Η Porsche συνεχίζει την επανάσταση: Ανοίγει το μεγαλύτερο εργοστάσιο e-fuels του κόσμου

Porsche e-fuels

Μια νέα επιχείρηση με την υποστήριξη της Porsche ξεκινά την κατασκευή ενός τεραστίων διαστάσεων εργοστασίου e-fuels στο Τέξας των ΗΠΑ.

Πρόκειται για την εταιρεία HIF Global, η οποία πρόσφατα έλαβε τις απαραίτητες άδειες για να ξεκινήσει την κατασκευή του εργοστασίου βιώσιμων ηλεκτροκαυσίμων (e-fuels) στον αμερικανικό Νότο. Η ίδια εταιρεία έχει κατασκευάσει το πιλοτικό εργοστάσιο βιοκαυσίμων της Porsche στη Χιλή. Στόχος της με το νέο στο Τέξας είναι να παράγει βιοκαύσιμο για 400.000 αυτοκίνητα.

Το εργοστάσιο των Porsche - HIF Global στη Χιλή
Το εργοστάσιο των Porsche - HIF Global στη Χιλή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτροκαύσιμο έχει ως βάση το υδρογόνο, και η εγκατάσταση του Τέξας θα αποτελέσει το πρώτο βιομηχανικής κλίμακας εργοστάσιο e-fuels στον πλανήτη. Αυτό είναι ένα ακόμη αποφασιστικής σημασίας βήμα για τη θεμελίωση και μαζική επέκταση του εναλλακτικού αυτού καυσίμου.

Η μονάδα της Χιλής παράγει πολύ μικρή ποσότητα ηλεκτροκαυσίμου που χρησιμοποιεί αποκλειστικά η Porsche, χρησιμοποιώντας το διοξείδιο του άνθρακα που αντλεί από την ατμόσφαιρα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το εργοστάσιο της HIF Global στο Τέξας, στην πόλη Matagorda -περίπου 2 ώρες νότια του Houston και στις όχθες του Κόλπου του Μεξικού- θα παράγει το ηλεκτροκαύσιμο μέσω ηλεκτρόλυσης επίσης από ανανέωσιμες πηγές ενέργειας. Δεν υπάρχουν, ωστόσο, περαιτέρω πληροφορίες προς στιγμήν.

Τα e-fuels που παράγει η HIF Global είναι συμβατά με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι δεν απαιτείται καμία μετατροπή των θερμικών αυτοκινήτων για να χρησιμοποιεί τα e-fuels αυτά, και αυτό είναι ένα μεγάλο προσόν για τη βιωσιμότητά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ηλεκτρικά οχήματα, όσο αποδοτικά και αν είναι, παράγουν πολύ περισσότερο CO2 κατά τη φάση κατασκευής των μπαταριών τους σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Από την άλλη, τα e-fuels δεν είναι αποδοτικός τρόπος χρήσης της ενέργειας. Όπως σημειώνει το Hydrogen Insight, χρειάζονται 100 kW ενέργειας για την παραγωγή μόλις 13 kW e-fuels.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντίθετα, χρησιμοποιούν περίπου 77 kWh από αυτές τις θεωρητικές 100 kWh ενέργειας. Εάν, όμως, τα e-fuels παράγονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο πραγματικός αντίκτυπος εκπομπών CO2 στο περιβάλλον από τη χρήση τους είναι αμελητέος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η HIF Global κάνει την εκτίμηση ότι τα ηλεκτροκαύσιμά της με την πάροδο του χρόνου θα φτάσουν να κοστίζουν κάτω από 1 ευρώ ανά λίτρο. Προς το παρόν, όμως, το κόστος παραγωγής τους τα κάνει απρόσιτα: το e-fuel που βγαίνει από το εργοστάσιο της Χιλής κοστίσει 55 ευρώ ανά λίτρο μόνο για την παραγωγή του.

Όμως στο μέλλον, λέει η HIF «η παραγωγή βιοκαυσίμων σε βιομηχανική κλίμακα δύναται να φέρει το κόστος παραγωγής κοντά στα 2 ευρώ ανά λίτρο». Όσο περίπου κοστίζει, δηλαδή, και ένα λίτρο βενζίνης σήμερα. Σε σύγκριση, μάλιστα, με τις αυξανόμενες τιμές του ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση, τα καύσιμα αυτά μπορούν έτσι να γίνουν άκρως ανταγωνιστικά στην αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, η ανακοίνωση για την ίδρυση του εργοστασίου στο Τέξας είναι μια τεράστια είδηση για τη μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο επενδύει η Porsche, αλλά ενδιαφέρον δείχνουν και άλλοι κατασκευαστές - όπως ο γιγάντιος όμιλος Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Stellantis ήδη κάνει δοκιμές πολλών μοντέλων των επιμέρους εταιρειών της για τη λειτουργία τους με e-fuels, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carlos Tavares εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά επιφυλακτικός απέναντι στην αμιγή ηλεκτροκίνηση.

Για την Porsche, αντιθέτως, τα βιοκαύσιμα είναι ένας άρτιος τρόπος να κρατήσει στη ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για τα σπορ αυτοκίνητά της. Άλλωστε, η εταιρεία του Zuffenhausen διστάζει να κάνει αμιγώς ηλεκτρικό το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο της ιστορίας της, την 911, και τα e-fuels είναι ο τέλειος τρόπος για να μην χρειαστεί να την κάνει ποτέ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ