Λίγο πριν κλείσει μισός αιώνας από τον πρώτο της τετρακίνητο του 1972, η Subaru ανακοίνωσε ότι βγήκε ήδη από το εργοστάσιό της το 20ό εκατομμυριοστό της αυτοκίνητο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (AWD).
Η εταιρεία της Fuji Heavy Industries, παρότι δεν είναι από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, έχει καθιερωθεί για την εξειδίκευση, την ποιότητα και αξιοπιστία της, και έχει αποκτήσει ιδιαίτερη φήμη -και αρκετά αφοσιωμένο κοινό- χάρη σε δύο κύριες μηχανικές επιλογές: τον επίπεδο κινητήρα boxer και το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical AWD.
Ο συνδυασμός τους πετυχαίνει τη μείωση του ύψους του κέντρου βάρους και την καλύτερη κατανομή του, με τα ανάλογα οφέλη για την οδική συμπεριφορά. Η τετρακίνηση, μάλιστα, έχει συνδεθεί τόσο άρρηκτα με τη Subaru που σήμερα το 98% των πωλήσεών της αποτελείται από AWD αυτοκίνητα - το υπόλοιπο 2% αφορά σε ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο, το πισωκίνητο sport coupe BRZ.
BUY NOW
Παρότι, πάντως, η Subaru ιδρύθηκε το 1953, δεν είχε τετρακίνητο επιβατικό αυτοκίνητο στη γκάμα της πριν από το 1972 - όταν και παρουσίασε το station wagon Leone 4WD. Αρχικά την τετρακίνηση επέλεγε ο οδηγός, με το σύστημα «On Demand 4WD», αλλά αργότερα η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς έγινε μόνιμη με το «Full-Time AWD» - τον πρόγονο του σημερινού συστήματος Symmetrical AWD.
Η Subaru, όπως επιβεβαίωσε με την ανακοίνωση του Solterra (φωτό πάνω) πριν από δύο μήνες, θα διατηρήσει την τετρακίνηση και κατά το πέρασμά της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης - προφανώς με έναν ηλεκτροκινητήρα να κινεί κάθε άξονα. Για τον λόγο αυτό εξελίσσει και την αρχιτεκτονική e-Subaru Global Platform, στην οποία θα βασίζει όλα της τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το Solterra, που συνδυάζει τις λατινικές λέξεις για τον «ήλιο» και τη «γη» στην ονομασία του, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, φυσικά τετρακίνητο, και θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2022, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ