Πολύ σκληρά για να πεθάνουν -Τα αυτοκίνητα με τα περισσότερα χιλιόμετρα στον κόσμο
Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν ένα πραγματικά εντυπωσιακό αριθμό χιλιομέτρων στο οδόμετρό τους και αυτά που ακολουθούν καταφέρνουν να επισκιάσουν οποιοδήποτε άλλο.
Ο κύκλος ζωής ενός αυτοκινήτου μετριέται συνήθως σε μερικές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με αυτοκίνητα που έχουν περάσει τα 100.000-150.000 χιλιόμετρα να θεωρούνται πλέον κατάλληλα μόνο για σκραπ από μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού παγκοσμίως.
Στην Ελλάδα που έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα παραπάνω χιλιόμετρα αποτελούν κοινό τόπο για τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ακόμη στους δρόμους και έχουν ξεπεράσει σε ηλικία τα 15 χρόνια.
BUY NOW
Μπορεί λοιπόν εμείς σαν Έλληνες να εντυπωσιαζόμαστε δύσκολα όταν ακούμε για αυτοκίνητα που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, ωστόσο αυτά που ακολουθούν σίγουρα μπορεί να σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό.
1963 VW Beetle - 2.574.966 χιλιόμετρα
Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να διανύσουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με τον κινητήρα τους να μην έχει «ανοιχτεί» ούτε μία φορά. Αυτό δεν ισχύει για το συγκεκριμένο Volkswagen Beetle καθώς ο ιδιοκτήτης του, Albert Klein, ξόδεψε ένα πολλαπλάσιο ποσό από την αξία του ποσό για να το κρατήσει στον δρόμο.
Ο Klein αγόρασε τον Σκαραβαίο το 1963 και παρά τις επισκευές που χρειάστηκε να κάνει τις επόμενες τρεις δεκαετίες κατάφερε να διανύσει περισσότερα από 2,5 εκατ. χιλιόμετρα. Ο κινητήρας του Beetle άλλαξε τρεις συνολικά φορές με το κάθε μοτέρ να ξεπερνά τα 300.000 χιλιόμετρα σαν μέσο όρο, ενώ τρεις φορές άλλαξε και το κιβώτιο.
Ο Klein δεν αποχωρίστηκε το αγαπημένο του Volkswagen ούτε όταν η γερμανική εταιρεία προσφέρθηκε να ανταλλάξει με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο της το 1987, όταν ο Σκαραβαίος έφτασε στα 1,6 εκατ. χιλιόμετρα.
Mercedes-Benz 240 D (1976)
Η εικονιζόμενη Mercedes 240 D εκτίθεται στο μουσείο της γερμανικής φίρμας στη Στουτγάρδη, με από πολλά εκατομμύρια χιλιόμετρα που έκανε σαν ταξί στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
O κ. Σαχινίδης αγόρασε και έφερε από την Γερμανία ως μεταχειρισμένη τη 240 D (W115) το 1981. Το γερμανικό σεντάν, που κατασκευάστηκε το 1976 - την τελευταία χρονιά παραγωγής του- είχε ήδη γράψει σύμφωνα και με τις αναφορές τις εποχής, 220.000 χλμ. στο κοντέρ του από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, με τον Σαχινίδη να δαπανά το ποσό των 6.000 γερμανικών μάρκων για να το κάνει δικό του.
Τα 220.000 χιλιόμετρα ακούγονται σχετικά πολλά, αλλά πραγματικά ωχριούσαν μπροστά σε εκείνα που συγκέντρωσε τελικά η 240 D με τον Σαχινίδη στο τιμόνι της, έπειτα από 23 χρόνια αδιάλειπτης επαγγελματικής χρήσης. Το νούμερο είναι μυθικό καθώς φτάνει στα 4,6 εκ. χλμ. και αυτός είναι και ο λόγος που η Mercedes το έχει στο μουσείο της ως το μοντέλο με το αστέρι στο καπό του με τα περισσότερα χιλιόμετρα από οποιοδήποτε άλλο.
Volvo P1800S (1966)
Το αυτοκίνητο σύμβολο όλων των «χιλιομετροφάγων» είναι το Volvo P1800S του Irv Gordon. Ο Irv Gordon αγόρασε το Volvo P1800S μια Παρασκευή του 1966, και τη Δευτέρα το πήγε για το πρώτο σέρβις των 2.500 χλμ. Με καθημερινές διαδρομές 200 χλμ., τη μοναδική αφοσίωση στη συντήρηση του και το πάθος του για την οδήγηση, ο Gordon έκανε 800.000 χλμ. μέσα σε 10 χρόνια.
Το 1987 γιόρτασε το 1 εκ. μίλια (1,6 εκ. χλμ.) στο Central Park της Ν. Υόρκης και τo 2002 τα 2 εκ. μίλια στην Time Square της ίδιας πόλης. Το ρεκόρ των 1,69 εκ. μιλίων (2,7 εκ. χλμ.) καταγράφηκε στο βιβλίο Guinness το 1998. Όταν ο Gordon πέθανε τον Νοέμβριο του 2018, σε ηλικία 77 ετών, το κουπέ Volvo είχε φτάσει τα 3,2 εκ. μίλια (5,15 εκ. χλμ.).