Ο Τόμας Έντισον εφηύρε πριν 113 χρόνια μια μπαταρία που θα μπορούσε να δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτονομία άνω των 1.600 χιλιομέτρων.
Πριν από 100+ χρόνια, το 1910, ο Τόμας Έντισον δημιούργησε μια μπαταρία που έφερε νικέλιο και σίδηρο και μπορούσε να προσφέρει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρωτόγνωρη αυτονομία ανά φόρτιση. Παρόλα αυτά, δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Ως γνωστόν, η μπαταρία είναι η ψυχή κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση της ενέργειας που επιτρέπει την λειτουργία των κινητήρων για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Χωρίς αυτή, ένα αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας είναι άχρηστο.
BUY NOW
Ο διάσημος Αμερικανός εφευρέτης και επιχειρηματίας γεννήθηκε το 1847 και θεωρείται, μεταξύ άλλων εφευρέσεων, ο δημιουργός του ηλεκτρικού λαμπτήρα (λάμπα). Ακόμα, είναι ένα από τα μεγάλα ονόματα που έχουν ασχοληθεί και ερευνήσει τον τομέα των μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα. Για την ακρίβεια, ο Έντισον εφηύρε μια μπαταρία που μπορούσε να δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτονομία πάνω από 1.600 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.
Πρόκειται για την μπαταρία νικελίου – σιδήρου, μια εφεύρεση που δημιουργήθηκε αρχικά από τον Ernst Waldermar Junger, αλλά κορυφώθηκε στα χέρια του Έντισον. Διέθετε πολύ μεγάλες διαστάσεις και είχε υψηλό κόστος παραγωγής σε σύγκριση με τις μπαταρίες μολύβδου-σιδήρου, ενώ έγειρε και ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια που πρόσφερε.
Το τελευταίο ήταν που οδήγησε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στις αρχές του 20ού αιώνα και να ποντάρει στην κατασκευή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και όλα αυτά συνέβησαν λίγο πριν υπογράψει συμφωνία ο Έντισον με την General Motors για την έναρξη της εμπορικής πορείας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έφερε τις μπαταρίες του, αλλά τελικά το έργο δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Ωστόσο, έναν αιώνα μετά, η μπαταρία νικελίου – σιδήρου που εφευρέθηκε από τον Τόμας Έντισον θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μάλιστα, πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η συγκεκριμένου τύπου μπαταρία έχει ενεργειακή απόδοση μεταξύ μεταξύ 80% και 90%, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλη δυναμική στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Αυτό σημαίνει ακόμα ότι οι μπαταρίες νικελίου – σιδήρου αποτελούν μια πραγματικά εναλλακτική λύση που προσφέρει αποτελεσματικότητα και αυτονομία, σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Βέβαια, για να αποκτήσει νόημα αυτή η τεχνολογία, θα πρέπει να μειωθεί το μέγεθος και το βάρους αυτών των μπαταριών, με σκοπό να γίνουν δυνητικά βιώσιμες για τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.