Τέλος στις πειραγμένες εξατμίσεις και τις απότομες επιταχύνσεις βάζουν τα ραντάρ ήχου που εγκαθίστανται σε όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Αυξάνονται συνεχώς οι χώρες που τοποθετούν στο οδικό δίκτυο των πόλεων τους ραντάρ ήχου, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να καταπολεμηθεί το φαινόμενο της ηχορύπανσης που οφείλεται στους θορυβώδεις οδηγούς.
Μην ξεχνάμε ότι η ηχορύπανση έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις στον άνθρωπο, προκαλώντας του υπέρταση, άγχος, απώλεια ακοής κ.ο.κ., με την μακροχρόνια έκθεσή στον θόρυβο να συνδέεται, επίσης, με καρδιολογικά προβλήματα και διαταραχές ύπνους.
BUY NOW
Μετά, λοιπόν, από τη Γαλλία που, πριν από περίπου τρία χρόνια, εφάρμοσε πιλοτικά τα ραντάρ ήχου στους δρόμους της, αλλά και άλλες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελβετία, σειρά παίρνει η Γερμανία.
Τα ραντάρ ήχου τοποθετούνται στο κέντρο του Βερολίνου, και «πιάνουν δουλειά» στο πλαίσιο πιλοτικών δοκιμών, που θα διαρκέσουν δύο μήνες. Σε πρώτη φάση, λοιπόν, δεν τιμωρούν τους οδηγούς, ενώ υπάρχoυν και σχετικές πινακίδες οδικής σήμανσης όπου αναγράφεται ότι τα συλλεχθέντα δεδομένα δεν υπόκεινται σε επεξεργασία από τις αστυνομικές αρχές.
Εφόσον, ωστόσο, παρέλθει το στάδιο δοκιμών και κριθεί σκόπιμο να τεθούν σε κανονική λειτουργία, τότε θα συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανησυχίας για όσους τοποθετούν after market εξατμίσεις, οι οποίες παράγουν θόρυβο που υπερβαίνει κατά πολύ τα επιτρεπτά όρια.
Τα ραντάρ ήχου βασίζονται σε αισθητήρες θορύβου που «συλλαμβάνουν» τον παραγόμενο ήχο. Όταν τα ντεσιμπέλ από τα διερχόμενα οχήματα είναι μεγαλύτερα από τα επιτρεπτά, τότε οι κάμερες φωτογραφίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας των παραβατών, ώστε να ακολουθήσει η τιμωρία τους.
«Το πρόβλημα της ηχορύπανσης στους δρόμους -για παράδειγμα εξαιτίας των τροποποιημένων οχημάτων και των απότομων επιταχύνσεσων- συνιστά μια ιδιαίτερα στρεσογόνα κατάσταση για πολλούς κατοίκους του Βερολίνου. Αυτό μας έγινε ξεκάθαρο μέσω της δημόσιας διαβούλευσης στην οποία συμμετείχαν πολλοί πολίτες, βοηθώντας μας να σχεδιάσουμε το πλάνο μας για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης. Ειδικά σε μια μεγάλη πόλη, που είναι ήδη επιβαρυμένη από τη ηχορύπανση, η συμμόρφωση με τους κανόνες είναι επιβεβλημένη», ανέφερε μεταξύ άλλων η Γερουσιαστής του Βερολίνου για τις Μεταφορές και την Προστασία του Κλίματος, Manja Schreiner.
Τα ραντάρ που έθεσε σε πιλοτική δοκιμή το Βερολίνο ονομάζονται “Hydra” και αποκτήθηκαν από τη γαλλική εταιρεία Viginoiz.
Σημειώνεται ότι για να τεθούν σε λειτουργία τα ραντάρ στο Βερολίνο είναι απαραίτητο να γίνουν κάποιες αλλαγές στη νομοθεσία, δεδομένου ότι με τους ισχύοντες κανονισμούς δεν επιτρέπεται η μέτρηση των παραγόμενων θορύβων μέσω ραντάρ.