Γερμανός ειδικός προτείνει την αύξηση της τιμής της θερμικών αυτοκινήτων για χάρη των ηλεκτρικών
Ο Stefan Bratzel, ειδικός στον τομέα της αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου του Gladbach, υποστηρίζει πως «πρέπει να αυξήσουμε τις τιμές των αυτοκινήτων βενζίνης και diesel για να ευνοηθούν τα ηλεκτρικά».
Η ρηξικέλευθη αυτή πρόταση του Bratzel, διευθυντή της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων στην Αυτοκινητοβιομηχανία (CAM) στο Πανεπιστήμιο του Bergisch Gladbach, σχετίζεται με τη μελέτη του σχετικά με τη δυναμική της οικονομίας της αυτοκίνησης.
Η έρευνά του αυτή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Ευρώπη πρέπει να βάλει τέλος στη συζήτηση που υφίσταται σήμερα σχετικά με την επέκταση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης (με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων) πέραν της απαγόρευσής τους, το 2035.
BUY NOW
Όπως είπε ο Bratzel σε συνέντευξή του στη γερμανικό κανάλι N-TV, η άρση της απαγόρευσης τώρα θα έδειχνε στο ευρωπαϊκό κοινό ότι δεν υπάρχει η ανάγκη να αλλάξουμε. Ο Γερμανός επιμένει ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, παρά μόνο η αμιγής ηλεκτροκίνηση, για τον περιορισμό των εκπομπών CO2.
Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ναι μεν το υδρογόνο γίνεται σημαντικό για τη βιομηχανία του χάλυβα, και ότι τα βιώσιμα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) κερδίζουν έδαφος, αλλά και οι δύο αυτές τεχνολογίες συνοδεύονται από πολύ μεγάλο κόστος. Έτσι, πιστεύει ότι πρέπει η αγορά να πιεστεί να κινηθεί προς την ηλεκτροκίνηση.
Και ένας αποτελεσματικός τρόπος πίεσης, συνεχίζει ο Bratzel, είναι η κατακόρυφη αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή diesel, «ώστε η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να είναι πιο οικονομική σε σχέση με τα θερμικά».
Παράλληλα, ο Γερμανός προτείνει την απόσυρση των κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και την αντικατάστασή τους με μεγάλα «καπέλα» στις τιμές των θερμικών. Όπως λέει, το ερώτημα δεν είναι αν η ηλεκτροκίνηση θα κερδίσει τον αγώνα, αλλά το πώς.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen επίσημα υποστηρίζει την αναθεώρηση της συμφωνίας απαγόρευσης των θερμικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το 2035, ενώ στη Γερμανία το κόμμα FPD υποστηρίζει τη χρήση των e-fuels.
Επιπλέον, η BMW κάνει λόγο για «αναπόφευκτες προσαρμογές» σχετικά με την απαγόρευση του 2035, και η Mercedes περιορίζει ραγδαία τα επενδυτικά της κεφάλαια στην έρευνα και εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.
Όμως, ο Bratzel, λέγοντας πως «η βραχυπρόθεση παύση του περιβαλλοντικού bonus για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σόκαρε τους πάντες», υποστηρίζει ότι πρέπει να αναπτυχθεί τάχιστα το ηλεκτρικό δίκτυο για την τοποθέτηση Wallbox σε όλο και περισσότερες κατοικίες και να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε σταθμούς ταχείας φόρτισης - ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.