Για να διασφαλιστεί η μηχανολογική αρτιότητα του Niva, χρειάστηκε να υποβληθεί σε ένα ακραίο πρόγραμμα δοκιμών σε παγωμένα και κακοτράχαλα εδάφη.
Σε εορταστικό κλίμα κινούνται τις τελευταίες ημέρες οι άνθρωποι της Lada, ενόψει της συμπλήρωσης 45 ετών (διαβάστε περισσότερα εδώ) από την παραγωγή του θρύλου της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Niva.
Η εταιρεία που υλοποίησε το όραμα του Πρωθυπουργού της ΕΣΣΔ, Αλεξέι Κοσίγκιν, για την την κατασκευή ενός προσιτού off-road οχήματος ήταν η VAZ, με ιθύνοντα νου τον αρχισχεδιαστή Peter Prusov.
BUY NOW
Η διαδικασία εξέλιξης του Niva, όμως, δεν ήταν μια απλή υπόθεση, μιας και απαιτήθηκαν ατελείωτες εργατοώρες, αλλά και εξουθενωτικές δοκιμές που θα διασφάλιζαν τη μηχανολογική αρτιότητα του αυτοκινήτου.
Μέρος αυτών των δοκιμών έχουν καταγραφεί σε ένα σπάνιο ιστορικό ντοκουμέντο. Το Niva κινείται με μεγάλες ταχύτητες ανάμεσα σε κώνους, εκδράμει σε κακοτράχαλα εδάφη. ρυμουλκεί άλλα οχήματα, «βουτάει» σε υδάτινα κωλύματα και κυκλοφορεί αμέριμνο στα χιόνια.
Επρόκειτο για ένα πραγματικά εξαντλητικό πρόγραμμα που διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή εξέλιξη του μοντέλου, το οποίο έμελλε να διαγράψει μια λαμπρή πορεία με πάνω από 2,5 εκ. πωλήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο Niva κατασκευάστηκε το 1977. ως το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που δεν βασιζόταν σε κάποιο Fiat. Ακόμα ήταν το πρώτο 4X4 μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο πλαίσιο/σασί, ενώ ήταν προικισμένο με μια πλούσια φαρέτρα όπλων που περιελάμβανε τετρακίνηση με 3 διαφορικά, κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση.
Ως εκ τούτου μπορούσε να ανέβει σε κλίση 58%, να διασχίσει υδάτινο πέρασμα 60 εκ., και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφτασε στο καταφύγιο των 5.200 μέτρων του όρους Έβερεστ, για να πάρει σειρά η «αναρρίχησή» του στα 5.725 μέτρα του όρους των Ιμαλαΐων στο Θιβέτ.