Το πρώτο εργοστάσιο της Dacia έφτασε τα 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Dacia Mioveni

Το ιστορικό εργοστάσιο της Dacia στο Mioveni, γεννέτειρα των πρώτων αυτοκινήτων της ρουμανικής εταιρείας, γιόρτασε την παραγωγή 7 εκατομμυρίων αυτοκινήτων από το 1968.

Καθώς η λειτουργία του Mioveni συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς για την παραγωγή των Logan, Sandero, Duster και Jogger, η Dacia ανακοίνωσε επίσημα ότι συμπληρώθηκε ο αριθμός των 7.000.000 αυτοκινήτων που έχουν βγει από τις πύλες του εργοστασίου, καλύπτοντας έξι διαφορετικές γενιές της γκάμας της εταιρείας στο πέρασμα των δεκαετιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυτοκίνητο με τον αριθμό παραγωγής 7.000.000 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 18 Ιανουαρίου 2022. Ήταν ένα Duster Extreme με τον κινητήρα TCe 150 και το αυτόματο κιβώτιο EDC, το οοποίο προοριζόταν για την παραγγελία ενός Ρουμάνου πελάτη της Dacia.

Το Mioveni, που βρίσκεται κοντά στην πόλη Pitesti της Ρουμανίας, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1968 - δύο χρόνια μετά τη συνεργασία που υπέγραψε η ρουμανική κυβέρνηση με τον όμιλο Renault για τη βοήθεια δημιουργίας μιας εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη βαλκανική χώρα.

Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύαζε ήταν το θρυλικό Dacia 1100, που δεν ήταν τίποτα διαφορετικό από μια παραλλαγή του Renault 8 με διαφορετικό έμβλημα στο ρύγχος. Ακολούθησε, ένα χρόνο μετά, το Dacia 1300 - αντίστοιχο του Renault 12.

To πρώτο Dacia 1100, του 1968, ήταν ένα Renault 8 με το έμβλημα της ρουμανικής εταιρείας
To πρώτο Dacia 1100, του 1968, ήταν ένα Renault 8 με το έμβλημα της ρουμανικής εταιρείας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις επόμενες δεκαετίες η Dacia βάσιζε τα αυτοκίνητά της μεν στα μηχανικά μέρη της Renault, αλλά άρχιζε να διαχωρίζει το σχεδιασμό της από τη γαλλική εταιρεία. Το Dacia Nova ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από τη ρουμανική εταιρεία, το 1995. Το δεύτερο κομβικό σημείο της ιστορίας της ήρθε εννιά χρόνια μετά, το 2004, με το πρώτο Logan.

Στο μεταξύ, το εργοστάσιο μεγάλωνε -μετά και από τις επενδύσεις της Renault που απέκτησε ολοκληρωτικά τη Dacia το 1999- και πλέον υποστηρίζεται και από παράπλευρες μονάδες παραγωγής κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και εξαρτημάτων του σασί. Συνολικά απασχολεί 10 χιλιάδες εργοζόμενους.

Παράλληλα με το Mioveni, τα Sandero και Logan κατασκευάζονται και στα εργοστάσια του ομίλου Renault στη βόρεια Αφρική - στην Αλγερία και το Μαρόκο. Το νέο, ηλεκτρικό Spring παράγεται στην Κίνα, στο εργοστάσιο του Dongfeng.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ