
Σύμφωνα με στοιχεία από τη Χιροσίμα, η Mazda φέρεται να αποφάσισε να τοποθετήσει στο νέο MX-5 μεγαλύτερο κινητήρα, και επίσης να κρατήσει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η χρήση μηχανικού κιβωτίου σε ένα ελαφρύ, διθέσιο roadster (σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν, βαραίνουν και εξηλεκτρίζονται με ογκώδεις μπαταρίες), ειδικά με την αίσθηση που προσφέρει το Mazda MX-5, είναι κάτι σαν “άγιο δισκοπότηρο” για τους φίλους της παραδοσιακής, πατροπαράδοτης σπορ οδήγησης.

Γι’ αυτό και η Mazda, που δεν διστάζει να πάει πολλές φορές κόντρα στο αυτοκινητικό “ρεύμα”, φέρεται να αποφάσισε να μείνει πιστή στην “αναλογική” φιλοσοφία της για τη νέα γενιά του εμβληματικού της MX-5.
BUY NOW
Στόχος της εταιρείας της Χιροσίμα είναι η νέα γενιά του MX-5 να είναι ακόμη πιο ελαφριά, όπως επιβεβαίωσε ο Masashi Nakayama, επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της εταιρείας, στο αμερικανικό περιοδικό Road & Track.

Η ιδανική προσέγγιση, σύμφωνα με τον Ιάπωνα, θα ήταν το βάρος να παραμείνει κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του τρέχοντος μοντέλου είναι η ιαπωνική ειδική έκδοση 990S, με βάρος 990 κιλά, εξοπλισμένη όμως με τον μικρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρου - έναν κινητήρα που δεν διατίθεται στις υπόλοιπες αγορές.
Όπως τονίζει ο Nakayama, το MX-5 θα διατηρήσει τις συμπαγείς διαστάσεις του, με μήκος μικρότερο των τεσσάρων μέτρων. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκεται κοντά στο μήκος του σημερινού ND, που είναι 3,91 μέτρα.
Ο Ryuichi Umeshita, επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Mazda, αποκάλυψε ότι το νέο MX-5 θα εξακολουθήσει να μην διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ο νέος ατμοσφαιρικός θα είναι νέας σχεδίασης, σε σύγκριση με τους γνωστούς Skyactiv-G των 1.5 και 2.0 λίτρων της ND γενιάς.
Συγκεκριμένα, θα είναι τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 2.5 λίτρων και θα φέρει την ονομασία Skyactiv-Z. Ο Umeshita δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά ανέφερε ότι «η απόδοση είναι εξαιρετική και η κατανάλωση πολύ χαμηλή».

Σήμερα, ο ισχυρότερος κινητήρας του MX-5 αποδίδει 184 ίππους, ενώ η ιαπωνική έκδοση 12R προσφέρει έως και 197 ίππους. Η διατήρηση του κυβισμού στα 2.0 λίτρα θα οδηγούσε σε μείωση ισχύος, κάτι που η Mazda αποφάσισε να αποφύγει. Έτσι, ο νέος Skyactiv-Z εξελίχθηκε εξαρχής ως μοτέρ 2.5 λίτρων, με τεχνολογία τέλειας ισορροπίας μεταξύ αέρα και καυσίμου κατά την καύση που εξασφαλίζει μέγιστη αποδοτικότητα, χαμηλότερους ρύπους και μειωμένη κατανάλωση.
Παραμένει άγνωστο αν η επόμενη γενιά του MX-5 θα διαθέτει κάποια μορφή εξηλεκτρισμού. Δεδομένης της υπόσχεσης της Mazda να κρατήσει το μοντέλο μικρό και ελαφρύ, είναι μάλλον απίθανο να δούμε περίπλοκες λύσεις.

Το πιθανότερο σενάριο είναι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο προσθέτει ελάχιστο βάρος. Αντίθετα, ένα πλήρες ή plug-in υβριδικό σύστημα θα δυσκόλευε σημαντικά την επίτευξη του στόχου για βάρος κάτω του ενός τόνου.
Σήμερα, η γενιά ND διατίθεται αποκλειστικά με τον μικρότερο κινητήρα 1.5 λίτρου, αφού ο δίλιτρος κινητήρας αποσύρθηκε λόγω των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών. Αν η νέα γενιά ενσωματώσει τεχνολογία 48V, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να δούμε τον νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα και στην ευρωπαϊκή αγορά - ακόμη κι αν πρόκειται για έναν αναγκαίο συμβιβασμό. Εξάλλου, ο Skyactiv-Z πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro7.
Όσο για την πιθανότητα μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του MX-5, η Mazda το εξετάζει, αλλά παραδέχεται πως θα είναι σημαντικά βαρύτερη από την βενζινοκίνητη. Και πραγματικά, ποιος θα ήθελε ένα ηλεκτρικό MX-5;

Πάντως, δεν θα πρέπει να περιμένουμε σύντομα τη νέα γενιά του MX-5. Η ανανεωμένη γενια ND3 κυκλοφόρησε το 2024 και αναμένεται να παραμείνει στην παραγωγή για μερικά ακόμη χρόνια. Η Mazda σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο με τον κινητήρα Skyactiv-Z προς το τέλος του 2027, ξεκινώντας με την επόμενη γενιά του υβριδικού CX-5.