Καινούργια αυτοκίνητα: Τι είναι η ευρωπαϊκή οδηγία GSR2 - Γιατί θα αυξηθούν οι τιμές

τελωνείο καινούργια αυτοκίνητα

Η ΕΕ αποφάσισε ότι τα νέα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας θα είναι υποχρεωτικά  ένα αναπόφευκτο πρόσθετο κόστος για τα νέα αυτοκίνητα.

Από τις 7 Ιουλίου 2024, όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με αρκετά τεχνολογικά ασφαλείας τα οποία θα είναι και υποχρεωτικά στα καινούρια αυτοκίνητα σύμφωνα με τα την ευρωπαϊκή οδηγία GSR2. Η ΕΕ αποφάσισε ότι τα νέα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας θα είναι υποχρεωτικά και κάποια από αυτά υπάρχουν ήδη στα αυτοκίνητα ενώ κάποια άλλα θα προστεθούν έως το 2026 δημιουργώντας ένα αναπόφευκτο πρόσθετο κόστος για τα νέα αυτοκίνητα.

Η ασφάλεια έχει μια τιμή που τείνει να αυξάνεται. Και τα πρότυπα GSR2 (Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας) είναι εκεί για να μας το υπενθυμίζουν αυτό. Διότι εάν η Ευρώπη αναγκάσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξοπλίσουν καλύτερα τα αυτοκίνητά τους, ο τελικός πελάτης είναι αυτός που πρέπει να πληρώσει τον έξτρα εξοπλισμό. Δεν μπορείτε να κατηγορήσετε κανέναν επειδή θέλει να προστατεύσει καλύτερα τους πεζούς σε περίπτωση πρόσκρουσης ή να βοηθήσει τους οδηγούς στο δρόμο. Αλλά μερικές φορές αυτές οι αποφάσεις έχουν νόημα και ορισμένες μάρκες σταματούν τη παραγωγή συγκεκριμένων μοντέλων ενώ κάποιες άλλες θα μειώσουν την παραγωγή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρότυπα που επηρεάζουν επίσης το στυλ και την τιμή

Τα νέα πρότυπα ασφαλείς έχουν επηρεάσει σχεδόν όλους τους κατασκευαστές οι οποίοι προειδοποιούν για νέες αυξήσεις στις τιμές λιανικής. Αλλά η ασφάλεια είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, με επαναληπτική τεχνολογία. Με την πάροδο του χρόνου, είδαμε ότι ο χρήσιμος εξοπλισμός γίνεται πιο διαδεδομένος βάσει του νόμου. Θα θυμόμαστε το ABS (2003), το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (2012), την ένδειξη ζώνης ασφαλείας ή τον έλεγχο τροχιάς ESP (2014). Έχουμε επίσης εισαγάγει λειτουργίες που επηρεάζουν λιγότερους ανθρώπους. Για παράδειγμα, ο καθένας θα κρίνει τη χρησιμότητα της ένδειξης αλλαγής ταχυτήτων... Υπάρχουν επίσης τα εξαρτήματα στερέωσης Isofix στο πίσω μέρος ή η ετικέτα πληροφοριών σχετικά με τους κινδύνους από την εγκατάσταση ενός παιδικού καθίσματος που βλέπει προς τα πίσω. Δεν επηρεαζόμαστε όλοι, αλλά ήταν σημαντικό να τυποποιηθεί αυτός ο εξοπλισμός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή τραγωδιών

Σήμερα, με τα πρότυπα GSR2 προετοιμαζόμαστε για έναν νέο γύρο μέτρων τα οποία θα τεθούν σε ισχύ φέτος ή το αργότερο έως το 2026:

Αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (2024 και 2026)

Μάλιστα, υπάρχει ήδη σε πολλά αυτοκίνητα. Επιπλέον, αυτός ο εξοπλισμός σε κάποια κράτη μέλη της ΕΕ μειώνει τα ασφάλιστρα στα αυτοκίνητα πόλης. Μάλιστα, η παρουσία του βοηθά στην αποφυγή τυχόν σύγκρουσης κάτω από τα 30 km/h. Η λειτουργία «αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων», ωστόσο, θα είναι υποχρεωτική μόνο από τον Ιούλιο του 2026.

Ανίχνευση εμποδίων κατά την όπισθεν (2024)

Αυτή είναι μια εξαιρετική απόφαση. Ποιος δεν έχει εκπλαγεί ποτέ όταν είδε ένα άλλο όχημα (ή έναν ποδηλάτη) να πλησιάζει με καλή ταχύτητα όταν βγαίνει από ένα χώρο στάθμευσης; Η ειδοποίηση ακούγεται πρώτα και μετά το σύστημα ακινητοποιεί το όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συναγερμός υπνηλίας (2024 και 2026) 

Ποιος παίρνει στα σοβαρά να ανάβει ένα μικρό φλιτζάνι καφέ στο ταμπλό; Αυτό το σύστημα, το οποίο δίνει πόντους στη δοκιμή πρόσκρουσης του EuroNcap, στοχεύει επίσης στον εντοπισμό τυχόν έλλειψης παρατεταμένης προσοχής. Κάτι που μπορεί να είναι ένας καλός δείκτης της υπομονής που μας περιμένει στα μακρινά ταξίδια. Το σύστημα βασίζεται στις κινήσεις του κεφαλιού μας για να καταλάβει τι συμβαίνει και να μας ειδοποιήσει. Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν κάμερες και αισθητήρες για τη βελτίωση της ανάλυσης. Αυτό θα καταστήσει δυνατή, από τον Ιούλιο του 2026, την εκτόξευση ήχων συναγερμού σε περίπτωση υποψίας υπνηλίας.

The Black Box (2024)

Σε αντίθεση με τα αεροπλάνα, δεν είναι θέμα καταγραφής της συνομιλίας του πιλότου και των επιβατών του θαλάμου επιβατών... Αλλά μάλλον η τήρηση δεδομένων για ενημερωτικούς και ανώνυμους σκοπούς (σε σχέση με την αστυνομία και τις ασφαλιστικές εταιρείες). Αυτό το πλαίσιο θα μπορούσε στη συνέχεια να βοηθήσει στην κατανόηση ορισμένων ατυχημάτων.

Το ευφυές σύστημα προσαρμογής ταχύτητας (2024)

Πολλά αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη κάμερες που διαβάζουν πινακίδες, με ένα σήμα να εμφανίζεται στο ταμπλό (είτε μια ηχητική ειδοποίηση είτε η οθόνη αναβοσβήνει, για παράδειγμα) σε περίπτωση προσπέρασης. Με ενεργοποιημένο το cruise control, το αυτοκίνητο θα ρυθμιστεί αυτόματα στην επιτρεπόμενη ταχύτητα. Αυτό δεν μας εμποδίζει να ελέγξουμε ότι το σύστημα έχει διαβάσει σωστά τον πίνακα...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Lane Keeping Aid (2024)

Αυτή είναι η λειτουργικότητα που γενικά προσπαθούμε να αποσυνδέσουμε όταν μπαίνουμε πίσω από το τιμόνι, γιατί οι μικροδιορθώσεις που γίνονται στο τιμόνι τείνουν να μας ενοχλούν. Αλλά αυτή η λειτουργία μπορεί επίσης να βοηθήσει σε μια στιγμή σύγχυσης... με την προϋπόθεση ότι την αφήνετε ενεργή.

Δοκιμή πρόσκρουσης και προστασία πεζών (2024 και 2026) 

Αυτό δεν μας αφορά άμεσα, αλλά τα νέα πρότυπα που επιβάλλονται όσον αφορά τα μετωπικά, πλευρικά ή οπίσθια crash test, καθώς και την προστασία του κεφαλιού του πεζού σε περίπτωση πρόσκρουσης, οδηγούν τους κατασκευαστές να προβαίνουν σε διάφορες ενέργειες εντός του πλαισίου. για την ανάπτυξη των νέων μοντέλων τους. Στην τελευταία περίπτωση, πρόκειται για υποχρέωση που θα τεθεί σε ισχύ το 2026

Συνδεσιμότητα

Η προστασία δεδομένων είναι απαραίτητη και για να αποφευχθεί μια «κυβερνοεπίθεση» οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν τα αυτοκίνητα πιο «θωρακισμένα» από ηλεκτρονική άποψη. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό περιορίζει την κλοπή, αλλά είναι ένα καλό σημείο για την ασφάλεια όταν οδηγεί το αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο κοστίζει μια ζωή;

Από τη μια, η αδυσώπητη πρόοδος της ασφάλειας για όλους, με βοηθήματα που είναι συχνά έξυπνα αλλά ποικίλα αποτελεσματικά ανάλογα με την γκάμα του μοντέλου. Από την άλλη, η αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων μας, και όχι μόνο λόγω της εξέλιξης των κινητήρων προς τους ηλεκτρικούς. Ασφάλεια σημαίνει επίσης αισθητήρες, ηλεκτρονικά κουτιά και κάμερες που πρέπει να πληρώσετε. Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους σε σύγκριση με τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύουν κάθε χρόνο οι αυτοκινητιστές στην ΕΕ, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης. Αλλά και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία, είτε είναι περιορισμένη είτε όχι, έχει φροντίσει καλά για την ασφάλειά μας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ