Πτώση στύλου τρόλεϊ στη Ν. Φιλαδέλφεια -Πώς θα αποτραπούν ανάλογα συμβάντα

πτώση στύλου τρόλεϊ

Στον απόηχο του περιστατικού πτώσης στύλου του τρόλεϊ, ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας, Κίμων Λογοθέτης, παραθέτει τις απόψεις του για τις δράσεις που πρέπει να γίνουν.

Ανησυχία σχετικά με την κατάσταση των μεταλλικών στυλών που στηρίζουν το δίκτυο καλωδίων του τρόλεϊ επικρατεί στους κατοίκους της Αθήνας, μετά το περιστατικό τραυματισμού ενός 14χρονου κοριτσιού στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Το συμβάν κινητοποίησε άμεσα την Ο.Σ.Υ. Α.Ε. η οποία συνέστησε Τεχνική Επιτροπή για την διευρέυνηση του συμβάντος. Παρ' όλα αυτά, είναι αδύνατον να καταλαγιάσει ο φόβος των κατοίκων της πρωτεύουσας μήπως γίνουν μάρτυρες ενός ανάλογου περιστατικού, ειδικά από τη στιγμή που αρκετοί στύλοι του δικτύου χρήζουν αντικατάστασης λόγω παλαιότητας και φθοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στο carandmotor.gr ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας, Κίμων Λογοθέτης, αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να αποτραπεί ένα ανάλογο περιστατικό.

Κίμων Λογοθέτης

«Πρέπει να πραγματοποιηθούν εκτεταμένες εργασίες ελέγχου της στατικής επάρκειας όλων των στύλων του δικτύου. Ο έλεγχος αυτός πρέπει να γίνει από εξειδικευμένα συνεργεία, ώστε να εντοπιστούν εκείνοι οι στύλοι που είναι φθαρμένοι ή έχουν υποστεί διάβρωση. Για τους στύλους που κρίνεται πως μπορούν να παραμείνουν στη θέση τους, θα πρέπει να γίνει συντήρηση με ειδικά υλικά κατά της διάβρωσης, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια ακεραιότητά τους. Αναφορικά με τους ακατάλληλους πλέον στύλους, πρέπει να αντικατασταθούν, αξιοποιώντας το απόθεμα υλικών βρίσκεται στο αμαξοστάσιο του Κόκκινου Μύλου από το έργο αντικατάστασης που ολοκληρώθηκε το 2017. Αυτή η άμεση χρήση διαθέσιμων υλικών θα εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο και πόρους, επιταχύνοντας τη διαδικασία αποκατάστασης», αναφέρει ο κ. Λογοθέτης,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πτώση στύλου τρόλεϊ

Παράλληλα, προτείνει ο αρμόδιος φορέας να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη στον οποίο θα καταγράφονται οι στύλοι που έχουν ελεγχθεί, αντικατασταθεί ή συντηρηθεί. «Αυτός ο χάρτης θα μπορούσε να αναρτηθεί στο διαδίκτυο και να ενημερώνεται τακτικά, προσφέροντας στο κοινό μια σαφή εικόνα της προόδου των εργασιών. Επιπλέον, θα πρέπει να αναφέρεται και το πρόγραμμα αντικατάστασης για τους στύλους που ενδέχεται να χρειαστούν περαιτέρω έλεγχο ή παρέμβαση».

Για τον Σύμβουλο Οδικής Ασφάλειας είναι επικτακτικό να «τρέξουν» διαγωνιστικές διαδικασίες για την εξεύρεση ανάδοχου, ο οποίος θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να φέρει εις πέρας το έργο με γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο, διασφαλίζοντας την άριστη ποιότητα των υλικών και των εργασιών.

Επίσης, για τον κ. Λογοθέτη, καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών θα μπορούσε να έχει η επανεξέταση του νομικού πλαισιού που αφορά τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρηση των στύλων, «όχι μόνο για το δίκτυο του ΟΣΥ, αλλά και για τους στύλους ηλεκτροφωτισμού των δήμων και περιφερειών, τις κολώνες του δικτύου ηλεκτροδότησης, καθώς και τις κολώνες που στηρίζουν πληροφοριακές πινακίδες ή συστήματα κάμερας. Ειδικότερα, οι κολώνες που στηρίζουν τις κάμερες του συστήματος C4I, οι οποίες εγκαταστάθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, πρέπει να επανεξεταστούν. Αν αυτές δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον, πρέπει να αφαιρεθούν, καθώς ήδη έχουν συμπληρώσει 20 χρόνια ζωής και δεν έχουν χρησιμότητα. Η συντήρηση και ο έλεγχος αυτών των κολώνων πρέπει να γίνουν με αυστηρά κριτήρια ασφαλείας, δεδομένου ότι η ακεραιότητα τους μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα των πολιτών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καταλήγοντας, ο κ. Λογοθέτης, αναφέρει ότι η ασφάλεια στους δρόμους της Αθήνας και σε κάθε πόλη είναι ζήτημα προτεραιότητας και «μόνο με τακτικούς ελέγχους, διαφάνεια και συνεργασία των αρμόδιων φορέων μπορεί να διασφαλιστεί ότι παρόμοια περιστατικά, όπως αυτό στη Νέα Φιλαδέλφεια, δεν θα επαναληφθούν».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ