Τα νέα C3 Aircross και C5 Aircross τιμούν το ένδοξο παρελθόν της Citroen

Citroen e-C3 Aircross 1

Τα SUV κυριαρχούν εδώ και μερικά χρόνια στις περισσότερες αγορές αυτοκινήτου κι αυτό είναι μία «μόδα» που δεν πρόκειται να περάσει.

Κάθε χρόνο το μερίδιο αγοράς αυτής της κατηγορίας παραμένει ψηλά και κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τουλάχιστον ένα εκπρόσωπο. Πολλές από αυτές, έχουν πολλούς και στην περίπτωση της Citroen, σήμερα έχουμε δύο: το νέο C3 Aircross και το C5 Aircross.

Όμως για γαλλική εταιρεία, αυτή πρόκληση είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Ήταν το 1922, μόλις τρία χρόνια μετά την ίδρυση της μάρκας, όταν αποδέχτηκε την πρόκληση να διασχίσει την έρημο Σαχάρα με αυτοκίνητο – πράγμα που δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά στο παρελθόν. Για τον André Citroën, τέτοιου είδους περιπέτειες και η διάσχιση παρθένων εδαφών ήταν ο καλύτερος τρόπος για να ενισχύσει την εικόνα της μάρκας και να δώσει μια ασυναγώνιστη αύρα στη γκάμα των οχημάτων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να εξασφαλίσει την επιτυχία του και να προσαρμοστεί τέλεια στις πιο δύσκολες συνθήκες, ο Citroën προσέλαβε τον Adolphe Kegresse, έναν Γάλλο στρατιωτικό μηχανικό που ήταν στην υπηρεσία του Τσάρου της Ρωσίας και ο οποίος είχε κατοχυρώσει ένα σύστημα που μετέτρεπε τα οχήματα ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνθήκες της στέπας χωρίς προβλήματα.

Αυτό το ταξίδι μετ' επιστροφής μέσω μιας από τις μεγαλύτερες ερήμους στον κόσμο είχε ισχυρό αντίκτυπο. Σύντομα, ο Γάλος άρχισε να επιδιώκει έναν ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο: να διασχίσει όλη την Αφρική με αυτοκίνητο. Η Black Cruise πέτυχε τον στόχο της το καλοκαίρι του 1925. Ο André Citroën ανέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά για να ξεκινήσει την Yellow Cruise, την πρόκληση να διασχίσει την Ασία, περνώντας από περιοχές τόσο ακραία απαιτητικές, όπως τα Ιμαλάια ή η έρημος Gobi. Μια αποστολή που στέφθηκε επίσης από επιτυχία, καθώς στις 12 Φεβρουαρίου 1932, μετά από περισσότερα από 12.000 χιλιόμετρα περιπέτειας και κακουχιών, έφτασε στο Πεκίνο της Κίνας!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η εμπειρία έπαιξε το ρόλο της στη δημιουργία του θρυλικού Citroën 2CV! Η αρχική ιδέα αφορούσε ένα κατεξοχήν αγροτικό όχημα, που θα επέτρεπε σε κάποιον να διασχίσει ένα χωράφι φυτεμένο με ένα καλάθι αυγών χωρίς να σπάσει κανένα από αυτά! Το εν λόγω μοντέλο δεν φοβήθηκε ποτέ προκλήσεις όπως το «Vuelta al Mediterráneo» που πραγματοποιήθηκε το 1952 ενώ καθ' όλη τη διάρκεια των δεκαετιών του '50 και του '60, υπήρχαν ταξίδια στο Τόκιο περνώντας από την Ινδία, η διάσχιση της Αμερικής από την Αλάσκα στη Γη του Πυρός και, το 1960, το πρώτο Tour.

Η Citroën εκτόξευσε τις «εκτός δρόμου» ιδιότητες του 2CV με την έκδοση Sahara. Αν το αρχικό μοντέλο είχε σχεδιαστεί για να περνά μέσα από ένα χωράφι με πατάτες με ένα καλάθι με αυγά στο πίσω κάθισμα χωρίς να σπάει κανένα, αυτό το όχημα εγγυόταν επιδόσεις σε όλα τα εδάφη χάρη στο σύστημα τετρακίνησης που έφερε. Είχε δύο κινητήρες, που βρίσκονταν κάτω από το καπό και στο πορτμπαγκάζ!

Αυτή ήταν η βάση για το Citroën Méhari που ήρθε τον Μάιο του ’68 και μπορεί να θεωρηθεί ως πρόδρομος των σημερινών SUV. Ένα όχημα ανθεκτικό και ευέλικτο, χρήσιμο τόσο για εκδρομές όσο και για επαγγελματικούς σκοπούς, που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο για φόρτωση σανού όσο και για μεταφορά σανίδων του σερφ. Η παραγωγή του μοντέλου που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το ηλεκτρικό E-Méhari, σταμάτησε το 1987.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο δεκαετίες αργότερα, η Citroën παρουσίασε το C-Crosser στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, αποτέλεσμα συνεργασίας με τη Mitsubishi Motors. Ήταν ένα σύγχρονο, high-end SUV που συνδύαζε άνεση με δυνατότητες. Το 2012 ήρθε το C4 Aircross, ένα αυτοκίνητο που αναθεώρησε τους παραδοσιακούς κώδικες των συμπαγών SUV για να συνδυάσει την ιδιαίτερη με την τεχνολογική καινοτομία. Η άνευ προηγουμένου σιλουέτα του είχε όλα τα χαρακτηριστικά για να προσαρμόζεται τέλεια σε τρόπους ζωής που εστιάζουν στην απόδραση και την καθημερινή αναψυχή.

Το 2017 γεννήθηκε το Citroën C3 Aircross, το οποίο, το 2024, έφτασε στην τρίτη του γενιά, η οποία αποτέλεσε μία νέα σελίδα. Υιοθέτησε νέα σχεδιαστική γλώσσα αλλά και τη φιλοσοφία C-Lounge στο εσωτερικό. Στην πολυενεργειακή γκάμα του συνυπάρχουν 100% ηλεκτρικοί, υβριδικοί και θερμικοί κινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατασκευασμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα Smart Car, το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων και απόδοσης 100 αλόγων, με υβριδικό σύνολο που προσφέρει 136 άλογα και σύντομα, με ηλεκτρική εκδοχή που θα ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Στην κορυφή της κατηγορίας, η Citroën εκπροσωπείται από το C5 Aircross με τις Hybrid και Plug-In-Hybrid εκδόσεις του. Η εξαιρετική του ευελιξία επιτρέπει στο εσωτερικό του να διαμορφωθεί με έως και 81 διαφορετικούς τρόπους, ενώ το πορτμπαγκάζ του είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία.

Και σύντομα θα ανανεωθεί, βασιζόμενο στο C5 Aircross Concept που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ