Το Wuling Hongguang Mini EV είναι ένα μικρό κινέζικο αυτοκίνητο που κατάφερε να κοστίζει κάτι λιγότερο από 5.000 ευρώ και να αναδειχθεί ως το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον σε όλους σχεδόν του Ασιάτες κατασκευαστές. Και αυτό γιατί η κατασκευή ενός απλού ηλεκτρικού οχήματος απέχει αρκετά από τον τρόπο λειτουργίας της παραδοσιακής βιομηχανίας.
Το αποτέλεσμα είναι να παρουσιάζονται διαρκώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα από την Κίνα, με το εμπορικό πλεονέκτημα τους να είναι η χαμηλή τιμή πώλησης. Έτσι, η Wuling κατάφερε να πουλάει το Hongguang Mini EV με τιμή 3.700 ευρώ (χωρίς φόρους).
BUY NOW
Κατά την διάρκεια του 2020, το Wuling Hongguang Mini EV κατάφερε να αναδειχθεί ως το δεύτερο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητου κόσμου με κοντά 120.000 αυτοκίνητα, πίσω από το Tesla Model 3 που πούλησε 365.000. Είναι όμως τέτοια η εμπορική δυναμική του, που είναι βέβαιο ότι θα το ξεπεράσει σε πωλήσεις. Σε αυτό βέβαια έχει βοηθήσει η έλλειψη ανταγωνισμού και φυσικά η πολύ χαμηλή τιμή πώλησης.
Το 665 κιλών Wuling Hongguang Mini EV έχει μήκος 2,92 μέτρα, πλάτος 1,49 μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα. Καθίζει 4 επιβάτες και κινείται από ένα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 17,4 ίππων. Διατίθεται με δύο διαφορετικά πακέτα μπαταριών, με το μικρό των 9,2 kWh να εξασφαλίζει αυτονομία 120 χλμ. και το μεγάλο των 13,8 kWh να “βγάζει” 170 χλμ.
Το Hongguang Mini EV αποτελεί προϊόν μιας κοινοπραξίας μεταξύ της SAIC και της GM, και προς το παρόν εξάγεται σε λιγοστές χώρες. Υπήρχε μια σκέψη για εξαγωγή στην Ευρώπη ως Dartz Freze Nikrob EV, αλλά προς το παρόν πωλείται μόνο στην Λιθουανία με τιμή που ξεκινά από τα 9.999 ευρώ.
Τα μόνα μοντέλα με τα οποία θα μπορούσε να συγκριθεί το Hongguang Mini EV σε ευρωπαϊκό τερέν, είναι τα δύο ηλεκτρικά αστικά μίνι του Ομίλου Stelantis, τα Citroen Ami και Opel Rocks-e. Σε αντίθεση όμως με αυτά, το Hongguang Mini EV των 2,92 μέτρων χρειάζεται κανονικό δίπλωμα οδήγησης.
Η SAIC και η GM όμως αναγνωρίζουν ότι δεν πρόκειται για ένα πραγματικό αυτοκίνητο σύγχρονων προδιαγραφών ασφάλειας, και για αυτό το χαρακτηρίζουν ως μια “εναλλακτική λύση στο περπάτημα”. Για αυτό και όλα του τα μηχανικά μέρη είναι διαδεδομένα και φθηνά ανταλλακτικά, που αντικαθιστόνται εύκολα και συγκρατούν το συνολικό κόστος χαμηλά.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε ο καθηγητής Masayoshi Yamamoto του πανεπιστημίου της Ναγκόγια στην Ιαπωνία για λογαριασμό της οικονομικής εφημερίδας Nikkei Asia, παρουσίαζεται η αποσυναρμολόγηση του Hongguang Mini EV και αναφέρεται αναλυτικά το κόστος των τμημάτων του. Το αποτέλεσμα ήταν να κοστίζουν κάτι παραπάνω από τα μισά της τιμής πώλησης, πράγμα που σημαίνει ότι η Wuling έχει μεγάλο περιθώριο κέρδους.
Αναντίλεκτα, για να ξεκινήσει εμπορική καριέρα σε χώρες του Δυτικού κόσμου θα πρέπει να εμπλουτίσει τον εξοπλισμό του με όλα τα υποχρεωτικά συστήματα ασφάλειας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί και να χάσει το σημαντικότερο του πλεονέκτημα. Χώρια την υποβάθμιση των επιδόσεων και της αυτονομίας που θα φέρει το επιπλέον βάρος.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ