SOS και από τους Εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους στην ΕΕ

europe1

Τα επίσημα δίκτυα των αυτοκινητοβιομηχανιών φοβούνται ότι μια απότομη μείωση της παραγωγής θα τους οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο.

Σε επιστολή τους προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, εκπρόσωποι των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την επερχόμενη μείωση των εκπομπών CO2 και την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η οποία είναι αδύνατο να διατηρηθεί. Αν και δεν τους αφορούν άμεσα τα πρόστιμα που θα επηρεάσουν τους κατασκευαστές, φοβούνται μια απότομη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι αν και δεν επηρεάζονται άμεσα από τα πρόστιμα που θα επηρεάσουν τους κατασκευαστές σε περίπτωση υπέρβασης των εκπομπών CO2 ανά όχημα που πωλείται το 2025, εξακολουθούν να έχουν σοβαρές ενστάσεις για την εφαρμογή της νέας μείωσης των εκπομπών CO2 γεγονός που τους προκαλεί άγχος για την βιομηχανία αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπενθυμίζουμε ότι το 2025, οι νέες μειωμένες εκπομπές CO2 στην ΕΕ θέτουν στόχο τα 81 γρ./χλμ. έναντι 95 γρ./χλμ. της τελευταίας τριετίας. Ο κύριος στόχος αυτού του ευρωπαϊκού δείκτη είναι η μείωση του μέσου ποσοστού CO2 που εκπέμπεται από τα νέα οχήματα που πωλούνται, με στόχο να φτάσει τα 50 γρ./χλμ. έως το 2030. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να επιτύχουν ένα μέσο μείγμα πωλήσεων 25% των ηλεκτρικών οχημάτων από το επόμενο έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μη βιώσιμη οικονομία

Στην επιστολή τους, οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι από διάφορες μάρκες προτρέπουν «νομοθετικές αλλαγές που θα διευκολύνουν τη μετάβαση στους στόχους του 2035». Εξήγησαν ότι τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους κατασκευαστές αναπόφευκτα θα οδηγούσαν σε μείωση της παραγωγής εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία με τη σειρά της θα μείωνε τους όγκους που εκείνοι, ως διανομείς, μπορούν να πουλήσουν με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια μη βιώσιμη οικονομία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία σε αταξία στην Ευρώπη

Θυμηθείτε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απευθύνεται στις Βρυξέλλες με διάσπαρτο τρόπο. Αντιμέτωπος με την ACEA και τώρα τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους, μεγάλος αριθμός παραγόντων έχει τοποθετηθεί αντίθετα ενάντια σε οποιαδήποτε νομοθετική εξέλιξη. Παράλληλα οι ενστάσεις των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων υπενθυμίζουν ότι ο τομέας χρειάζεται εγγυήσεις και ορατότητα για να ενεργοποιηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις για τη στροφή προς έναν πλήρως ηλεκτρικό κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απρόθυμοι οι πελάτες να αγοράσουν ηλεκτρικό ΙΧ

Στην επιστολή τους, οι ευρωπαίοι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι προς την ΕΕ υπενθυμίζουν, καταρχάς, ότι: «Οι εταιρείες που εκπροσωπούμε αποτελούν ουσιαστικό στοιχείο του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, απασχολώντας περίπου 13 εκατομμύρια άτομα, ή περίπου το 6,6% του ευρωπαϊκού ενεργού πληθυσμού. Επί του παρόντος, τα δίκτυα διανομής αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις για την επίτευξη των αυστηρών στόχων για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, που επιβάλλονται από τους κατασκευαστές μέσω των επερχόμενων ευρωπαϊκών κανονισμών, ενώ οι συνθήκες της αγοράς δεν υποστηρίζουν ακόμη μια τέτοια αύξηση. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και στην υποδομή φόρτισης δεν ευθυγραμμίζονται με τις τρέχουσες ανάγκες της πλειοψηφίας των πιθανών πελατών. Αυτή η αναντιστοιχία συνέβαλε στη μείωση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αποδεικνύεται από την  κατάρρευση των πωλήσεων κατά 43,9% τον Σεπτέμβριο του 2024, παρά τη συνολική σταθερότητα της αγοράς. Ως καθημερινά σημεία επαφής με τους καταναλωτές, βλέπουμε μια αύξηση της απροθυμίας των πελατών να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχοι που είναι αδύνατο να επιτευχθούν

Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι είναι ξεκάθαροι σχετικά με τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2025. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι στόχοι μείωσης του CO2 που έχουν τεθεί για το 2025 δεν είναι δυνατοί υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς», επαναλαμβάνουν. Η έλλειψη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), σε συνδυασμό με την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης, έχει δημιουργήσει σημαντικό χάσμα μεταξύ των κανονιστικών απαιτήσεων και των δυνατοτήτων της αγοράς. Το υψηλό κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω της εστίασης της βιομηχανίας σε μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, έχει εμποδίσει περαιτέρω τη μαζική υιοθέτηση, καθιστώντας αυτούς τους στόχους ανέφικτους εντός του χρονικού  πλαισίου.

«Ως διανομείς, βρισκόμαστε σε καθημερινή επαφή με τελικούς πελάτες που συχνά απορρίπτουν τα BEV λόγω ανησυχιών σχετικά με την προσιτή τιμή και το εύρος των μοντέλων. Αυτό μας φέρνει σε αντίθετη θέση με τους κατασκευαστές που εκπροσωπούμε, μερικοί εκ των οποίων παραμένουν αισιόδοξοι για τη συμμόρφωση με αυτούς τους αυστηρούς κανονισμούς της ΕΕ. Ωστόσο, από την άποψή μας, ο κλάδος δεν είναι ακόμη έτοιμος να επιτύχει τον απαραίτητο όγκο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ