Ρωσία: Γυρίζει 30 χρόνια πίσω το αυτοκίνητο – Ξεκινά η παραγωγή Euro 0 οχημάτων
Σε μια κίνηση πανικού φαίνεται πως προχωρά η Ρωσική Ομοσπονδία, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να επιτρέψει την κατασκευή απαρχαιωμένων και ιδιαίτερα ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Κοσμογονικές αλλαγές συντελούνται στη Ρωσία μετά την εισβολή της επί ουκρανικού εδάφους. Τα απόνερα του πολέμου έχουν φτάσει και στον ρωσικό αυτοκινητικό κλάδο, ο οποίος αντιμετωπίζει πρωτοφανείς καταστάσεις που τον γυρίζουν 30 χρόνια πίσω, λόγω του εμπάργκο που έχει επιβάλει στη χώρα η Δύση.
Προσχέδιο κυβερνητικού διατάγματος που εξασφάλισε υπό τη μορφή εγγράφου η εγχώρια εφημερίδα Kommersant αναφέρει ότι θα επιτραπεί η παραγωγή αυτοκινήτων που δεν θα χρειάζονται να συμμορφώνονται με κάποιο πρότυπο μέτρησης εκπομπών ρύπων.
BUY NOW
Αυτό σημαίνει ότι θα επιτραπεί και η κατασκευή αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 0, δηλαδή απαρχαιωμένων οχημάτων τα οποία έχουν ιδιαίτερα μεγάλη ρυπαντική δράση.
Ειδικότερα, η εφημερίδα αναφέρει ότι τεχνολογίας Euro 0 θα μπορούν να είναι τα βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, τα επαγγελματικά βαν και τα φορτηγά, ενώ τα αντίστοιχου τύπου πετρελαιοκίνητα οχήματα θα μπορούν να συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 1.
Στον αντίποδα, η ρωσική κυβέρνηση δεν δείχνει πρόθυμη να επιτρέψει τη μη ενσωμάτωση καταλυτών, οι οποίοι μετατρέπουν τα τοξικά αέρια και τους ρύπους στα καυσαέρια σε λιγότερο τοξικούς ρύπους. Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι οι καταλυτικοί μετατροπείς είναι υποχρεωτικοί, εφόσον απαιτείται από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Το μέτρο αναμένεται να έχει αναδρομική ισχύ, από την 1η Απριλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, και θα αφορά αποκλειστικά τις μεγάλες εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 5.000 εργαζομένους, όπως επίσης τους κατασκευαστές ημιρυμουλκούμενων, αλλά και εταιρείες του κλάδου που βρίσκονται υπό καθεστώς κυρώσεων.
Εφόσον εφαρμοστεί το εν λόγω μέτρο θα δοθεί χείρα βοηθείας στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ρωσικής Ομοσπονδίας, οι οποίες λόγω των δυτικών κυρώσεων αδυνατούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα εξαρτήματα.
Σημειώνεται ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σήμερα στη Ρωσία πρέπει να είναι τεχνολογίας Euro 5, κάτι το οποίο κρίνεται αδύνατο μετά την πρωτοβουλία της Bosch να τερματίσει τις παραδόσεις ηλεκτρονικών εξαρτημάτων – συμπεριλαμβανομένων των Μονάδων Ελέγχου Κινητήρα (ECU) που ρυθμίζουν τις εκπομπές ρύπων.
Η πρόταση της ρωσικής κυβέρνησης έχει «πέσει» στο τραπέζι εδώ και περίπου δύο μήνες, διάστημα μέσα στο οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει περίπου 5.000 αυτοκίνητα, που δεν μπορούν να διατεθούν στην αγορά, μιας και δεν συμμορφώνονται με τα υφιστάμενα όρια ρύπων.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, τα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 0 επιτρέπονταν μέχρι το 1992, ενώ το πρότυπο ρύπων Euro 1 ήταν σε εφαρμογή μέχρι το 1995.