Η Renault είναι έτοιμη να προχωρήσει το 2023 τα πλάνα της για την κατασκευή και μεγαλύτερη, 7 θέσεων, έκδοσης του Austral, που ενδέχεται να αποκτήσει ακόμα και την ένδοξη ονομασία Espace.
Η γαλλική εταιρεία επέμενε να μην λανσάρει επταθέσιο SUV τα τελευταία χρόνια, αφήνοντας ελεύθερο το εμπορικό πεδίο στο αντίστοιχο Peugeot 5008, προκειμένου να μην επηρεάσει τις πωλήσεις των αντίστοιχων Grand Scenic και Espace.
Όμως φέτος, που το Grand Scenic και το Espace φτάνουν στο τέλος της διαδρομής τους, είναι έτοιμη να αντικαταστήσει το δεύτερο με την επταθέσια έκδοση του νέου της SUV Austral. Και μάλιστα, να του δόσει ενδεχομένως ακόμα και το όνομα του Espace περνώντας και αυτό το μοντέλο της από το MPV παρελθόν του στην εποχή της παντοκρατορίας των SUV.
BUY NOW
Θα είναι το τέλος μιας ένδοξης εποχής για τη γαλλική εταιρεία, που ήταν επί δεκαετίες ο σπεσιαλίστας στα MPV (τα παλιά αποκαλούμενα ως «πολυμορφικά»), αλλά τώρα διαπιστώνει την δραματική μείωση ενδιαφέροντος για την κατηγορία αυτή, με τη μαζική μετατόπιση των αγοραστών στα SUV.
Παρόλα αυτά, στο τέλος αυτής της εποχής δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια, καθώς θα φέρει τη χρηστικότητα του Espace στη διαφαινόμενη νέα επταθέσια έκδοση του Austral. Αυτό αναμένεται να γίνει προς το μέσον του 2023, με μια μεγαλύτερου μήκους έκδοση του διαδόχου του Kadjar που θα ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες του Peugeot 5008, του Volkswagen Tiguan Allspace και του Skoda Kodiaq.
Συγκεκριμένα, το μήκος της έκδοσης αυτής θα φτάνει τα 4,71 μέτρα (7 εκατ. μεγαλύτερο από το επταθέσιο 5008, που θα αντικατασταθεί το 2024), το μεταξόνιό του θα αυξηθεί κατά 7 εκατοστά και οι πίσω προβόλοι θα μεγαλώσουν κατά 13 εκατοστά. Αυτά θα εξοικομήσουν χώρο και για τρίτη σειρά καθισμάτων, που θα είναι αρκετός κυρίως για δύο παιδιά. Ο σχεδιασμός του θα παραμείνει πανομοιότυπος με του πενταθέσιου Austral, τόσο στο ρύγχος όσο και στην ουρά και στα πίσω φωτιστικά σώματα.
Η ενδεχόμενη επιλογή του ονόμαστος Espace αντί του Grand Austral μπορεί να έχει τις ρίζες του στο marketing, και στη συνέχιση ενός τόσο ένδοξου μοντέλου. Άλλωστε, και η ονομασία Scenic θα συνεχίσει την πορεία της, πλέον όμως μεταμορφωνένη σε ένα υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό SUV που επίσης θα κόβει τον ομφάλιο λώρο με το MPV παρελθόν του.
Και περνάμε στα μηχανικά σύνολα. Ελλείψει, πλέον, εκδόσεων με κινητήρα diesel, δίπλα στους βενζινοκινητήρες θα τοποθετηθούν οι υβριδικές εκδόσεις E-Tech - που έχουμε ήδη δει και στη χώρα μας στα Clio, Captur και Arkana.
Αυτές διαθέτουν τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo, μαζί με έναν αρκετά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Όπως και στα μικρότερα Renault, συνεπώς, το Grand Austral (ή Espace 6) θα έχει τις εκδόσεις E-Tech 160 και 200 ίππων, και θα προσφέρει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Το επταθέσιο Grand Austral ή Espace θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan που χρησιμοποιεί και το νέο Nissan X-Trail - το οποίο χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα 1.5 με διαφορετική υβριδική τεχνολογία (e-Power). Σε αντίθεση με το X-Trail που θα διατίθεται στην Ευρώπη μόνο σε αυτή την υβριδική του εκδοχή, το Grand Austral θα προσφέρει και την επιλογή αμιγώς θερμικών κινητήρων βενζίνης.
Στους τελευταίους συγκαταλέγεται ο νέος 1.2 TCe με 130 hp στην βασική του έκδοση, και με τη δυνατότητα προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Επίσης, το γαλλικό επτάθέσιο θα δίνει και την επιλογή του τετρακύλινδρου 1.3 TCe σε έκδοση 140 ή 160 hp, με το σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης X-Tronic της Nissan και μικρο-υβριδικό σύστημα 12V.
Προκειμένου να κάνει το μεγαλύτερο Austral ελκυστικό και σε εταιρείες που επιδιώκουν φορολοαπαλλαγές, η Renault σκοπεύει να ετοιμάσει και για αυτό μία plug-in υβριδική έκδοση - η οποία, ωστόσο, δεν θα έρθει πριν από το 2024 τόσο για το μικρότερο μοντέλο, όσο και για το επταθέσιο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ