Το 2023 θα φέρει τη νέα, ρηξικέλευθη πέμπτη γενιά του Range Rover και η βρετανική εταιρεία εξελίσσει ήδη την έκδοση Sport SVR -με κινητήρα V8 περίπου 616 ίππων- μαζί με την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική της ένδοξης ιστορίας του μεγάλου της SUV.
Η μεγάλη εμπορική επιτυχία της έκδοσης Sport τη βάζει στο επίκεντρο και της πέμπτης γενιάς, αλλά επειδή βρισκόμαστε ακόμα στο σταυροδρόμι -τουλάχιστον για αυτού του είδους τα αυτοκίνητα- μεταξύ των μεγάλων θερμικών κινητήρων και της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το νέο Range Rover Sport θα έχει και V8 και ηλεκτρική έκδοση υψηλών επιδόσεων.
Εξάλλου, κάτι ανάλογο κάνει και η BMW διατηρώντας της οκτακύλινδρη twin-turbo και 4.4 λίτρων μονάδα ισχύος στην Χ6 - την οποία πλέον θα «φορά» και το νέο Range Rover Sport SVR, στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας της Jaguar Land Rover με τη βαυαρική εταιρεία.
BUY NOW
Ο V8 της BMW θα αντικαταστήσει τον σημερινό 5λιτρο V8 -απόδοσης 567 hp- που πυροδοτεί τις κορυφαίες εκδόσεις ποικίλλων μοντέλων της Jaguar και της Land Rover, διότι σύντομα η συγκεκριμένη μονάδα δεν θα είναι σε θέση να πληροί τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro7. Εξάλλου, ο κινητήρας του Μονάχου έχει και κατά περίπου 15% καλύτερη αποδοτικότητα του καυσίμου.
Ο V8 της BMW θα ρυθμιστεί από τους μηχανολόγους της JLR σύμφωνα με τις ανάγκες του Range Rover Sport, που σημαίνει ότι πιθανότατα θα είναι κάπου κοντά στους 616 ίππους της BMW X6 M Competition. Επίσης, ο νέος κινητήρας μπορεί να αποτελέσει για το Range Rover Sport τη θερμική μονάδα ενός πανίσχυρου υβριδικού συστήματος, αν η βρετανική εταιρεία το επιλέξει.
Η άλλη μεγάλη αλλαγή της νέας γενιάς του RR Sport βρίσκεται στη βάση του, δηλαδή στην καινούρια πλατφόρμα MLA Flex της Land Rover. Το νέο δάπεδο αυξάνει κατά περίπου 50% τη στρεπτική ακαμψία και μειώνει κατά 24% το δομικό θόρυβο, βελτιώνοντας παράλληλα ακόμα περισσότερο την ποιότητα κύλισης.
Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο, επίσης, ότι και η ανάρτηση θα έχει τροποποιήσεις, για να επιτυγχάνει έλεγχο της πρόσφυσης αντίστοιχο του πολυπληθούς πλέον ανταγωνισμού, που εκτός από τις Porsche Cayenne και BMW X6 M Competition περιλαμβάνει τα πια και τις Aston Martin DBX, Lamborghini Urus και Maserati Levante Trofeo. Αντίστοιχα, το νέο RR Sport θα διαθέτει και αισθητικά στοιχεία δυναμισμού όπως τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, διαχύτη και σημαντικού μεγέθους πτέρυγα στην απόληξη της οροφής.
Η MLA Flex προσφέρει ευρείες επιλογές εξηλεκτρισμού του Range Rover Sport, που φαίνεται ότι στη νέα γενιά του 2023 θα αποκτήσει ήπια υβριδική έκδοση 48V με εξακύλινδρα εν σειρά μοτέρ βενζίνης και diesel, ισχύος 246 ως 395 ίππων. Παράλληλα, με τον ίδιο 3.0 λίτρων κινητήρα βενζίνης θα υπάρξει και έκδοση plug-in hybrid με ηλεκτροκινητήρα 141 ίππων, η οποία θα προσφέρει 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Ωστόσο, το Range Rover Sport θα αποκτήσει και μια plug-in υβριδική έκδοση με τον νέο V8 4.4 λίτρων της BMW. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα, το υβριδικό αυτό σύστημα μπορεί να φτάσει ισχύ της τάξης των 740 ίππων -όπως είδαμε στο πρωτότυπο BMW XM Concept- για να διαμορφώσει το ισχυρότερο αυτοκίνητο της ιστορίας της Land Rover.
Στην κορυφή της «πυραμίδας» του εξηλεκτρισμού θα βρίσκεται φυσικά η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Range Rover Sport, αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί μετά την παρουσίαση του απλού Range Rover σε ηλεκτρική έκδοση, το 2024.
Σε κάθε περίπτωση, η βρετανική εταιρεία στοχεύει όλα της τα μοντέλα να διαθέτουν και μια αμιγώς ηλεκτρική επιλογή ως το τέλος της δεκαετίας. Έτσι, αποσκοπεί το 2030 τα EV της να αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεών της. Ακόμα δεν είναι γνωστό αν η JLR θα χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά μέρη της BMW στη διάρκεια του βηματισμού της προς την ηλεκτροκίνηση.
Για τη Jaguar Land Rover είναι κρίσιμη η συνέχιση της ίδιας επιτυχημένης «συνταγής» του Range Rover Sport, καθώς το τελευταίο σημειώνει εδώ και μία πενταετία σταθερά 40% περισσότερες πωλήσεις από το απλό Range Rover - και μάλιστα ανταγωνίζεται και τα Evoque και Discovery για τον τίτλο του πιο εμπορικού αυτοκινήτου του ομίλου.