Η Toyota φέρνει τσουνάμι: Σκέψεις για την αναγέννηση της Celica

Toyota Celica GT-Four

Ο Koji Sato είναι εξίσου ενθουσιώδης με τα σπορ αυτοκίνητα όσο και ο προκάτοχός του Akio Toyoda, και τώρα ο νέος πρόεδρος της Toyota φέρεται να επιθυμεί την αναβίωση της εμβληματικής Celica.

Για μία εταιρεία του μεγέθους της Toyota, που έχει στη γκάμα της αυτοκίνητα όπως η Supra και το GR86, καθώς και όλο το πολύπλευρο τμήμα της Gazoo Racing και εργοστασιακές ομάδες στο WRC και το WEC, η αναβίωση ενός από τα πιο εμβληματικά sportscars της ιστορίας της δεν θα έμοιαζε παράταιρη - ακόμα και στην εποχή της μεγάλης στροφής στην ηλεκτροκίνηση.

Οι επτά πρώτες γενιές της Toyota Celica
Οι επτά πρώτες γενιές της Toyota Celica
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, ο Koji Sato -που ανέλαβε την προεδρία της Toyota επίσημα από τον Akio Toyoda την 1η Απριλίου 2023, ειλικρινά- υπήρξε στο παρελθόν διοικητής της Gazoo Racing, και δείχνει να έχει τους αγώνες και το πάθος για τα σπορ αυτοκίνητα και την οδήγηση στο αίμα του. Για την ακρίβεια, έχει στην κατοχή του μια Supra 4ης γενιάς και το εμβληματικό Hachiroku: μια Toyota Corolla AE86 που σταδιακά αναπαλαιώνει.

Η πρώτη Toyota Celica του 1970
Η πρώτη Toyota Celica του 1970

Αυτό φαίνεται να κρατά μέσα του τη φλόγα για νέα σπορ αυτοκίνητα, παρότι η αφοσίωσή του είναι να φέρει την Toyota στα επίπεδα του ανταγωνισμού -και κυρίως της Tesla- στην ηλεκτροκίνηση που εξαπλώνεται σαν τσουνάμι στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με όσα γράφονται στην Ιαπωνία, η αναβίωση της Celica είναι ένα από τα όνειρα του Sato, και μάλιστα μακροχρόνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αν ο πρόεδρος μιας εταιρείας σαν την Toyota έχει το όνειρο ενός αυτοκινήτου, τότε υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες αυτό να πραγματωθεί. Βεβαίως, σε αυτή την περίπτωση, τίθεται το ερώτημα πώς μπορεί μια νέα Celica να βρει τη θέση της στην τωρινή περίσταση στην οποία βρίσκεται η Toyota - επενδύοντας κυρίως στα υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, με μπαταρία ή κυψέλες υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή, η ιαπωνική εταιρεία ήδη προσπαθεί από χρόνια να εξελίξει την τεχνολογία καύσης υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους ενός θερμικού κινητήρα. Κατά συνέπεια, στον ορίζοντα μια μελλοντικής ενδεχόμενης Celica προβάλλονται τρεις διαφορετικές επιλογές για τη μονάδα ισχύος της. Αν και, προς το παρόν, με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, φαντάζει δύσκολο να είναι αμιγώς ηλεκτρική.

Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο Sato, σκοπεύει να συνεχίσει τον προγραμματισμό που είχε ξεκινήσει ο Toyoda για την πλήρη μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Έκανε λόγο για μια ομαλή μετάβαση, χωρίς καμία αλλαγή πορείας, που σημαίνει ότι τα σπορ αυτοκίνητα με το έμβλημα της Gazoo Racing θα συνεχίσουν να ανθίζουν. Και μια νέα Celica θα ήταν η καλύτερη επιβεβαίωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ