Πώς θα ήταν η Coupe εκδοχή της Mercedes A-Class;

Mercedes-Benz A-Class render

Το προσεγμένο σχέδιο ενός ιδιώτη για την θεωρητική «Coupe» παραλλαγή της Mercedes-Benz A-Class δείχνει τους λόγους για τους οποίους αυτός ο τόσο ποθητός στο παρελθόν τύπος αμαξώματος σβήνει όλο και περισσότερο προς τη λήθη.

Κάποια από τα ομορφότερα αυτοκίνητα της ιστορίας ήταν Coupe. Για την ακρίβεια, ήταν αληθινά Coupe: ένα sedan αμάξωμα με μόνο δύο πόρτες. Στο γύρισμα του αιώνα, όμως, όταν καθοδηγούμενοι από το marketing οι σχεδιαστές αποζητούσαν τρόπους για να κάνουν το σύγχρονο αυτοκίνητο όλο και πιο πρακτικό, όλο και καλύτερα ανταποκρινόμενο σε πλήθος αναγκών και επιθυμιών, η ύπαρξη μόνο δύο θυρών ήταν ένα σοβαρό εμπόδιο.

Αρκετά διαδεδομένο και προσφιλές για να σβήσει ολοκληρωτικά, το Coupe αμάξωμα μετεξελίχθηκε έτσι σε διάφορα υβρίδια - όπως το «τετράθυρο Coupe», δηλαδή ένα sedan με τέσσερις πόρτες αλλά με κεκλιμένη πίσω οροφή για να παραπέμπει στο δυναμισμό και την αύρα του αρχέγονου Coupe προτύπου, ή στο ανάλογο «Coupe SUV» όταν πια άρχισαν να σαρώνουν τους δρόμους του πλανήτη τα «οχήματα ελευθέρου χρόνου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα, έγινε και μια παράξενη συγχώνευση με το hatchback. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα Coupe, που εξ ορισμού είναι δίθυρο, αλλά τώρα είχε στην ουσία τρίθυρο αμάξωμα - δεδομένης της τρίτης πίσω πόρτας του hatchback. Γεννήθηκαν διάφορα hot-hatch με τρεις πόρτες, αλλά και πάλι ήταν μάταιο: οι σύγχρονες ανάγκες πρακτικότητας, για παράδειγμα μιας οικογένειας που θέλει να έχει εύκολη πρόσβαση των παιδιών της στα πίσω καθίσματα, ήταν ένα σοβαρό εμπόδιο.

Όμως, φαίνεται πως η -δεδομένη- συρρίκνωση του ποσοστού όσων αποζητούν από ένα αυτοκίνητο τις οδηγικές συγκινήσεις δεν είναι τόσο μεγάλη. Η Mercedes-Benz εξακολουθεί να προσφέρει το πιο «καυτό» της hatchback, της Mercedes-AMG A-Class με πεντάθυρο αμάξωμα, όπως ακριβώς κάνει και η Volkswagen με τις σπορ εκδοχές του διασημότερου μοντέλου της, Golf GTi και Golf R.

H πεντάθυρη έκδοση παραγωγής της Mercedes-Benz A-Class
H πεντάθυρη έκδοση παραγωγής της Mercedes-Benz A-Class
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, ο πειραματισμός της VW με ένα «Coupe-Hatchback», και μάλιστα με την αναβίωση του ένδοξου ονόματος Scirocco, όσο όμορφο και καλό αποτέλεσμα και αν είχε δεν βρήκε ποτέ την απήχηση που η γερμανική εταιρεία θα ήθελε. Το αποδεικνύει και το γεγονός ότι το αναγεννημένο Scirocco δεν πέρασε ποτέ στη δεύτερη γενιά του.

Κατά συνέπεια, το σχέδιο αυτό ενός ιδιώτη designer για μια ενδεχόμενη «coupe-hatchback» έκδοση της Mercedes-Benz A-Class είναι εκτός εποχής. Έχει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως την αυξημένη κλίση του παρ-μπριζ, την αφαίρεση της μεσαίας κολώνας και τη μετακίνηση της πίσω πινακίδας κυκλοφορίας από την πόρτα στο προφυλακτήρα, καθώς και έναν σχετικό δυναμισμό - αλλά μάλλον αυτά δεν είναι καθόλου ισχυρά επιχειρήματα εμπρός στις ανάγκες πρακτικότητας και πολλαπλών ικανοτήτων που αποζητούνται από τα αυτοκίνητα των ημερών μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ