To Renault Twingo επιστρέφει -Τι να περιμένουμε από το εμβληματικό μοντέλο των Γάλλων
Το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο που πρωταγωνίστησε επί τρεις δεκαετίες, θα επιστρέψει ως ένα σύγχρονο, ηλεκτρικό όχημα πόλης.
Πάνε 32 χρόνια από την επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Και η πρώτη του γενιά, πούλησε μέσα σε 15 χρόνια σχεδόν 2μιση εκατομμύρια μονάδες. Οι επόμενες δύο γενιές του Twingo που ήρθαν το 2007 και το 2014, δεν είχαν αντίστοιχη επιτυχία αλλά και πάλι, το κατέτασσαν στη λίστα των οχημάτων πόλης που κέρδιζαν το κοινό.
Η παραγωγή της τρίτης γενιάς ολοκληρώθηκε πριν μερικούς μήνες αλλά αυτό δεν θα είναι το τέλος του δρόμου για το Twingo. H Renault έδειξε ως «γέφυρα» πέρυσι το πρωτότυπο Renault Twingo Legend και με βάση αυτό, το 2026 θα μας συστήσει εκ νέου το εμβληματικό όνομα.
BUY NOW
Τι μας έδειξε αυτό; Πως τα κοινά στοιχεία με το παρελθόν δεν είναι λίγα. Μπορεί να έχει 5 θύρες αλλά όλα τα άλλα καταδεικνύουν κοινό DNA: από την κάθετη πόρτα του χώρου αποσκευών, μέχρι τους προβολείς που έχουν το σχήμα της πρώτης γενιάς – αν και είναι πλέον LED.
Αυτά είναι στοιχεία που θα δούμε και στην τελική μορφή του μοντέλου, το οποίο σύμφωνα με τα λεγόμενα του αφεντικού του Renault Group, Luca de Meo, θα κοστίζει λιγότερα από 20.000€. Παράλληλα, η γαλλική μάρκα αναζητούσε εξ αρχής συνεργασίας για να κρατήσει χαμηλά τα κόστη σχεδιασμού, παραγωγής και κατασκευής. Μία κίνηση λογική αλλά όπως αποδείχθηκε, όχι εύκολη. Οι διαπραγματεύσεις με τη Volkswagen κατέρρευσαν ενώ η… «σύμμαχος» Nissan έχει ήδη ενώσει τις δυνάμεις με τη Honda για τη δημιουργία μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων κι όποια συνεργασία με τη Renault, περιορίζεται στο επόμενο Micra και το Renault 5.
Έτσι λοιπόν, οι Γάλλοι έψαξαν εναλλακτικές λύσεις. Κι αυτή που προκρίθηκε, ήρθε μέσω της θυγατρικής Ampere που δραστηριοποιείται στην ηλεκτρική ενέργεια και την εξέλιξη λογισμικών, η οποία θα συνεργαστεί με άγνωστο ακόμα συνεργάτη με βάση στην Κίνα. Αυτά σε ότι αφορά στις τεχνολογίες που θα περικλείει το νέο Twingo, το οποίο θα παράγεται αποκλειστικά στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Novo Mesto στη Σλοβενία. Όπως και η προηγούμενη γενιά.
Όλα αυτά, ενώ η Renault αναμένεται να επενδύσει μισό δισεκατομμύριο ευρώ για να εκσυγχρονίσει αυτές τις εγκαταστάσεις. Επιστρέφοντας στα πλάνα της για το Twingo, θα πατά στην πλατφόρμα Ampr Small, όπως το Renault 5 E-Tech Electric. Αναμένεται να έχουν τα ίδια συστήματα κίνησης ενώ οι Γάλλοι μάλλον θα επιλέξουν διαφορετικές μπαταρίες και συγκεκριμένα τις πιο προσιτές οικονομικά LFP. Με την αυτονομία να ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα, τιμή επαρκής για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Περισσότερα όσο θα πλησιάζει η πρεμιέρα του 2026.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ