Σε δημοπρασία θα βγει σύντομα η πρώτη στρατιωτική 4κίνητη Porsche στην ιστορία, ένα μοναδικό όχημα που φέρει την υπογραφή του Ferdinand Porsche.
Μερικά χρόνια μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, δόθηκε η ευκαιρία στη Δ. Γερμανία να χτίσει ξανά μέρος του στρατού της. Έτσι το γερμανικό κράτος προχώρησε μεταξύ άλλων το 1953 σε διαγωνισμό για ένα ελαφρύ στρατιωτικό όχημα μεταφοράς προσωπικού. Ενδιαφέρον για τον εν λόγω διαγωνισμό εκδήλωσαν από την αρχή η Goliath, η Auto Union και η Porsche.
Σύμφωνα και με τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί, το όχημα θα έπρεπε να έχει χαμηλό βάρος, να είναι γρήγορο και ευέλικτο για τα στρατιωτικά δεδομένα της εποχής, αλλά και να προσφέρει το μέγιστο δυνατό ωφέλιμο φορτίο.
BUY NOW
Η Porsche 597 Jadwagen (όχημα για κυνήγι σε ελεύθερη απόδοση) έφερε τον ίδιο επίπεδο αερόψυκτο 4κύλινδρο κινητήρα του 1,6 λίτρου που χρησιμοποιούνταν και στην θρυλική 356, o οποίος βρισκόταν επίσης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και απέδιδε για την περίσταση περίπου 50 ίππους. Το κιβώτιο ήταν τεσσάρων σχέσεων (συν μια έξτρα σχέση για οδήγηση εκτός δρόμου) και η κίνηση μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς.
Η Porsche 597 μπορούσε να μεταφέρει την κίνηση και στους εμπρός τροχούς και με την επιλογή της 4κινησης μπορούσε να ανέβει ανηφορικό δρόμο με κλίση έως 65%! Με βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 870 κιλά, το ελαφρύ 597 Jadwagen μπορούσε επίσης να αναπτύξει ταχύτητα έως τα 100 χλμ./ώρα.
Με μήκος μόλις 3,6 μέτρα και πλαίσιο μονοκόκ τύπου «μπανιέρας», χωρίς πόρτες και με τα πλαϊνά μαρσπιέ να ανεβαίνουν πολύ ψηλά, η στρατιωτική Porsche είχε επίσης τη δυνατότητα να επιπλέει. Τα πρώτα πρωτότυπα έφεραν και προπέλα, κάτι που εγκαταλείφθηκε στις επόμενες εκδόσεις. Ξεχώριζε επίσης για τη δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων αλλά και για την ανεξάρτητη ανάρτηση των τροχών που βελτίωνε ακόμη περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του που οφείλονταν και στους ιδιαίτερα κοντούς προβόλους.
Η Porsche παρουσίασε μαζί με τους άλλους κατασκευαστές το όχημά της στον γερμανικό στρατό στις αρχές του 1955 με την 597 να κάνει επίσης εμφάνιση και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Τα επόμενα χρόνια η Porsche εξέλιξε ακόμη περισσότερο το στρατιωτικό της όχημα και προετοιμαζόταν για την μαζική παραγωγή του με την τελευταία έκδοση που παρουσίασε το 1957 να φέρει και τέσσερεις πόρτες κατασκευασμένες από ατσάλι.
Λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου κόστους έναντι των υπόλοιπων προτάσεων που είχε ο γερμανικός στρατός στα χέρια του, η Porsche 597 Jadwagen δεν κατάφερε τελικά να κερδίσει τον διαγωνισμό, κάτι που έκανε η DKW της Auto Union με το Munga. Έτσι η παραγωγή του περιορίστηκε στα μόλις 71 οχήματα εκ των οποίων τα 49 από αυτά διατέθηκαν σε ιδιώτες, ενώ πιστεύεται ότι συνολικά έχουν επιζήσει μέχρι περίπου 50 από αυτά.
Ένα από τα πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν θα βγει σύντομα στο σφυρί από τον γνωστό οίκο δημοπρασιών RM Sotheby's δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε κάποιον φίλο της γερμανικής εταιρείας να κάνει δικό ένα μοναδικό κομμάτι από την πολύχρονη ιστορία των Γερμανών.