Η Renault ανοίγει φτερά με τη βοήθεια της Airbus -Ποια τεχνολογία θα μοιράζονται οι δύο εταιρείες
Οι δύο γαλλικοί κολοσσοί έδωσαν τα χέρια με φόντο την εξέλιξη μπαταριών που θα αλλάξουν τα δεδομένα στους τομείς των εναέριων και χερσαίων μετακινήσεων.
Στη συγκρότηση μιας ισχυρής γαλλικής συμμαχίας προχώρησαν Renault και Airbus με στόχο την επιτάχυνση των ερευνών πάνω στην εξέλιξη μπαταριών νέας γενιάς.
Η συνεργασία, σε πρώτο στάδιο, θα εστιάζει στη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης ενέργειας και τη μείωση του βάρους των μπαταριών, ώστε να προχωρήσει με πιο γοργούς ρυθμούς η εξέλιξη ενός υβριδικού αεροσκάφους της Airbus.
BUY NOW
Μακροπρόθεσμα, η συμμαχία θα προβεί στην εξέλιξη μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη, οι οποίες φαίνεται να έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα συγκριτικά με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στόχος των εταίρων είναι η ενσωμάτωση των μπαταριών τόσο στα αεροπλάνα όσο και στα αυτοκίνητα γύρω στο 2030.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μπαταρία που χρησιμοποιεί σήμερα η Renault ενσωματώνεται στο 100% ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric. Είναι τεχνολογίας νικελίου-μαγνησίου-κοβαλτίου με ενεργειακή χωρητικότητα 60 kWh και αυτονομία περί τα 450 χλμ. Σε περίπτωση λοιπόν που καρποφορήσουν οι από κοινού ερευνητικές προσπάθειες των δύο εταιρειών και λανσαριστούν μπαταρίες στερεού τύπου με διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα, τότε τα μελλοντικά μοντέλα της Renault ίσως επωφεληθούν από αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 900 χλμ.
Μεταξύ άλλων, προτού κυκλοφορήσουν οι μπαταρίες, οι δύο εταίροι θα εστιάσουν τόσο στον κύκλο ζωής όσο και στο ανθρακικό αποτύπωμα (end-to-end) των συσσωρευτών.
«Στον Όμιλο Renault, η 10ετής εμπειρία μας στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων μας παρέχει τεράστια τεχνογνωσία όσον αφορά στην απόδοση των συστημάτων διαχείρισης μπαταριών».
«Με δεδομένο ότι η Airbus μοιράζεται με τη Renault την ίδια φιλοσοφία για καινοτομία και μείωση του αποτυπώματος άνθρακας, οι ομάδες μηχανικών βρίσκονται σε συνεχή ανταλλαγή απόψεων με απώτερο σκοπό την εξέλιξη τεχνολογιών που θα επιτρέψουν τη λειτουργία υβριδικών αεροσκαφών, αλλά και το λανσάρισμα των οχημάτων του μέλλοντος», ανέφερε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής μηχανικός της Renault, Gilles Le Borgne.