Ως γνωστόν, η εταιρεία του Τορίνου ετοιμάζει τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο premium SUV της κατηγορίας Ε, με ορίζοντα το 2027 και με στόχο να μπει σε αυτή την κατηγορία που είναι άκρως εμπορική στις ΗΠΑ και στην Κίνα.
Το SUV αυτό θα αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» της Alfa Romeo που θα τοποθετηθεί απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η BMW iX και η Porsche Cayenne. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jean-Philippe Imparato, επιβεβαίωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι πρόκειται για ένα SUV, αλλα άφησε τον αντικαταστάτη του, Santo Ficili, να λάβει τις τελικές αποφάσεις.
Η νέα ιταλική πολυτελής και υπερυψωμένη πρόταση θα υιοθετήσει την πλατφόρμα STLA Large της μητρικής Stellantis, η οποία είναι δεκτική τόσο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
BUY NOW
Στη δεύτερη περίπτωση υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση (μέσω της τεχνολογίας 800V) και δυνατότητα υποδοχής ισχυρών κινητήρων και μεγάλων μπαταριών έως 118 kWh, που θα επιτρέπουν αυτονομία έως και 800 χιλιομέτρων.
Έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα κυκλοφορήσει το 2027, ακολουθώντας στη σειρά τις επόμενες γενιές των Stelvio το 2025 και Giulia το 2026 - οι οποίες επίσης θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large, αντί για την πλατφόρμα Giorgio της Alfa, όπως συμβαίνει με τις τρέχουσες γενιές τους.
Ο Imparato δήλωσε ότι οι νέες Stelvio και Giulia θα εξακολουθήσουν να «προστατεύουν» τη φήμη της δυναμικής οδήγησης που συνοδεύει τις Alfa Romeo, καθώς και ότι το επίπεδο απόδοσης που μπορεί να επιτευχθεί με αυτήν την αρχιτεκτονική είναι «πολύ, πολύ εντυπωσιακό».
Τα μοντέλα θα διατίθενται με υβριδικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγως ηλεκτρικές παραλλαγές, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Stellantis για πλατφόρμες πολλαπλών μορφών ενέργειας. Η εταιρεία θα μπορεί να προσαρμόσει την παραγωγή έως και 100% προς όποια κατεύθυνση επιθυμεί, ανάλογα με τη ζήτηση των πελατών.
Διανύοντας τον τελευταίο του καιρό στο θώκο της Alfa, ο Imparato δήλωσε ότι η εταιρεία του Τορίνου από «ζημιογόνος εκατοντάδων εκατομμυρίων» έφτασε να «γεννά κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων» χάρη στη μείωση του κόστους και την αύξηση των τιμών των μοντέλων της.
Σημείωσε ότι η εταιρεία δεν έχει ως κύριο στόχο της τον όγκο πωλήσεων, αλλά την κερδοφορία, και προς αυτήν την κατεύθυνση έχει ισχυρά περιθώρια κέρδους σε κάθε αυτοκίνητο που πωλείται - ενώ το «στοκ είναι καθαρό», με κάθε μονάδα που παράγεται να πωλείται σε αληθινούς αγοραστές.
Νωρίτερα, στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares δήλωσε ότι η «Alfa ήταν βαθιά ζημιογόνα» στην αρχή της συγχώνευσης με τη Stellantis, καθώς και ότι «ήταν προς πώληση». Όμως, συμπλήρωσε, «την επαναφέραμε και αποφέρει καλά περιθώρια κέρδους, και κέρδη».