Τα μαύρα κουτιά μπαίνουν στα αυτοκίνητα – Τι αλλάζει

driving nissan Qashqai

Η προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων δυστυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης επιβάλλει την καταγραφή των δεδομένων κίνησης των αυτοκινήτων με τη χρήση συσκευών που παραπέμπουν στο μαύρο κουτί αεροσκαφών.

Εν μέσω σκληρών lockdowns και αυστηρών περιορισμών στην κυκλοφορία που επέβαλε το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ευρώπη, το 2020 σχεδόν 19.000 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, εξαιτίας κάποιου τροχαίου δυστυχήματος.

Μια μικρή, ευρωπαϊκή πόλη έσβησε για μία ακόμα χρονιά από τον χάρτη, υπενθυμίζοντας ότι ακόμα και σε ευνοϊκές -ελέω Κορωνοϊού- συνθήκες, η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθεί να «πληγώνει» τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, προκαλώντας ανυπολόγιστες απώλειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποία τα αμέσως επόμενα χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να αυστηροποιήσει τα μέτρα πρόληψης των τροχαίων δυστυχημάτων, στοχεύοντας στον μηδενισμό τους σε τριάντα χρόνια από σήμερα.

Mauro kouti

Προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αποτελέσει η τήρηση του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί με την αυστηρότερη-αποτελεσματικότερη αστυνόμευση αλλά με την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Ο λόγος για τους ψηφιακούς καταγραφείς, ή αν προτιμάτε τα «μαύρα κουτιά», τα οποία θα τοποθετούνται υποχρεωτικά σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα λαμβάνουν ευρωπαϊκή έγκριση τύπου από τον Μάιο του 2022 και θα «αποθηκεύουν» κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την κίνηση ενός αυτοκινήτου.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν θα έχει τη δυνατότητα παρέμβασης ή απενεργοποίησης της καταγραφής των δεδομένων κίνησης του αυτοκινήτου, ώστε τα στοιχεία που αποθηκεύονται στο μαύρο κουτί των αυτοκινήτων να είναι αδιάβλητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα θα ξεκινά την καταγραφή των δεδομένων όταν αναγνωρίζει μια επικίνδυνη κατάσταση, η οποία είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ατύχημα και θα ολοκληρώνεται μερικά δευτερόλεπτα αργότερα ή μετά το τέλος του όποιου τροχαίου συμβάντος.

driving speed

Σε περίπτωση ατυχήματος ή δυστυχήματος, πρόσβαση στα δεδομένα θα έχουν οι αστυνομικές αρχές, ενώ σε διαφορετική περίπτωση τα στοιχεία θα συλλέγονται μόνο για ερευνητικούς σκοπούς και δεν θα συνοδεύονται από τον αριθμό πλαισίου-κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ή το όνομα του ιδιοκτήτη.

Μένει να αποδειχθεί, ωστόσο, αν τα μαύρα κουτιά των αυτοκινήτων δεν θα αποτελέσει τον «Μεγάλο Αδερφό» για τους οδηγούς, καταγράφοντας ακόμα τις πιο ασήμαντες παραβάσεις που θα πραγματοποιούν.

Mauro-Kouti
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μένει να αποδειχθεί αν η καταγραφή των δεδομένων δεν θα αποτελέσει ένα εργαλείο στα χέρια των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες σε περιπτώσεις καταφανών παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα έχουν κάθε δικαίωμα να αποποιούνται των συμβατικών υποχρεώσεών του.

Το μόνο σίγουρο είναι τον Μάιο του 2022 ξημερώνει μια νέα εποχή στους δρόμους της Ευρώπης, η οποία φιλοδοξεί -παρά την ενσωμάτωση των black boxes- να είναι λιγότερο… μαύρη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ