Και ενώ άλλες χώρες μειώνουν το όριο ταχύτητας κίνησης στους αυτοκινητόδρομούς τους, υπάρχει και μία που αύξησε το ελάχιστο όριο στα 120 χλμ./ώρα.
Με κατά κεφαλή εισόδημα πάνω από 65.000 ευρώ και τιμή για κάθε λίτρο 95άρας βενζίνης στο 0,70 ευρώ, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι οδηγοί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την την κατανάλωση του καυσίμου του αυτοκινήτου τους.
Γι' αυτό που θα πρέπει σίγουρα να ανησυχούν, ειδικά εκείνοι που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην οδική ασφάλεια από το μέσο οδηγό είναι τα νέα όρια που ξεκίνησαν πρόσφατα να εφαρμόζονται στον αυτοκινητόδρομο Sheikh Mohammed bin Rashid, ο οποίος ενώνει το Abu Dhabi με το Dubai.
BUY NOW
Σύμφωνα και με τις αστυνομικές αρχές που είναι υπεύθυνες για την εφαρμογή του νέου ελάχιστου ορίου ταχύτητας κίνησης στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, ο στόχος με αυτή την κίνηση είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και το ελάχιστο όριο ταχύτητας κίνησης που ορίστηκε στον Sheikh Mohammed bin Rashid είναι τα 120 χλμ./ώρα.
Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας θα προέρθει από την υποχρέωση που έχουν πλέον οι οδηγοί να μην καταλαμβάνουν τις δύο αριστερές λωρίδες του αυτοκινητόδρομου εφόσον επιθυμούν να κινηθούν με ταχύτητες που αποκλίνουν σημαντικά -κάτω από 120 χλμ./ώρα- από το μέγιστο όριο που ισχύει στον συγκεκριμένο δρόμο το οποίο έχει οριστεί στα 140 χλμ./ώρα.
Ο μήκους 62 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος έχει συνολικά τέσσερεις λωρίδες. Στις δύο δεξιές λωρίδες, ενώ το μέγιστο όριο είναι επίσης 140 χλμ./ώρα, το ελάχιστο όριο ταχύτητας είναι χαμηλότερο από ότι στις δύο αριστερές. Η δεξιά λωρίδα του αυτοκινητόδρομο προορίζεται κυρίως για χρήση από βαρέα οχήματα, για τα οποία το μέγιστο όριο βρίσκεται στα 80 χλμ./ώρα.
Με τον αυτοκινητόδρομο να είναι επί της ουσίας μια τεράστια ευθεία και τους οδηγούς στη χώρα να «εκμεταλλεύονται» πλήρως το μέγιστο όριο ταχύτητας κίνησης στις περισσότερες των περιπτώσεων, η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου από τις αστυνομικές αρχές της χώρας δεν μοιάζει τελικά και τόσο παράλογη.
Ως έναν βαθμό, το ελάχιστο όριο που ισχύει στις δύο αριστερές λωρίδες «ταχείας κυκλοφορίας», εξασφαλίζει ότι οι οδηγοί που επιθυμούν να κινηθούν ταχύτερα δεν θα βρουν μπροστά τους άλλους που κινούνται για παράδειγμα με 90 χλμ./ώρα και αυτό μειώνει την πιθανότητα σύγκρουσης που έχει σαν αιτία της την μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα μεταξύ των δύο οχημάτων.
Για την ιστορία και μόνον, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ελάχιστο όριο ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι 70 χλμ./ώρα, συνεπώς όποιος κινείται με ταχύτητα μικρότερη των 70 χλμ./ώρα κινδυνεύει με την επιβολή του προστίμου των 80 ευρώ. Στον αυτοκινητόδρομο του Abu Dhabi οι βραδυπορούντες στις δύο αριστερές λωρίδες μπορεί να τιμωρηθούν με πρόστιμο ύψους 101 ευρώ.