Renault Ampere: Η γέννηση ενός μελλοντικού γίγαντα της ηλεκτροκίνησης

Renault Ampere

Η θυγατρική Ampere του ομίλου Renault ιδρύθηκε επίσημα την 1η Νοεμβρίου 2023, για την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών συστημάτων, με τη φιλοδοξία να γίνει ένας γίγαντας της ηλεκτροκίνησης.

Το πλάνο των Γάλλων περιλαμβάνει τον στόχο να πουλά η Ampere 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο, από το 2030. Η Ampere αποτελεί την τρίτη φάση του στρατηγικού πλάνου της Renault να χωρίσει τις εμπορικές της στρατηριότητες σε δύο διαφορετικές οντότητες: μία που θα κατασκευάζει θερμικά και υβριδικά αυτοκίνητα, και μία που θα κατασκευάζει ηλεκτρικά ολοκληρωτικά διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τομέας των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι μια κοινοπραξία με τον κινεζικό γίγαντα Geely και θα διαθέτει 19.000 εργαζόμενους παγκοσμίως. Ο τομέας Ampere της ηλεκτροκίνησης, με τη συμμετοχή και των συμμάχων Nissan και Mitsubishi, θα απασχολεί 11.000 υπαλλήλους.

Προς το παρόν ο τομέας θερμικών αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τον όμιλο Renault, λόγω του όγκου πωλήσεων παγκοσμίως, αλλά σταδιακά ο τομέας των ηλεκτρικών θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος - μέχρι να καθιερωθεί στην παγκόσμια ηλεκτροκίνηση. Αρχικός στόχος είναι η παραγωγή 400 χιλιάδων EV το χρόνο, από το 2026 600 χιλιάδων και από το 2030 ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το νέο Renault Scenic, μεταμορφωμένο σε ηλεκτρικό SUV
Το νέο Renault Scenic, μεταμορφωμένο σε ηλεκτρικό SUV

Μέχρι τότε, η γκάμα της Ampere θα αποτελείται από έξι ηλεκτρικά μοντέλα: το υπάρχον Megane E-Tech, το νέο (SUV) Scenic, το επερχόμενο citycar Renault 5 και το Crossover που θα αναβιώσει το 4L, μεταξύ αυτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι το 2027, η Ampere αποσκοπεί να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 40% αξιοποιώντας τις συνέργειες και τις οικονομίες κλίμακας της νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής που εξελίσσει σε συνεργασία με την Qualcomm και με τις Valeo και Google, σε ό,τι έχει να κάνει με το λογισμικό. Μακροχρόνιος στόχος είναι η μείωση του χρόνου παραγωγής κάθε αυτοκινήτου σε λιγότερες από δέκα ώρες, και η αύξηση του επιχειρησιακού κέρδους σε διψήφιο αριθμό από το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περισσότερες λεπτομέρειες για την Ampere θα δώσει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, κατά τη διάρκεια της Capital market day στο Παρίσι στις 15 Νοεμβρίου 2023 - με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών για να πετύχει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ