Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Νέα ανατροπή των δεδομένων στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφηκε τον Οκτώβριο του 2023 καθώς όπως φαίνεται και από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι Έλληνες στράφηκαν στα υβριδικά μοντέλα τα οποία όπως φαίνεται απειλούν ανοικτά την πρωτοκαθεδρία των βενζινοκίνητων μοντέλων! Επίσης τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα ξεπέρασαν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τα οποία καταγράφουν ρεκόρ πτώσης. Τέλος οριακή μεταβολή σημείωσαν τα μοντέλα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο ενώ μικρή πρώτη κατέγραψαν τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο.
Ειδικότερα οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων τον Οκτώβριο κατέγραψαν πτώση 7,1% ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 7,7%.
BUY NOW
Όλα τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, υγραέριο και φυσικό αέριο) σημείωσαν πτώση με τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά να καταγράφουν άνοδο 3%.
Πιο συγκεκριμένα τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέλαβαν το 37,6% του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας πτώση 1,6% ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα με 34,2% σημειώνοντας ωστόσο άνοδο 7,7% σε σχέση με το τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 13,7% τα οποία σημείωσαν άνοδο 3%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό πτώση 7,1% καταλαμβάνοντας μόλις το 12,1% του συνόλου των πωλήσεων και ακολουθούν τα Υγραεριοκίνητα ΙΧ με 2,1% (-0,3%) και εκείνα του Φυσικού Αερίου με 0,4% (-0,3%).
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η άνοδος των υβριδικών μοντέλων οφείλεται στα μεν πρώτα στην χαμηλότερη τιμή αγοράς σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά ενώ δεν χρειάζεται ο οδηγός τους να τα φορτίζει σε κάποια πρίζα με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλό κόστος χρήσης και να γεμίζουν οι μπαταρίες τους με την κίνηση του οχήματος ή με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα τους επόμενους μήνες θα φανεί η διαφορά στις πωλήσεις με έντονο το ποσοστό πτώσης τους καθώς δεν υπάρχουν χρήματα στο πρόγραμμα επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 2,9% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 30,3% έναντι 27,4%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 10μηνο κατέλαβαν το 42,6% του συνόλου χάνοντας 2,8% σε σχέση με το 45,4% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Πτώση 2,7% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 10μηνο καθώς κατέλαβαν το 13,6% έναντι 16,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 3,4% καθώς στο πρώτο 10μηνο του 2023 κατέλαβαν το 10,8% έναντι 7,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,4% καθώς στο 10μηνο κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αυξάνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 48,6% εκ των οποίων το 31,9% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 32,9% εκ του οποίου το 25,9% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,5% εκ του οποίου τα SUV είναι 1,3%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 8,2% (6,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,7% (0,6 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Οκτώβριο κατέλαβαν το 66,4% καταγράφοντας άνοδο 14,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 10μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε μικρή άνοδο 0,9% καθώς ανήλθε σε 55,3% έναντι 54,4%.