη χώρα μας, η χρήση ενός 4x4 δεν είναι μόδα, αλλά καλύπτει τις ανάγκες τους σε καθημερινή βάση. Δυστυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια η τάση είναι να εξαφανίζονται από την αγορά της Ευρώπης, και κατά συνέπεια την ελληνική, τα πραγματικά εκτός δρόμου οχήματα και να αντικαθίστανται από τα SUV.
Στο θέμα που ετοιμάσαμε, επιλέξαμε πέντε πραγματικά «εργαλεία» που παραμένουν σχετικά προσιτά (πάντα αναλογιζόμενοι τις σημερινές συνθήκες της αγοράς), και με την κατάλληλη φροντίδα μπορούν να αντέξουν πολύ περισσότερο, συντροφεύοντας για πολλά χιλιόμετρα τον δεύτερο ή και τον τρίτο ιδιοκτήτη τους.
BUY NOW
Όπως θα δείτε και εσείς, έχουμε επικεντρωθεί σε μοντέλα ηλικίας έως 20 ετών. Κρίνοντας μάλιστα από τις προσφορές στην αγορά μεταχειρισμένου της χώρας μας, τα αυτοκίνητα που έχουμε επιλέξει κοστίζουν κάτω από τα 12.000 ευρώ, τιμή πολύ πιο χαμηλή από αυτή ενός καινούργιου μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Dacia Duster
Το Dacia Duster ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του στην ελληνική αγορά, απαντώντας στην ανάγκη απόκτησης ενός προσιτού αλλά πέρα από κάθε αμφιβολία ικανού offroader.
Στη συνέχεια, βέβαια, το Duster διακρίθηκε και για τον all-around χαρακτήρα του, προσφέροντας και δικίνητες διαμορφώσεις βενζίνης και diesel.
Οι τελευταίες είναι και οι πλέον προσιτές, ξεκινώντας κάτω από τα 8.000 ευρώ στις εκδόσεις με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων.
Ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του και η καλώς εννοούμενη κατασκευαστική λιτότητα, χαρίζουν στο Dacia Duster και τον τίτλο του αξιόπιστου.
Mitsubishi Pajero Pinin
Ακούγοντας το όνομα της Mitsubishi σε μια συζήτηση για τετρακίνητα οχήματα, η σκέψη των περισσότερων πηγαίνει -δικαίως- στο L200 και το εμβληματικό Pajero, χωρίς το Pinin στο τέλος. Υπάρχει ωστόσο και μία ακόμα πρόταση της ιαπωνικής φίρμας η οποία άφησε εποχή στην εκτός δρόμου κίνηση, αποτελώντας ένα από τα ικανότερα τετρακίνητα οχήματα της εποχής του.
Ο λόγος φυσικά για το Mitsubishi Pajero, η πιο προσιτή εκδοχή του οποίου μπορεί να αποκτηθεί στις ημέρες μας με λιγότερα από 4.000 ευρώ.
Το Mitsubishi Pajero Pinin εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,8 και 2,0 λίτρων αποδίδοντας, αντιστοίχως, 120 και 129 ίππους.
To σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από σχέσεις υποπολλαπλασιασμού και το μικρό σε μήκος offroader αποκτά αυτομάτως εντυπωσιακές ικανότητες μακριά από την ασφάλεια της ασφάλτου.
Οι επιλογές στις αγγελίες των μεταχειρισμένων οχημάτων δεν είναι πολλές –ειδικά για εκείνους που θα επιλέξουν την έκδοση του 1,8 λίτρου, ωστόσο με σχεδόν 5.000 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε μια πρόταση η οποία θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση όταν και εφόσον χρειαστεί.
Subaru Forester
Θα αποτελούσε παράληψη αν από τη λίστα μας με τα προσιτά τετρακίνητα μοντέλα της αγοράς του μεταχειρισμένου έλλειπε μια πρόταση της Subaru. Όχι μια οποιαδήποτε πρόταση της Subaru αλλά το γνωστό σε όλους Forester.
Με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, γνωστό και ως Symmetrical All Wheel Drive, να αποτελεί τον κοινό παρονομαστή για όλες τις γενιές του, το ιαπωνικό all-arounder, είναι επί της ουσίας εκείνο το χαρακτηριστικό που κάνει τη συγκεκριμένη πρόταση μοναδική στο είδος της, χαρίζοντάς της την ικανότητα να κινείται με την αποτελεσματικότητα σε άσφαλτο και χώμα.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του Subaru Forester αποτελεί οι αναλογίες του αμαξώματος και η πρακτικότητα με την οποία ντύνουν μια τετρακίνητη πρόταση, η οποία με τον σωστό τύπο ελαστικού μπορεί να σας ταξιδέψει παντού.
Suzuki Jimny
Ελαφρύ, αξιόπιστο, ικανό μα πάνω απ’ όλα προσιτό. Το Suzuki Jimny αποτελεί τα τελευταία 20 χρόνια την ιδανική επιλογή για εκείνους που θελήσουν να προσθέσουν στον στόλο τους ένα αυθεντικό τετρακίνητο όχημα, η κατοχή του οποίου δεν θα τους βαραίνει δυσανάλογα.
Ο χαμηλός κυβισμός του τετρακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης, αποτελεί την ιδανική βάση καθώς συνδυάζει την αξιοπιστία με τις περιορισμένες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Ένα ακόμα προσόν του Suzuki Jimny είναι το γεγονός ότι στο σύστημα τετρακίνησης έρχονται να προστεθούν και οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού οι οποίες ως γνωστό… πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες επιβίωσής σου σε ολισθηρά τερέν.
Ένα μεταχειρισμένο Suzuki Jimny πρώτης γενιάς ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 5.000 ευρώ, καθιστώντας την απόκτησή του ακόμα πιο εύκολη. Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι στο ίδιο επίπεδο χρημάτων μπορεί να αποκτήσει κανείς και ένα Grand Vitara, αναβαίνοντας σε... κυβικά αλλά ενδεχομένως και σε πρακτικότητα.
Suzuki Grand Vitara
To Suzuki Vitara προηγήθηκε του σαρωτικού κύματος των SUV, προτάσσοντας τις εκτεταμένες εκτός δρόμου δυνατότητές του ως το συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό που επέλεξε να κρατήσει αποστάσεις από το παράδειγμα των αυθεντικών offroaders.
Όπως και στην περίπτωση του Toyota RAV4, έτσι και το Suzuki Grand Vitara διατέθηκε στη χώρα μας σε δύο τύπους αμαξώματος και με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,6 λίτρου να αποτελεί τη βασική επιλογή, αποδίδοντας 94 ίππους.
Η δίλιτρη έκδοση του ιαπωνικού SUV προσέφερε το απαραίτητο πλεόνασμα ισχύος, ωστόσο, για τους απαιτητικότερους υπήρχε και εξακύλινδρη διαμόρφωση με κινητήρα 2,5 λίτρων και απόδοση 144 ίππων.
Η δεύτερη γενιά του Suzuki Grand Vitara πέρασε στην παραγωγή το 1998 τερματίζοντας την πορεία του το 2005 όταν και παρέδωσε τη σκυτάλη στον διάδοχό του.