Στοιχεία που σοκάρουν: 90 χρόνια χρειάζονται για να ανανεωθεί ο στόλος των παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

kinisi athina

Πώς τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα επηρεάζουν την αγορά χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων.

Εκλογές αλλά και την 33η γενική συνέλευση πραγματοποίησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αττικής ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ), στα οποία και παρευρέθηκαν όλες οι μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις Leasing και Ενοικιάσεων ΙΧ.

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης αποκαλύφθηκε ότι χρειάζεται να περάσουν πάνω από 90 χρόνια για να αντικατασταθεί ο γηρασμένος στόλος των αυτοκινήτων της Ελλάδας, με το σημερινό ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς των καινούριων ΙΧ.

Παράλληλα οι ομιλητές επισήμαναν πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα «κλονίζουν» την εγχώρια αγορά και πως τα εισαγόμενα οχήματα με γυρισμένα χιλιόμετρα δημιουργούσαν αθέμιτο ανταγωνισμό στις εμπορίες που διαθέτουν μόνο εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος, όπως επίσης και η Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γάτσου Μαρία.

Ο κ. Πάτσιος στον σύντομο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην «αδερφική» συνεργασία που έχει ο ΣΕΑΑ με τον ΣΤΕΕΑΕ και ανέλυσε πως βοήθησε ο ένας Σύνδεσμος τον άλλο σε διάφορα ζητήματα που αφορούσαν τους κλάδους.

Επίσης ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ επισήμανε την δύναμη που έχουν πλέον τα εταιρικά αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά, τα οποία έχουν καταλάβει το 60% του συνόλου των πωλήσεων στο πρώτο 4μηνο του 2023.

«Η αγορά αυτοκινήτου καταγράφει ανοδική πορεία. Η διαθεσιμότητα των μοντέλων είναι πιο μεγάλη πλέον με τις παραδόσεις τους να είναι σχετικά σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε ελάχιστες μάρκες καταγράφεται ακόμη πολύμηνη αναμονή για την παράδοση νέου αυτοκινήτου. Ωστόσο στα ηλεκτρικά μοντέλα υπάρχει ένα θέμα στις παραδόσεις αλλά σύμφωνα με στελέχη εισαγωγικών εταιρειών το 2024 αναμένουμε ομαλοποίηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στις τιμές των καινούριων αυτοκινήτων η ΕΕ από το 2017 και έπειτα ξεκίνησε να αυστηροποιεί συνεχώς τους ελέγχους και τις μετρήσεις στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθεί το κόστος παραγωγής στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η νέα οδηγία ρύπων Euro 7 αναμένεται να προκαλέσει νέες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής» επισήμανε ο κ. Πάτσιος.

«Στην Ελλάδα έχουμε 4,5 εκατ. αυτοκίνητα ιδιωτών και οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες στην λιανική πουλάνε περίπου 40.000 με 50.000 καινούρια αυτοκίνητα τον χρόνο. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι με αυτό τον ρυθμό χρειαζόμαστε πάνω από 90 χρόνια για να ανανεώσουμε το στόλο των παλαιών αυτοκινήτων! Η Πολιτεία πρέπει να δώσει κίνητρα και να ελέγξει! Δεν είναι δυνατόν το όριο ηλικίας στα ΙΧ εταιρειών ενποικίασης να είναι 14 έτη και στα σχολικά το αντίστοιχο όριο ηλικίας να είναι τα 31 έτη...

Το κράτος πρέπει να δώσει επιπλέον διευκολύνσεις στα καινούρια αυτοκίνητα. Παράλληλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ταράζουν την εγχώρια αγορά και βέβαια πριν πωληθούν σε κάποιον ιδιώτη καταναλωτή περνούν και από κάποιο νησί το καλοκαίρι όπου ενοικιάζονται σε τουρίστες» τόνισε με έμφαση ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Δημήτρης Μαγγιώρος, πρόεδρος του ΣΤΕEΑΕ, επισήμανε ότι: «Η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με πολλά εξ αυτών να έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα, έχουν επηρεάσει τις τιμές των εγχώριων μεταχειρισμένων ΙΧ καθώς καταγράφηκε πολύ μεγάλη διαφορά στην τιμή όμοιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Άλλωστε η τιμή αγοράς ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος με 300.000 χλμ. δεν είναι ίδια με εκείνη ενός εγχώριου αντίστοιχου μεταχειρισμένου ΙΧ που έχει διανύσει 65.000 χλμ. Αλλά όταν στο εισαγόμενο μεταχειρισμένο ΙΧ γυριστούν τα χλμ. τότε η τιμή πώλησης σαφώς και είναι φθηνότερη από εκείνη του εγχώριου αντίστοιχου μοντέλου, που όμως αναγράφει τα πραγματικά χλμ. Οι ενέργειες που έκανε η κυβέρνηση έκλεισαν την ψαλίδα μεταξύ των τιμών στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και στα εγχώρια ΙΧ όπου οι τιμές τους είναι πλέον παραπλήσιες.»

Ο Ευτύχης Βασιλάκης κατά την διάρκεια της ομιλίας του τόνισε ότι: «Ο τουρισμός είναι η βασική δουλειά πολλών εταιρειών και δη η πλειονότητα των εταιρειών ενοικιάσεων και Leasing ζουν από τον τουρισμό. Φέτος αναμένεται να καταγραφεί σημαντική άνοδος των αφίξεων τουριστών από ΗΠΑ, Καναδά, Ισραήλ, Αυστρία, Βρετανία ενώ οι προκρατήσεις από Γαλλία και Γερμανία έχουν επίσης ανέβει όπως επίσης και από τις Σκανδιναβικές χώρες που είχε σημειωθεί μια σταθεροποίηση. Εγώ προσπαθώ να βοηθήσω τους κλάδους Leasing και Ενοικιάσεων ΙΧ μέσα από συνεργασίες με άλλους Συνδέσμους και ήδη έχουμε θετικά αποτελέσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι ένα θέμα που τακτοποιήθηκε και το νερό έχει μπει στο αυλάκι…»

Πόσες ενοικιάσεις ΙΧ πραγματοποιούνται κάθε χρόνο

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑΕ κ. Μαγγιώρος κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης παρουσίασε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για τον κλάδο των ενοικιάσεων και του Leasing.

Πάντως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν ο αριθμός των ενοικιάσεων που πραγματοποιούνται ετησίως στην Ελλάδα, ο οποίος ξεπερνά τα 3 εκατ. μισθώσεις χωρίς να υπολογίζονται σε αυτές οι ενοικιάσεις ΕΙΧ με οδηγό!

Ειδικότερα ο κ. Μαγγιώρος αποκάλυψε ότι σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού έχουμε 7.800 εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι περίπου 3.000 επιχειρήσεις ενοικίασης ΕΙΧ με οδηγό από εταιρείες rent a car.

Ο στόλος των οχημάτων των εταιρειών του κλάδου ανέρχεται σε πάνω από 240.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 135.000 ΙΧ αφορούν σε Μακροχρόνιες Μισθώσεις και τα υπόλοιπα 105.000 ΙΧ σε Βραχυχρόνιες μισθώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κλάδος απασχολεί 20.000 μόνιμους υπαλλήλους και πάνω από 10.000 εποχικούς υπαλλήλους κυρίως σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς.

Τα προβλήματα του κλάδου

Τα βασικά προβλήματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και ελληνικό επίπεδο και αφορούν τον κλάδο ενοικίασης και leasing αυτοκινήτων, τόνισε επίσης κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ΣΤΕΕΑΕ ο κ. Μαγγιώρος.

Το μεγαλύτερο «αγκάθι» αποτελεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία ταλανίζει ολόκληρο τον κλάδο.

Επίσης η σταδιακή διάλυση του νόμου που αφορά στα ΕΙΧ με οδηγό αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τον ΣΤΕΑΕ, όπως επίσης και οι κατασχέσεις και υπεξαιρέσεις των αυτοκινήτων που ανήκουν σε εταιρείες ενοικιάσεων και leasing.

Τέλος ο πρόεδρος του ΣΤΕΕΑΕ αποκάλυψε ότι έχει προτείνει στα συναρμόδια Υπουργεία την Ψηφιοποίηση ολόκληρου του κλάδου με χρηματοδότηση του Συνδέσμου, αλλά ακόμη δεν έχουν λάβει καμία απάντηση...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας στον ΣΤΕΕΑΕ

Αργά το βράδυ της Τετάρτης ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του νέου δ.σ. του ΣΤΕΕΑΕ σύμφωνα με τα οποία στην πρώτη θέση βρέθηκε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης με 30 ψήφους και ακολουθούν ο κ. Ταπραντζής με 21, ο κ. Τσακατούρας με 20, ο κ. Κουρέλος με 19, ο κ. Παναγιωτόπουλος με 18, ο Πασσιάς με 14, ο κ. Χανιώτης με 13, ο κ. Γιαννάκης με 12 και ο κ. Πετρούτσος με 9 ψήφους.

Βέβαια ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στην Διευθύντρια του ΣΤΕΕΑΕ κ. Βιδάλη Μάρβα - Βασιλική για την άψογη διοργάνωση της γενικής συνέλευσης αλλά και της ψηφοφορίας του Συνδέσμου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ