Σε δέκα λεπτά φορτίζει μπαταρίες -Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αλλάζει τα δεδομένα
Μια νέα κινέζικη εταιρεία που θα κάνει «απόβαση» στην Ευρώπη από την επόμενη χρονιά αναμένεται να είναι η πρώτη που θα έρθει με του νέου τύπου μπαταρίες που εξελίσσει η CATL.
Η Neta Auto είναι η επόμενη κινεζική εταιρεία αυτοκινήτων που θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη, μέσα στο 2024, αρχικά με δύο μοντέλα (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Η Neta υπέγραψε στις αρχές της χρονιάς συμφωνία με τον κινέζικο κολοσσό κατασκευής μπαταριών CATL, ο οποίος έφτασε στο τέλος της εξέλιξης της νέας τύπου μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που ετοιμάζει, η οποία υπόσχεται εξαιρετικά γρήγορους χρόνους φόρτισης.
BUY NOW
Η μπαταρία ονομάζεται ShenXing και η CATL την παρουσίασε και σε ειδικό event στην Ευρώπη και την χαρακτήρισε ως την μπαταρία που θα αλλάξει τα δεδομένα στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Σύμφωνα με την κινέζικη εταιρεία η συγκεκριμένη μπαταρία προσφέρει ταχυφόρτιση επιπέδου 4C και είναι η πρώτη του είδους που υπάγεται σε αυτή την κατηγορία.
Το παραπάνω σημαίνει ότι η ShenXing μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε διάστημα μόλις 15 λεπτών της ώρας, άσχετα από το μέγεθός της. Χρησιμοποιώντας έναν υπερφορτιστή αυτό σημαίνει ότι η ShenXing μπορεί να προσφέρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με τη φόρτισή της να διαρκεί μόλις 10 λεπτά, ενώ συνολικά μπορεί να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 700 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την CATL.
Σε σχέση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου η πρόταση της ShenXing έχει και άλλα πλεονεκτήματα καθώς κατά τη φόρτισή της ελέγχει καλύτερα τα επίπεδα θερμοκρασίας που αναπτύσσονται στα κελιά της, ενώ πολύ καλύτερη είναι και η επίδοσή της όταν φορτίζεται σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.
Για την απόδοση της μπαταρίας της σε ακραίες συνθήκες, η CATL αναφέρει χαρακτηριστικά ότι στους μείον 10 βαθμούς Κελσίου για να φορτίζει η μπαταρία έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας χρειάζεται μόλις 30 λεπτά.
Η συμφωνία μεταξύ της Neta Auto και της CATL στις αρχές του 2023 περιλαμβάνει και την από κοινού εξέλιξη της νέας πλατφόρμας Integrated Intelligent Chassis (CIIC), η οποία θα αξιοποιεί τη νέα μπαταρία για να τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς της κινητήρες.
Το πρώτο μοντέλο της Neta Auto που θα βασίζεται στην CIIC και θα φέρει την ShenXing αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του προς το τέλος του 2024, ενώ η CATL θα κατασκευάζει τη νέα μπαταρία της και στην Ευρώπη, στα εργοστάσιά της σε Ουγγαρία και Γερμανία.
Ένα ακόμη αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί τις νέου τύπου μπαταρίες της CATL είναι το Changan Avatr 12, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και προέκυψε από τη συνεργασία της CATL με την Huawei, ωστόσο αυτό δεν θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CIIC.