Citroen e-C3

Αυτά είναι τα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2024

dacia sandero stepway δοκιμή

Παρά την προέλαση των SUV και Crossovers, στην κορυφή των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς την περασμένη χρονιά βρέθηκε το Dacia Sandero, μπροστά από τα Renault Clio και Volkswagen Golf.

Η ευρωπαϊκή αγορά δείχνει πως τα μικρά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις του κοινού, καθώς τα τρία πιο δημοφιλή μοντέλα του 2024 ήταν hatchbacks: το Dacia Sandero, το Renault Clio και το Volkswagen Golf.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce, το Sandero πούλησε 270.111 μονάδες στην Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας αύξηση 14,3% σε σχέση με το 2023.

Το οικονομικό supermini της Dacia κατέλαβε άνετα την πρώτη θέση, αφήνοντας πίσω το Renault Clio, που έκλεισε το έτος με 216.569 πωλήσεις (+6,5%). Το Volkswagen Golf, το οποίο άλλοτε κυριαρχούσε στους πίνακες πωλήσεων, περιορίστηκε στην τρίτη θέση με 216.549 πωλήσεις (+17,5%).

Είναι εντυπωσιακό, πάντως, το γεγονός ότι μόλις 20 μονάδες χώρισαν το Golf από το Clio, καθώς τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν το 98% των πωλήσεων στην περιοχή για τον Δεκέμβριο.

Η επιτυχία του Dacia Sandero δεν είναι δύσκολο να εξηγηθεί. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή, αξιόλογο εξοπλισμό και απλή, ευχάριστη σχεδίαση. Οι τρικύλινδροι κινητήρες 1.0 λίτρου, είτε ατμοσφαιρικοί είτε turbo, αν και όχι ιδιαίτερα ισχυροί, ικανοποιούν τις ανάγκες όσων αναζητούν προσιτή μετακίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ορισμένες αγορές, το Sandero διατίθεται εργοστασιακά με κινητήρα που υποστηρίζει υγραέριο (LPG), γεγονός που μειώνει ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης. Στη Ρουμανία, τη βάση της Dacia, το LPG κοστίζει σχεδόν τα μισά από τη βενζίνη.

Οι πωλήσεις θα μπορούσαν να ήταν ακόμα υψηλότερες αν η εταιρεία είχε διατηρήσει τον diesel κινητήρα των προηγούμενων γενιών, αλλά οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη ώθησαν τη Renault να απομακρυνθεί από τους πετρελαιοκινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να διατηρηθεί χαμηλό το κόστος, το Sandero δεν έχει καμία μορφή εξηλεκτρισμού. Ωστόσο, αυτό θα αλλάξει το 2027, όταν η επόμενη γενιά του μοντέλου θα αποκτήσει πλήρως ηλεκτρική έκδοση, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot.

Η επιτυχία του Sandero έχει ενισχύσει τη θέση της Dacia στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η Dacia κατέγραψε μερίδιο αγοράς 4,5% για το 2024, ξεπερνώντας μάρκες όπως οι Hyundai και Kia (4,1%) και αφήνοντας πίσω τη Ford, που έπεσε στο 3,3%.

Τα 10 εμπορικότερα αυτοκίνητα της Ευρώπης το 2024
Dacia Sandero - 270.111 (+14.3%)
Renault Clio - 216.569 (+6.5%)
Volkswagen Golf - 216.549 (+17.5%)
Tesla Model Y - 210.484 (-17.5%)
Volkswagen T-Roc - 203.611 (-1.5%)
Peugeot 208 - 199.820 (+2.7%)
Volkswagen Tiguan - 195.297 (+12.1%)
Toyota Yaris Cross - 194.512 (+10.1%)
Skoda Octavia - 182.801 (+13.3%)
Toyota Yaris - 180.806 (+13.8%)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ