Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: Νέο Citroen e-C4 156 PS

Citroen e-C4

Το Citroen e-C4 συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε, τονίζοντας με αφορμή την πρόσφατη ανανέωσή του τον ξεχωριστό χαρακτήρα του και επεκτείνοντας το πεδίο δράσης του χάρη σε έναν ισχυρότερο και αποδοτικότερο ηλεκτροκινητήρα.

Μολονότι τα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks αποτέλεσαν για σχεδόν δύο δεκαετίες το «ιερό δισκοπότηρο» της ευρωπαϊκής αγοράς, η εκρηκτική άνοδος των crossovers οδήγησε στην άτακτη υποχώρησή τους και τον σταδιακό μεν, οριστικό δε παραγκωνισμό τους.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και τα περισσότερα από αυτά ηχηρά, με πιο χαρακτηριστικό αυτό της Volkswagen, η οποία όχι μόνον απέτυχε και μάλιστα παταγωδώς να προσαρμόσει στα νέα δεδομένα το πάλαι ποτέ κραταιό Golf, αλλά έφτασε στο σημείο να προεξοφλήσει την πρόωρη συνταξιοδότησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο στρατόπεδο των Γάλλων και ειδικότερα της Citroen, τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ διαφορετικά, κι αυτό χάρη στην ευρηματικότητα αλλά και τη διορατικότητα εκείνων που εργάστηκαν ώστε το C4 να αποκτήσει τη συνέχεια που του αξίζει.

Εν έτη 2020, λοιπόν, οι άνθρωποι της Citroen ακολούθησαν τον δύσκολο δρόμο επιλέγοντας, αντί της στείρας αναπαραγωγής γνώριμων σχεδιαστικών προτύπων, να διευρύνουν τους ορίζοντες μιας εκ των δημοφιλέστερων προτάσεων της γκάμα τους.

Το C4 συστήθηκε εκ νέου στο ευρωπαϊκό κοινό ως ένα συμπαγών διαστάσεων crossover, αυξάνοντας την απόσταση που το χώριζε από το έδαφος και ενσωματώνοντας όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις, ακόμα και σήμερα, να συναντήσεις σε μια πρόταση αυτού του... βεληνεκούς.

Citroen e-C4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τι ακολούθησε τον μετασχηματισμό του C4 από ένα κλασικό hatchback σε μια… πολυσχιδή προσωπικότητα είναι λίγο-πολύ γνωστά. Αυτό που ενδεχομένως να μην είναι γνωστό έχει να κάνει με το γεγονός ότι το μικρομεσαίο Citroen είχε την τύχη να διαθέτει από τα πρώτα βήματα της καριέρας του μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, η οποία σήμερα επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας έχοντας δεχθεί την εθιμοτυπική αναβάθμιση των προδιαγραφών.

OLIστική ανανέωση

Το φλερτ με την κατηγορία των crossovers αποτέλεσε ευθύς εξ αρχής το στοιχείο που ξεχώριζε το Citroen C4 από τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού. Θα κινδύνευε, λοιπόν, να χαρακτηριστεί ως ανακόλουθη οποιαδήποτε προσπάθεια απομάκρυνσης από ένα σχεδιαστικό μοτίβο, το οποίο έχει αφήσει το δικό του στίγμα.

Citroen e-C4

Αρκεί κανείς να εστιάσει στον γραμμικό σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων ώστε να αποκωδικοποιήσει τη διάθεση των σχεδιαστών της Citroen να εντάξουν στο ανανεωμένο C4 στοιχεία από το πρωτότυπο OLI.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέο είναι και το έμβλημα της γαλλικής φίρμας, το οποίο δεσπόζει στο ρύγχος του αμαξώματος, επισημοποιώντας το πέρασμα σε μια νέα σχεδιαστική εποχή.

Σημειώστε ότι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, επέτρεψαν στο μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback να βελτιώσει περαιτέρω τις αεροδυναμικές επιδόσεις του, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ακουστική άνεση και φυσικά την αποδοτικότητα.

Citroen e-C4

Στην ίδια ακριβώς λογική, άλλωστε, κινούνται και οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί των 18 ιντσών, τοποθετώντας -σε συνδυασμό με το νέο χρώμα αμαξώματος (Manhattan Green) την τελευταία πινελιά σε ένα εύπεπτο μεν, μοναδικό δε σύνολο.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις και στο εσωτερικό, το Citroen C4 δείχνει να έχει πλέον ευθυγραμμιστεί με τους ψηφιακούς ψυχαναγκασμούς της εποχή μας.

Citroen e-C4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα, υψηλής ανάλυσης οθόνη 7 ιντσών διαδραματίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων φιλοξενώντας όλες εκείνες τις ενδείξεις που σχετίζονται με την κίνηση του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, ενώ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση συμπληρωματικά λειτουργεί και το Head-Up Display.

Αναβαθμισμένο επιστρέφει και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με τη διαγώνιο της οθόνης αφής να φτάνει τις 10 ίντσες και να ενσωματώνει προηγμένες εφαρμογές, όπως το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης, το σύστημα φωνητικών εντολών και ο ψηφιακός βοηθός.

Οι φυσικοί διακόπτες χαρίζουν πόντους στον τομέα της εργονομίας, μιας και εξασφαλίζουν απευθείας πρόσβαση σε κρίσιμα υποσυστήματα όπως αυτό του κλιματισμού, την ίδια στιγμή που η κεντρική κονσόλα κρύβει ουκ ολίγες υποδοχές για μικροαντικείμενα, κάνοντας την καθημερινότητα του οδηγού και του συνοδηγού ευκολότερη.

Ανάμεσα σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Citroen C4 να ξεχωρίζει συγκαταλέγονται και τα περίφημα Advances Comfort καθίσματα, τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερο κατά 15 χιλιοστά «πάχος» ώστε να ενισχύσουν την άνεση, ιδίως σε πολύωρες διαδρομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen e-C4

Σημειώστε ότι στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου, αναβαθμίζεται εκτός των άλλων και η επένδυση του ταμπλό, υπογραμμίζοντας την κατασκευαστική ποιότητα που ούτως ή άλλως διακρίνει τη γαλλικής πρόταση.

Το φινίρισμα και η συναρμογή των σκουρόχρωμων πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό προσφέρουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια συγκροτημένη κατασκευή, η οποία δεν πρόκειται σε βάθος χρόνου να σε προδώσει.

Citroen e-C4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, το C4 κινείται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας του, παρότι το μήκος των 4,35 μέτρων δεν είναι από τα μεγαλύτερα που μπορείς να συναντήσεις σε αυτήν. Για του λόγου το αληθές, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 380 λίτρα, ενώ στην πίσω σειρά καθισμάτων θα φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες.

Προσανατολισμένο στην άνεση

Μελετώντας τις τεχνικές προδιαγραφές του και παρατηρώντας τη διάθεση των Γάλλων να τονίσουν χαρακτηριστικά όπως τα αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης, αντιλαμβάνεσαι ότι η άνεση εξακολουθεί να αποτελεί η απόλυτη προτεραιότητα του Citroen C4

Citroen e-C4

Η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε το γαλλικό μικρομεσαίο διεκδίκησε τον τίτλο του «driver’s car», πρεσβεύοντας καλώς ή κακώς διαφορετικές αξίες και απευθύνοντας τον λόγο σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η ανανεωμένη εκδοχή του δεν αποτελεί εξαίρεση, μεταφέροντας σχεδόν αυτούσια από το πρόσφατο παρελθόν την ιδιοσυγκρασία ενός πράου, προβλέψιμου και διαχειρίσιμου τετράτροχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen e-C4

Μολονότι η νέα, ηλεκτροκίνητη έκδοση των 156 ίππων αποδεικνύεται ταχύτερη στις επιταχύνσεις από στάση σε σύγκριση με εκείνη των 136 ίππων, δεν υπερτερεί και στον τομέα της δυναμικής, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς συνταγή.

Οι πληροφορίες που δέχεσαι από το σύστημα διεύθυνσης αλλά και από το πεντάλ του φρένου παραμένουν φτωχές, οριοθετώντας κατά κάποιον τρόπο και τον ρυθμό με τον οποίο θα επιλέξεις να κινηθείς.

Citroen e-C4

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιστοίχως, οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος εξακολουθούν να βάζουν δύσκολα στο πλαίσιο, χωρίς ωστόσο να υπερβαίνουν την ικανότητα του να τις απομονώσει πριν προλάβουν να αναβαθμιστούν σε μια πραγματική απειλή για την ισορροπία του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Τα προγράμματα οδήγησης παίζουν τον δικό τους ρόλο, μεταβάλλοντας όχι μόνον την απόκριση του κινητήρα αλλά και τη μέγιστη απόδοσή του, ενώ για να παρέμβεις στη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, αυξάνοντας την έντασή της, θα πρέπει να καταφύγεις στον επιλογέα των ταχυτήτων, τοποθετώντας τον στη θέση «B».

Υπό κανονικές συνθήκες, η μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας του ηλεκτροκίνητου C4 των 156 ίππων δύσκολα θα υπερβεί τις 16 kWh ανά 100 χιλιόμετρα -σε αστικό περιβάλλον το νούμερο είναι σημαντικά χαμηλότερο- γεγονός που σημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 350 και 500 χιλιομέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες.

Citroen e-C4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντί συμπεράσματος

Το Citroen C4 παραμένει ένα ευέλικτο, αποδοτικό και αναμφίβολα πρακτικό hatchback, το οποίο μπορεί να υπηρετήσει με την ίδια επάρκεια πολλούς και διαφορετικούς ρόλους. Η ηλεκτροκίνητη έκδοση των 156 ίππων συνιστά μια πολύτιμη προσθήκη στην γκάμα του, επεκτείνοντας τα κρίσιμα μεγέθη της αυτονομίας και χαρίζοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Με δεδομένο μάλιστα ότι η τιμή της εν λόγω έκδοσης είναι σημαντικά χαμηλότερη -από 26.304 ευρώ συνυπολογίζοντας και την κρατική επιδότηση- σε σχέση με τις υβριδικές διαμορφώσεις του αυτοκινήτου, τότε αυτομάτως αποκτά και τον τίτλο της πιο συμφέρουσας επιλογής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 156 ίπποι, 260 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Μέγιστη αυτονομία: 557 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15 kW/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών: 54 kWh
Μέγιστη ισχύ φόρτισης: 100 kW (DC) - 11 (AC)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.350/1.800/1.520 χλστ., 2.767 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.571 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 26.304 ευρώ (με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ