Τα 5 συστήματα του αυτοκινήτου που δεν κάνουν καλό στα νεύρα των οδηγών

systimata neyra

Από την πλοήγηση για τα κλάματα μέχρι τον φωνητικό βοηθό που μιλάει κινέζικα στην Ελλάδα, αυτά είναι τα "έξυπνα" συστήματα που κάνουν τους οδηγούς να νοσταλγούν παλιότερες εποχές.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούν αδιαμφισβήτητα θαύματα τεχνολογίας και άνεσης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών, να απολαύσει μουσική, να ρυθμίσει την θερμοκρασία και πολλά άλλα. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια συστήματα, που παρά τις αγαθές προθέσεις των δημιουργών τους, καταλήγουν να σπάνε τα νεύρα των οδηγών.

Navigation

Τα συστήματα πλοήγησης στα αυτοκίνητα σχεδιάστηκαν για να βοηθούν τους οδηγούς να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα την πιο κατάλληλη διαδρομή προς τον προορισμό τους, ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι συχνά διαφορετική. Πολλά συστήματα πλοήγησης δείχνουν δρόμους κλειστούς λόγω έργων, ακόμα και αν αυτά έχουν ολοκληρωθεί, ή προτείνουν διαδρομές μέσα από στενά σοκάκια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
systimata neyra 5

Επιπλέον αδυνατούν να συνδεθούν με δορυφόρους GPS ή να λάβουν ενημερωμένα δεδομένα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να στέλνουν τους οδηγούς σε μποτιλιαρίσματα που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Επιπλέον, η ενημέρωση των χαρτών μπορεί να κοστίζει δεκάδες ή και εκατοντάδες ευρώ, ενώ η πλοήγηση μέσω κινητού τηλεφώνου προσφέρει πολύ πιο αξιόπιστες και ενημερωμένες πληροφορίες, δωρεάν.

Φωνητικός βοηθός

Ο φωνητικός βοηθός υπόσχεται εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Στην πράξη όμως, η επικοινωνία με τον ψηφιακό μας "συνοδηγό" μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικό μαρτύριο.

systimata neyra 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δυσκολεύεται να κατανοήσει απλές εντολές, όπως "άλλαξε σταθμό" ή "πλοήγηση στο σπίτι", ειδικά αν οι εντολές πρέπει να δίνονται στα αγγλικά και ο οδηγός δεν είναι native speaker, ενώ συχνά κάνει λάθη ή εκτελεί ενέργειες που δεν ζητήσαμε. Η "συζήτηση" μαζί του καταλήγει σε μια ατελείωτη επανάληψη εντολών και ερωτήσεων, που μας φέρνει στα όρια της υπομονής μας.

Σύστημα Start-Stop

Το σύστημα Start-Stop δημιουργήθηκε με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των ρύπων. "Δουλειά" του είναι να σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και έγινε υποχρεωτικό σε πολλά νέα αυτοκίνητα λόγω οικολογικών προτύπων όπως το Euro-5.

systimata neyra 3

Ωστόσο, σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα, το σύστημα αυτό γίνεται εξαιρετικά ενοχλητικό. Ο οδηγός αναγκάζεται να περιμένει να επανεκκινηθεί ο κινητήρας κάθε φορά που θέλει να ξεκινήσει, χάνοντας πολύτιμα δευτερόλεπτα και ευκαιρίες για ελιγμούς. Δεν αποκλείεται επίσης ο κινητήρας να σβήσει πριν ακινητοποιηθεί τελείως το όχημα, με πιθανές συνέπειες για την ασφάλεια των επιβατών. Αν και με τα υβριδικά κινητήρα σύνολα έχει βελτιωθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, παραμένει ένα από τα συστήματα που απενεργοποιούν πιο συχνά οι οδηγοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών

Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και την οικονομία καυσίμου. Ενώ τα συστήματα ελέγχου πίεσης με αισθητήρες μέσα στους τροχούς λειτουργούν αξιόπιστα, τα συστήματα που βασίζονται στην ταχύτητα περιστροφής των τροχών είναι επιρρεπή σε σφάλματα.

systimata neyra 1

Διάφοροι παράγοντες μπορούν να το “μπερδέψουν”, όπως η θερμοκρασία ή η κατάσταση του οδοστρώματος. Το σύστημα είναι αξιόπιστο σε επίπεδες επιφάνειες, αλλά σε ανώμαλους δρόμους, οι τροχοί περιστρέφονται με διαφορετική ταχύτητα, με αποτέλεσμα ψευδείς συναγερμούς, προκαλώντας σύγχυση και εκνευρισμό στον οδηγό.

Σύστημα υποβοήθησης λωρίδας

Το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας υπόσχεται να κρατά το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας, μειώνοντας το στρες του οδηγού. Δυστυχώς όμως, η τεχνολογία αυτή δεν είναι ακόμη τέλεια, ειδικά σε μοντέλα που την φέρουν στην πιο απλή μορφή της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
systimata neyra

Σε δρόμους με κακή σήμανση ή ανωμαλίες, όπου ο οδηγός θα χρειαστεί να κάνει μανούβρα για να αποφύγει μια λακκούβας, το σύστημα μπορεί να μπερδευτεί και να παρεμβαίνει λανθασμένα, οδηγώντας το αυτοκίνητο προς τις μπάρες ή κάποιο άλλο εμπόδιο.

Συμπερασματικά, ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα προσφέρουν πλήθος "έξυπνων" συστημάτων, η λειτουργία τους δεν είναι πάντα άψογη. Μερικές φορές, η τεχνολογία καταλήγει να μας εκνευρίζει περισσότερο από όσο μας βοηθά, μετατρέποντας την οδήγηση σε μια στρεσογόνα εμπειρία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ