Έχοντας μόλις 70 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, το συγκεκριμένο Subaru Impreza 22B STI -σπάνιο ήδη από το 1997, που κατασκευάστηκε- βγαίνει σε δημοπρασία στη Monterey Car Week της Καλιφόρνιας.
Το Impreza 22B STI έχει περάσει στη σφαίρα του μύθου, πλέον. Όχι μόνο ήταν η εκδοσή δρόμου ενός εκ των πιο συγκλονιστικών rallycars όλων των εποχών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, του Subaru Impreza WRC, αλλά ήταν και μια ειδική έκδοσή του που κατασκευάστηκε σε μόλις 400 αντίτυπα.
Δημιουργήθηκε για τον εορτασμό όχι μόνο της κατάκτησης του τρίτου διαδοχικού πρωταθλήματος από τη Subaru, αλλά και για την επέτειο των 40 χρόνων της εταιρείας που ανήκει στη Fuji Heavy. Ο κινητήρας του είναι επίπεδος (boxer) 2.2 λίτρων και αποδίδει 276 ίππους, ενώ η εμφάνισή του έχει σαφείς επιρροές από το Impreza WRC.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, διαθέτει εξειδικευμένο αεραγωγό του καπό για το intercooler, πιο δυναμικούς προφυλακτήρες και ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα - μαζί με αμορτισέρ της Bilstein, ελατήρια της Eibach και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός.
Ο λόγος για τον οποίο το συγκεκριμένο αντίτυπο έχει τόσο λίγα χιλιόμετρα είναι ότι ήταν εκθεσιακό. Για την ακρίβεια, είναι ένα από τα πρώτα πέντε πρωτότυπα που κατασκεύασε η Subaru, και ακριβώς το αυτοκίνητο που παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1997.
Όπως διευκρινίζει ο οίκος Bonhams, που το βγάζει στη δημοπρασία, διαθέτει το σασί με τον αριθμό 061819 και είναι το πρώτο -νόμιμο για το δρόμο- Impreza 22B που κατασκεύασε η Subaru. Η ιαπωνική εταιρεία το δώρισε στο διευθυντή της Prodrive David Lapworth, της εταιρείας που διαχειριζόταν το πρόγραμμα της Subaru στο WRC, ενώ χάρισε στα πληρώματα της ομάδας τα άλλα πρωτότυπα.
Ο Lapworth άφησε το αυτοκίνητο σε μια ιδιωτική συλλογή στην Ιαπωνία, όπου παρέμεινε για δύο δεκαετίες - πριν το αποκτήσει ο σημερινός πωλητής του. Παρότι, όμως, αυτό το Impreza 22B άλλαξε τόσα χέρια, κανείς εκ των ιδιοκτητών του δεν το χρησιμοποίησε ποτέ στο δρόμο. Ο οίκος Bonhams υποστηρίζει ότι δεν εκδόθηκε ποτέ άδεια κυκλοφορίας, και το κοντέρ του γράφει μόλις 70 χιλιόμετρα.
Το αυτοκίνητο συντηρήθηκε άψογα για τα περασμένα 26 χρόνια, και τακτικά παρότι έμενε ανενεργό, και έχει ακόμα τα πρωταρχικά του «black round Pirelli» στις τέσσερις ζάντες της BBS. Το θρυλικό μπλε χρώμα Sonic Blue Mica δεν έχει το παραμικρό ψεγάδι, ούτε και το μαύρο-μπλε εσωτερικό - που κοσμείται με την ταμπέλα του μοντέλου: «000/400».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου Bonhams, λοιπόν, το συγκεκριμένο Impreza 22B αναμένεται να έχει αρχική τιμή περίπου 500.000 ευρώ όταν βγει στη δημοπρασία The Quail Auction, στο πλαίσιο της Monterey Car Week των ΗΠΑ, στις 18 Αυγούστου 2023. Είναι χρήματα με τα οποία μπορεί κανείς σήμερα να αποκτήσει ένα από τα κορυφαία supercars της Lamborghini ή της Ferrari.
Η συλλεκτική του αξία και η άψογη κατάσταση αυτού του Subari Impreza 22B STI, όμως, είναι πολύ πιθανόν ότι θα φέρουν κατά πολύ υψηλότερες προσφορές για την απόκτησή του. Μεταξύ των συλλεκτών θρυλικών αυτοκινήτων του παρελθόντος, τα ιαπωνικά sportscars βρίσκονται σε περίοπτη θέση τα τελευταία χρόνια. Πρόσφατα ένα Nissan GT-R R34 ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο ευρώ, όπως και ένα αγωνιστικό Impreza 555 του GR.A.