Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων έως το ύψος του ποσού των 30.000.000 ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Νέα παράταση «ζωής» στα Ταξί και στα λεωφορεία προβλέπει σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το οποίο και ψηφίστηκε την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023 ενώ παράλληλα προβλέπεται και επιδότηση-μαμούθ 60% για την αγορά ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ.
Η ρύθμιση αφορά τα Ταξί αλλά και τα λεωφορεία στα οποία το όριο ηλικίας απόσυρσης λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να τους δώσει μια 4μηνη παράταση «ζωής».
BUY NOW
Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 61 του νέου νόμου προβλέπεται ότι: «Παρατείνονται τα όρια ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ΚΤΕΛ και ταξί. Για οχήματα που συμπληρώνουν το όριο μεταξύ 1/1/2022 και 31/12/2023 δίνεται μια μικρή παράταση μέχρι 30/4, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος ανανέωσης του στόλου.»
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, παρατείνεται το όριο ηλικίας απόσυρσης για τα Επιβατηγά Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) -Ταξί, αλλά και «ΚΤΕΛ» στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργίας των μεταφορών, για ένα μικρό μεταβατικό χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την ανανέωση των σχετικών στόλων, με τρόπο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Παράλληλα παρατείνονται και οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων για την παροχή των ενισχύσεων, που προβλέφθηκαν με τον ν.2963/2001 προς τα ΚΤΕΛ και άλλους συγκοινωνιακούς φορείς, με σκοπό μεταξύ άλλων την αντικατάσταση λεωφορείων όπως επίσης και η λειτουργία δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων στους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε. και των τουριστικών λεωφορείων, αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων λεωφορείων.
Ειδικά για την ενίσχυση των επενδύσεων διατίθεται ποσό 4.400 ευρώ ανά λεωφορείο του οικείου Κ.Τ.Ε.Λ.. Η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του συνολικού κόστους του έργου.
β. Για την ενίσχυση των επενδύσεων διατίθενται:
-30% της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρις ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
-10% της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι 5 έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
-60% της τιμής κτήσης αυτών, εφόσον είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή εξωτερικώς φορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά, καινούργια ή ηλικίας μέχρις 1 έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων ΚΤΕΛ, ενός ή περισσοτέρων περιφερειακών ενοτήτων ή ΚΤΕΛ και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτήν όλα τα ΚΤΕΛ της περιφερειακής ενότητας ή των περιφερειακών ενοτήτων ή της μεμονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση αγοράς καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε 35% και για την περίπτωση αγοράς μεταχειρισμένων λεωφορείων σε 15%.