Τα απίστευτα κέρδη της Tesla: Βγάζει 5 φόρες περισσότερα σε κάθε αυτοκίνητο από ό,τι η Toyota
Παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει πολυδιάστατη γκάμα μοντέλων, η Tesla καταφέρνει να παρουσιάζει πολύ υψηλά κέρδη.
Αρκετοί πίστεψαν ότι ο συνδυασμός της πτώσης των μετοχών της, το πολυάσχολο αφεντικό, η κακή δημοσιότητα από τα νομικά προβλήματα και η αύξηση του ανταγωνισμού, θα έφερναν ύφεση στα οικονομικά της Tesla την περασμένη χρονιά.
Όταν όμως ήρθε η ώρα του οικονομικού απολογισμού και η σύγκριση με τον ανταγωνισμό, διαψεύστηκαν και αντιλήφθηκαν ότι εξακολουθεί να αποτελεί μία πολύ κερδοφόρα επιχείρηση. Σύμφωνα με αναφορές στον Τύπο των Η.Π.Α., η Tesla βγάζει περισσότερα χρήματα από τις Ford και General Motors μαζί. Η Tesla κατέγραψε κέρδη 12,6 δισ. δολάρια το 2022, έναντι 9,9 δισ. δολαρίων για την GM και ζημιά 2 δισ. δολαρίων για την Ford.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο εμπορικό επίτευγμα, εάν αναλογιστείτε ότι πρόκειται για μια εταιρεία που δεν δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες οχημάτων. Για παράδειγμα, δεν πουλάει μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας ή υβριδικά, ενώ παράλληλα δεν διαθέτει την γκάμα που έχουν όλοι οι ανταγωνιστές της. Και το Cybertruck το περιμένουμε ακόμα.
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι τα πραγματικά έσοδα της Tesla είναι πολύ χαμηλότερα από των GM και Ford. Τα έσοδα της Tesla για το 2022 ήταν 81,5 δισ. δολάρια, ενώ η GM κέρδισε 157 δισ. δολάρια και η Ford 158,1 δισ. δολάρια.
Από την άλλη, αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο δημοσιονομικό στοιχείο της Tesla που είναι πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι ξεπερνά τις Ford και GM σε κέρδη, και δεν είναι άλλο από τα κέρδη που βγάζει ανά αυτοκίνητο.
Μια έκθεση από της Nikkei Asia αναφέρει ότι το 2022 η Tesla κέρδιζε πέντε φορές περισσότερα χρήματα ανά αυτοκίνητο από ό,τι η Toyota. Μεταξύ των μηνών Απριλίου και Δεκεμβρίου, η Tesla κέρδισε κατά μέσο όρο 9.618 δολάρια ανά αυτοκίνητο, ενώ η Toyota μόλις 1.832 δολάρια.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι έχει αυξηθεί το κόστος των υλικών και της παραγωγής για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, και ειδικότερα για την Toyota. Το κόστος της ιαπωνικής εταιρείας αναφέρεται ότι έχει αυξηθεί κατά 8,36 δισ. δολάρια, καθώς έχει επωμιστεί μεγάλο μέρος της αύξησης του ενεργειακού κόστους των προμηθευτών της για να διατηρήσει ανοιχτή την παγκόσμια παραγωγή της.