Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν όλο και ευρύτερες οικονομίες κλίμακας για να πετύχουν την εξάπλωση προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων - και μία από τις τελευταίες κινήσεις φέρνει κοντά τους ομίλους της VW και της Renault.
Ο κεντρικός στόχος αυτών των συνεργασιών είναι ο διαμερισμός του κόστους εξέλιξης και παραγωγής ενός ηλεκτρικού citycar που θα κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ και θα προσφέρει τη δυνατότητα σε πολύ ευρύτερο αγοραστικό κοινό να αποκτήσει πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η Volkswagen συνομιλεί με πολλές άλλες εταιρείες για μια ενδεχόμενη τέτοια συνέργεια, και ο όμιλος Renault είναι ανάμεσα σε αυτές, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη συνεργασία διατηρεί -για λίγο καιρό ακόμα- η VW με τη Ford για την παραγωγή των νέων ηλεκτρικών SUV Ford Explorer και Capri πάνω στη γερμανική πλατφόρμα ΜΕΒ.
BUY NOW
Η από κοινού εξέλιξη και παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αποσκοπεί να προλάβει την επέλεση των φτηνών κινέζικων EV που συρρέουν από την Ανατολή. Όπως γράφει η Handelsblatt, οι συνομιλίες Volkswagen-Renault είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, και δεν είναι σίγουρο ότι θα καρποφορήσουν.
Τους τελευταίους μήνες η Volkswagen και η Renault έχουν προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικά με τα μικρά του ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Η πρώτη ετοιμάζει το ID.2 -σε εκδόσεις Hatchback, SUV αλλά και GTI- με στόχο να το βγάλει στην αγορά το 2025 με αρχική τιμή κάτω των 25.000 ευρώ.
Η δεύτερη έχει έτοιμο για το 2024 το νέο, ηλεκτρικό Renault 5, και προγραμματίζει για το 2026 την αναβίωση του Twingo ως EV, με τιμή κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ. Ένα αντίστοιχο citycar με την ίδια αρχική τιμή μπορεί να προκύψει και από τη Volkswagen, αν προχωρήσει η γαλλο-γερμανική συνεργασία.