Citroen e-C3

Πρωτοποριακό turbo με υδρογόνο σώζει τους κινητήρες βενζίνης -Ποιος το κατασκεύασε

cummins-hydrogen-turbo

Η κατασκευή ενός καινούργιου turbo από την εταιρεία Cummins ίσως αποτελεί τη λύση που θα σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τον αφανισμό τους εντός Ε.Ε.

Τα τελευταία χρόνια, η στρατηγική των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση περιστρέφεται γύρω από την επικείμενη κατάργηση των θερμικών κινητήρων το 2035. Μία από τις λύσεις που θα μπορούσε ενδεχομένως να τους διατηρήσει στη ζωή είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων για τη λειτουργία τους, ωστόσο απέχουμε ακόμη αρκετά από την υλοποίηση μιας τέτοιας ιδέας.

Ωστόσο η αμερικανική εταιρεία Cummins, η οποία μεταξύ άλλων ειδικεύεται στην κατασκευή κινητήρων που έχουν τη δυνατότητα να «καίνε» εναλλακτικά καύσιμα, μόλις παρουσίασε έναν καινούργιο υπερσυμπιεστή (turbo) που έχει σχεδιαστεί ειδικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H2 ICE).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
cummins-hydrogen-turbο-2

Το turbo αυξάνει την ισχύ και τη ροπή ενός κινητήρα υπερπληρώνοντας τους θαλάμους καύσης με επιπλέον αέρα και άρα οξυγόνο. Το πρωτοποριακό turbo που ανέπτυξε η Cummins προορίζεται για κινητήρες υδρογόνου που εξοπλίζουν βαρέα οχήματα, είναι ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε κινητήρες που καταναλώνουν υδρογόνο, ενώ είναι συμβατό με κινητήρες που πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 7, που ευθυγραμμίζονται με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αυτό το πρωτοποριακό turbo ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας για αποδοτικές και βιώσιμες λύσεις, που υπόσχονται χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Ένα τυπικό turbo από αυτά που ενισχύουν τους σύγχρονους θερμικούς κινητήρες δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε έναν κινητήρα που «καίει» υδρογόνο.

Ένας από τους κύριους λόγους είναι οι υδρατμοί -το κύριο προϊόν καύσης του υδρογόνου. Οι υδρατμοί θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον στρόβιλο του turbo, ενώ το τμήμα του συμπιεστή θα απαιτούσε ειδική γεωμετρία για να μπορεί να λειτουργήσει ενδεδειγμένα. Μέχρι στιγμής, αυτό αποτελούσε ένα μεγάλο εμπόδιο για τους κατασκευαστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
cummins-hydrogen-turbo-3

Η Cummins φαίνεται πως βρήκε τη λύση, χωρίς όμως να έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες κατασκευής του νέου turbo. Ωστόσο φημολογείται ότι η εταιρεία δέχτηκε ήδη την πρώτη παραγγελία από ευρωπαϊκό κατασκευαστή οχημάτων βαρέως τύπου.

Αν και προς το παρόν το συγκεκριμένο turbo προορίζεται για κινητήρες οχημάτων βαρέως τύπου, η Cummins υπόσχεται ότι σύντομα θα μπορεί να εξοπλίζει και επιβατικά αυτοκίνητα. Το νέο turbo είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση που μπορεί να βοηθήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να επιβιώσει, ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλά δυσεπίλυτα προβλήματα που αφορούν το υδρογόνο ως καύσιμο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ