«Σκοτώνουν» το πιο διάσημο «παπί» του πλανήτη -Για ποιον λόγο

Παπί Honda

Η Honda προχώρησε σε μια αποκάλυψη που έκανε πολλούς φίλους της να «μουδιάσουν» στο άκουσμά της.

Ήταν το μακρινό 1958 όταν η Honda λανσάρισε για πρώτη φορά μια μοτοσυκλέτα με 50άρι κινητήρα και σίγουρα ο τότε πρόεδρός της, Soichiro Honda, δεν θα μπορούσε να φανταστεί τη δημοτικότητα που θα λάμβανε τα επόμενα χρόνια το συγκεκριμένο μοντέλο.

Το Super Cub, όπως είναι η επίσημη ονομασία του, αγαπήθηκε ιδιαίτερα εντός και εκτός συνόρων της Ιαπωνίας, όντας ένα από τα πιο παραγόμενα μηχανοκίνητα οχήματα στην ιστορία με πάνω από 110 εκατομμύρια αντίτυπα στο πέρασμά του.

honda c50 telos 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο «παπί», όπως ονομάστηκε από τους Έλληνες εφήβους λόγω του ήχου που παρήγαγε ο κινητήρας του, σημαδεύοντας μια ολόκληρη κατηγορία, γνώρισε τεράστια επιτυχία στη χώρα μας κι ακόμα και σήμερα πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν ακόμα και παλιότερα μοντέλα για να τα ανακατασκευάσουν ή να τα βελτιώσουν.

honda c50 telos 1

Τώρα, όπως όλα δείχνουν, μετά από σχεδόν 70 χρόνια, οι γραμμές παραγωγής του C50 θα σταματήσουν, μιας και η Honda δήλωσε ότι σκοπεύει να αποχωρήσει από την μικρή κατηγορία το 2025.

Ο λόγος είναι ότι η Ιαπωνία αποφάσισε να λάβει αυστηρά μέτρα για τις εκπομπές ρύπων από μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα με κινητήρες κάτω των 50 κ.εκ. και, λόγω της φύσης αυτών των μικρών κινητήρων, ο σχεδιασμός ενός καταλυτικού μετατροπέα για τέτοιες εφαρμογές θα ήταν δύσκολος, τόσο από τεχνικής όσο και από οικονομικής άποψης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
honda c50 telos 2

Αυτή η απόφαση της κυβέρνησης έρχεται να προστεθεί στην ήδη δύσκολη θέση που έχουν βρεθεί τα συγκεκριμένα δίκυκλα από την εμφάνιση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και scooter. Συγκεκριμένα, οι περσινές πωλήσεις στην Ιαπωνία άγγιξαν μόλις τα 92.824 αντίτυπα, όταν το 1982 ξεπερνούσαν τα 2,78 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά το γεγονός ότι μοντέλα όπως το αρχικό Super Cub, το οποίο ψηφίστηκε ως η καλύτερη μοτοσικλέτα στον κόσμο από διάφορες δημοσκοπήσεις και μέσα ενημέρωσης, αποτελούν τεράστιο μέρος της κληρονομιάς της ιαπωνικής εταιρείας, η Honda δεν βλέπει τρόπο να διατηρήσει τα μοτοποδήλατα 50 κ.εκ. στην παραγωγή.

honda c50 telos 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα κι αν η ιαπωνική εταιρεία προσπαθούσε να συμμορφωθεί με τις νέες νόρμες ρύπων, τα πρόσθετα εξαρτήματα που θα απαιτούνταν θα έστελναν τις τιμές στα ίδια επίπεδα με των μεγαλύτερων μοτοσικλετών 125 κ.εκ..

Ωστόσο, δεν θα είναι το τέλος του ονόματος Super Cub ακόμη, καθώς οι παραλλαγές με μεγαλύτερο κυβισμό, συμπεριλαμβανομένου του Super Cub C125, είναι πιθανό να διατηρηθούν στην αγορά προς το παρόν.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ