Η τεχνητή νοημοσύνη έχει την δική της άποψη για τη σχεδίαση των αυτοκινήτων και χαρακτήρισε τα μοντέλα που ακολουθούν ως τα πιο άσχημα στην ιστορία.
Η σχεδίαση αποτελεί έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες στην εμπορική επιτυχία ή αποτυχία ενός αυτοκινήτου, κάτι που ισχύει από την απαρχή της ιστορίας της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Κατά την πάροδο του χρόνου ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών αλλά και των ίδιων των σχεδιαστών αυτοκινήτου έχει χαρίσει στον κόσμο των τεσσάρων τροχών εμβληματικά ως προς το design τους μοντέλα. Αυτά τα μοντέλα επηρέασαν με τις γραμμές τους ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τι είναι αυτό που θεωρείται ωραίο σε ένα αυτοκίνητο και είναι παράλληλα κοινά αποδεκτό.
BUY NOW
Στο αντίθετο φυσικά άκρο βρίσκονται εκείνα τα μοντέλα που έμειναν στην ιστορία για τους λάθος λόγους ως παραδείγματα προς αποφυγή για τους σχεδιαστές αφού όχι μόνο δεν συγκίνησαν με την εμφάνισή τους αλλά σε πολλές περιπτώσεις προκάλεσαν τη χλεύη του κοινού.
Περί σχεδίασης και συγκεκριμένα εκείνης που μπορεί να χαρακτηριστεί ως αποτυχημένη, την δική της άποψη φαίνεται ότι έχει και η τεχνητή νοημοσύνη, αν και προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχει τα δικά της μάτια. Ρωτήθηκε λοιπόν ποια είναι τα δέκα πιο άσχημα αυτοκίνητα όλων των εποχών και τα μοντέλα που ακολουθούν ήταν η απάντησή της.
AMC Pacer
Το αμερικάνικο μοντέλο παρουσιάστηκε το 1975 και κατάφερε να παραμείνει στην παραγωγή έως και τα τέλη του 1979. Ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε μέσα στην πετρελαϊκή κρίση ως πιο οικονομικό από τα αμερικάνικα σεντάν της εποχή, το Pacer μοιάζει σα να προέκυψε από την ανεπιτυχή ένωση ενός hatchback και ενός μοντέλου τριών όγκων.
Reliant Robin
Με παραγωγή και επί ελληνικού εδάφους από τη ΜΕΒΕΑ, το Robin της βρετανικής Reliant είναι μια από τις λάθος επιλογής της AI αφού παρά το γεγονός ότι του «λείπει» μία ρόδα από τον εμπρός άξονα η σχεδίασή του δεν θεωρείται άσχημη αλλά χαριτωμένη, τουλάχιστον με βάση τα ανθρώπινα κριτήρια.
Fiat Multipla
Εδώ η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζεται καλά διαβασμένη αφού το πρωτοποριακό για την εποχή του Multipla δεν κατάφερε να πείσει το κοινό με τις σχεδιαστικές επιλογές της Fiat με περίεργο εμπρός μέρος να αποτελεί και το σημείο που δέχτηκε την περισσότερη κριτική στο μοντέλο της πρώτης γενιάς.
Pontiac Aztek
Το SUV της General Motors, ήταν διαθέσιμο από το 2001 έως και το 2005 και είναι ένα ακόμη αυτοκίνητο αυτής της λίστας που σχεδιαστικά μοιάζει σα να αποτελείται από τμήματα διαφορετικών μοντέλων.
Nissan Cube
Το μικρό MPV της ιαπωνικής εταιρείας βασιζόταν στο Micra και έμεινε στην παραγωγή για δύο και πλέον δεκαετίες κάτι που δείχνει ότι η εμφάνισή του δεν θεωρείται και τόσο άσχημη, τουλάχιστον στην Ιαπωνία. Στην Ευρώπη ήταν διαθέσιμο σε κάποιες αγορές για μόλις τρία χρόνια μεταξύ 2009 και 2011.
Suzuki X-90
Βασισμένο στο άκρως επιτυχημένο εμπορικά Vitara εκείνης της εποχής το X-09 ήταν ένα μοντέλο που δεν κατάφερε να πείσει το κοινό με τη σχεδίασή του που συνδύαζε τα coupe με τα SUV και έμεινε στην παραγωγή για δύο μόλις χρόνια. Όπως και να έχει η αυτοκινητοβιομηχανία έχει παρουσιάσει πιο άσχημα αυτοκίνητα από την πρόταση των Ιαπώνων.
Chevrolet SSR
Το SSR είναι η προσπάθεια των Αμερικανών να συνδυάσουν ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία σε ένα σύγχρονο τότε pick up που έφερε πλούσιο εξοπλισμό αλλά και σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Οι λιγότερες από 9.000 πωλήσεις που πραγματοποίησε το μοντέλο των Αμερικανών σε διάστημα τριών ετών μιλούν από μόνες τους για την επιτυχία της σχεδίασής του, η οποία σίγουρα δεν ταιριάζει ούτε με τα ευρωπαϊκά γούστα.
ISO Isetta
Το Isetta είναι μία ακόμη περίπτωση λιλιπούτειου αυτοκινήτου, το οποίο θεωρείται περισσότερο χαριτωμένο εμφανισιακά παρά άσχημο, αν και δεν θα… χρεώσουμε λάθος στην τεχνητή νοημοσύνη για την επιλογή της.
SsangYong Rodius
Σχεδιάστηκε ώστε να «αιχμαλωτίσει» τη γοητεία ενός…γιοτ και τελικά μόνο αυτό δεν κατάφερε να κάνει η πρώτη γενιά του MPV Rodius που παρουσιάστηκε το 2004 και έφερε την υπογραφή του Ken Greenley επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης στο Royal College of Art του Λονδίνου. Δέχτηκε έντονη κριτική για την εμφάνισή του με αποτέλεσμα να αποκτήσει ένα πιο εύπεπτο παρουσιαστικό όταν ανανεώθηκε το 2008.
Edsel Corsair
Σχεδιάστηκε με βάση τα ευρήματα μιας εξονυχιστικής έρευνας που έκανε η Ford, η οποία προχώρησε πολύ επιθετικά και με την ακριβή καμπάνια για την προώθησή του στο κοινό των ΗΠΑ. Αποτέλεσμα λιγότερες από 20.000 πωλήσεις στα δύο χρόνια που το Edsel Corsair έμεινε στην παραγωγή, με τα ασύνδετα στοιχεία της σχεδίασή του να έχουν ως highlight τη μάσκα, η οποία θυμίζει με το σχήμα της… καπάκι λεκάνης.