Τα 5 ταχύτερα Audi που έχουν κατασκευαστεί ποτέ

Audi R8 Coupe V10 GT 2023

Η εταιρεία από το Ίνγκολσταντ έχει στο πέρασμα των χρόνων δημιουργήσει μερικά εντυπωσιακά και ταχύτατα μοντέλα.

Η αλήθεια είναι πως ζούμε στην εποχή που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά από πολλούς κατασκευαστές αλλά και πάλι, ξεκινώντας από το σήμερα και φτάνοντας μέχρι το σχετικά πρόσφατο παρελθόν, μπορούμε να εντοπίσουμε μερικά δημιουργήματα της Audi που «πετούσαν» στο δρόμο.

Στη λίστα που ακολουθεί, θα βρείτε τα πέντε ταχύτερα μοντέλα με το σήμα της γερμανικής μάρκας, που πάτησαν γκάζι σε δημόσιους δρόμους. Και το σημειώνουμε αυτό, διότι η Audi έχει και μακρά αγωνιστική παράδοση, έχοντας κατακτήσει την κορυφή τόσο στα ράλλυ όσο και στους αγώνες αντοχής. Αλλά τα αγωνιστικά δημιουργήματά της, θα τα ιεραρχήσουμε σε άλλο αφιέρωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά λοιπόν η λίστα με τα 5 ταχύτερα επιβατικά μοντέλα της Audi:

1994 Audi RS2 Avant - 262 χλμ./ώρα

Μπορεί με την πρώτη ματιά να μη σας φαίνεται τόσο παλιό μοντέλο – κι όμως, έχουν περάσει ήδη είκοσι χρόνια από το λανσάρισμα του Audi RS2 Avant, ενός μοντέλου που απέδειξε πως και οι… οικογενειάρχες έχουν ζωή! Ή καλύτερα ανησυχίες μιας και μέχρι τότε, λίγοι περίμεναν από ένα station wagon να κινείται με τέτοιες ταχύτητες.

Υπήρχε όμως ένα μυστικό. Δανειζόταν μπόλικη τεχνολογία από την Porsche – άλλωστε κάθε ένα από τα 2891 μοντέλα που κατασκευάστηκαν, «γεννήθηκαν» στο εργοστάσιο του Zuffenhausen. Πολλά μέρη έρχονταν απ’ ευθείας από τις Porsche 911 και 968 Clubsport, συμπεριλαμβανομένων των φρένων, των ζαντών και των καθρεφτών.

Φυσικά, ολίγο από Porsche είχε κι ο 5κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2.2 λίτρων, που με υπέρ-τροφοδότη ΚΚΚ και ειδικά φτιαγμένες εισαγωγές, έφτασε τα 315 άλογα ισχύος και τα 302 lb-ft ροπής. Μαζί με το θρυλικό σύστημα τετρακίνησης Quattro, εξασφάλιζαν στο ταχύτερο wagon παραγωγής του κόσμου εκείνη την εποχή, την τελική ταχύτητα των 262 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2004 Audi RS6 Avant Plus – 280 χλμ./ώρα

Δέκα χρόνια μετά, τα «καυτά» wagons είχαν γίνει πια σήμα κατατεθέν για τη γερμανική μάρκα. Μετά το RS2 Avant ήρθε το RS4 Avant (1999) και το RS6 Avant (2002). Το τελευταίο, είχε μία ειδική έκδοση που ήρθε δύο χρόνια μετά τη βασική και τιτλοφορούνταν RS6 Avant Plus.

Αυτή τη φορά, έπαιρνε ώθηση από έναν V8 Twin-Turbo κινητήρα 4.2 λίτρων, που είχε δεχθεί τη φροντίδα της Cosworth. Αυτή έδινε το… «plus» που αφορούσε 30 επιπλέον άλογα. Η εν λόγω έκδοση είχε επίσης νέο σύστημα εξατμίσεων, πιο αποδοτικό σύστημα πέδησης, βελτιωμένη ανάρτηση κ.α.

Το RS6 Avant Plus είχε συνολική ιπποδύναμη 480 αλόγων, με μέγιστη τιμή ροπής στα 413 lb-ft, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 4.3 δευτερόλεπτα! Η ταχύτητα περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 280 χλμ./ώρα, πράγμα που και πάλι, καθιστά το εν λόγω μοντέλο ως το τέταρτο ταχύτερο Audi όλων των εποχών. Παράχθηκε σε μόλις 999 κομμάτια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2007 Audi R8 - 301 χλμ./ώρα

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως αυτό το εντυπωσιακό supercar μετράει ήδη 17 χρόνια «ζωής». Κι όμως. Ήταν το πρώτο γερμανικό υπέρ-όπλο με τον κινητήρα στο κέντρο, μετά την Porsche Carrera GT!

Όμως αυτή τη φορά, δεν το θηρίο της Audi δεν είχε μέσα του DNA της Porsche. Είχε της Lamborghini, η οποία ανήκε πλέον στον ίδιο όμιλο. Συγκεκριμένα, την ίδια βάση με τη Lamborghini Gallardo το 2003 αλλά και τον ίδιο κινητήρα από το 2009, τον V10 τω 518 αλόγων. Όμως ακόμα και στο λανσάρισμά του, το R8 είχε ένα σπουδαίο κινητήριο σύνολο. Έναν εξελιγμένο από την Audi ατμοσφαιρικό V8 4.2 λίτρων, που εξασφάλιζε ισχύ της τάξης των 420 ίππων και μέγιστη ροπή στα 317 lb-ft, με την τελική ταχύτητα να πιάνει τα 300 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2025 Audi RS6 Avant Performance - 305 χλμ./ώρα

Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, στο σήμερα, η Audi συνεχίζει την παράδοση των wagon με άγριες διαθέσεις. Πλέον έχει και έντονο ανταγωνισμό άλλωστε. Γι’ αυτό και μόλις παρουσίασε ένα νέο, θηριώδες RS6 Avant.

Στην τέταρτη πλέον γενιά του, διατηρεί τετρακίνηση Quattro αλλά για πρώτη φορά, σε συνδυασμό με τετραδιεύθνση. Με στάνταρ ενεργή ανάρτηση, κεραμικά φρένα και έναν 4λιτρο, Twin-Turbo V8 κινητήρα κάτω από το καπό, να προσφέρει απλόχερα 621 άλογα και 625 lb-ft ροπής. Με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 305 χλμ./ώρα.

2023 Audi R8 GT - 320 χλμ./ώρα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάμε δυο χρόνια πίσω, πάμε πάλι στο R8 που μας αποχαιρέτησε με μία έκδοση αντάξια της ένδοξης παρουσίας του στην αγορά. Το R8 GT Final Edition είχε μερικά έξτρα που το καθιστούσαν πραγματική «πολεμική μηχανή».

Με V10 κινητήρα χωρητικότητας 5.2 λίτρων, τοποθετημένο φυσικά στο κέντρο. Με 602 άλογα, ήταν ο ισχυρότερος που τοποθετήθηκε σε R8. Παρότι το εν λόγω μοντέλο είχε άδεια κίνησης σε δημόσιους δρόμους, «γεννήθηκε» με προσανατολισμό πίστας. Γι’ αυτό και αντί για τετρακίνηση Quattro, είχε την κίνηση στον πίσω άξονα. Πράγμα που απαιτούσε αναβαθμισμένο σύστημα ευστάθειας αλλά και πολλά αεροδυναμικής απόδοσης καλούδια, όπως splitter μπροστά, αεραγωγούς, μία τεράστια πίσω αεροτομή αλλά και τρομακτικό διαχύτη.

Παράχθηκε σε 333 κομμάτια κι αποτέλεσε το ιδανικό «αντίο» για το R8. Κι ας μην ήταν το ταχύτερο που δημιουργήθηκε ποτέ. Αυτό το έχουμε για το γκραν φινάλε αυτής της λίστας.

2020 Audi R8 Decennium – 331 χλμ./ώρα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως σας είπαμε νωρίτερα, το R8 λανσαρίστηκε με V8 αλλά δύο χρόνια μετά, καρπώθηκε του V10 της Lamborghini. Και μία δεκαετία μετά από αυτή την αναβάθμιση, η Audi δημιούργησε μία επετειακή έκδοση που έκοβε την ανάσα. Την ονόμασε R8 Decennium και είναι ότι ταχύτερο έχει παράξει για δημόσιους δρόμους.

Ο V10 εξελίχθηκε, δυνάμωσε κι έφτασε τα 620 άλογα ισχύος. Με την ωμή δύναμη να συνδυάζεται και με εξίσου άγρια όψη αλλά και επιδόσεις, αφού η τελική ταχύτητα των 331 χλμ./ώρα τοποθετεί το Audi R8 Decennium στην κορυφή της λίστας μας!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ