Έτοιμο να βυθιστεί φαίνεται πως είναι το όραμα της Πολωνίας για δυναμική είσοδο στον ευρωπαϊκό κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Έτοιμο να εκτροχιαστεί είναι σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος το σχέδιο δημιουργίας μιας νέας μάρκας στην «καρδιά» της Ευρώπης, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Πρόκειται για την ElectroMobility Poland (EMP), η οποία δημιουργήθηκε το 2016, με την υποστήριξη του πρώην πρωθυπουργού της χώρας, Mateusz Morawiecki.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εταιρεία μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει περίπου 580 εκατ. ζλότι (133 εκατ. ευρώ) από το κράτος και κρατικά ελεγχόμενες εταιρείες, αλλά προκειμένου να υλοποιήσει το όραμά της και να ξεκινήσει να παράγει αυτοκίνητα απαιτούνται έως και 3 δισ. ευρώ επιπλέον.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Lukasz Maliczenko, οι καθυστερήσεις στην εξασφάλιση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να βάλουν «φρένο» στο πρότζεκτ, το οποίο υποστηρίζεται από τον κινεζικό κολοσσό Geely.
Η ElectroMobility Poland έχει υπογράψει συμφωνία με τη Geely για την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της, αλλά σύμφωνα με τον Maliczenko, όσο δεν εξασφαλίζονται τα απαραίτητα κεφάλαια τόσο θα αυξάνεται ο κίνδυνος για τερματισμό της συνεργασίας, ειδικά από την στιγμή που υφίσταται έντονος ανταγωνισμός από άλλες χώρες της ΕΕ για την προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων.
«Οι καθυστερήσεις στη διαδικασία χρηματοδότησης μπορεί να μας οδηγήσουν στην αναθεώρηση της συνεργασίας μας ή στην οικοδόμηση μιας νέας με κάποια άλλη εταιρεία. Θα ήταν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία».
Η ElectroMobility θα συνέδραμε στην υλοποίηση του φιλόδοξου στόχου του πρώην πρωθυπουργού της χώρας, Mateusz Morawiecki, για κυκλοφορία ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα έως το 2025. Σήμερα, βέβαια, ο ηλεκτρικός στόλος κυκλοφορούντων ΙΧ δεν υπερβαίνει τις 74.000 μονάδες.
Εφόσον πάντως εξασφαλιζόταν η χρηματοδότηση, η εταιρεία θα ξεκινούσε αμέσως τη δημιουργία εργοστασίου στη Σιλεσία. Αυτό θα ήταν έτοιμο σε περίπου δύο χρόνια με ετήσια παραγωγική ικανότητα 150.000 οχημάτων.
Τα οχήματα θα πωλούνταν με το έμβλημα “Izera”, ενώ πέρα από αμιγώς ηλεκτρικά ίσως υπήρχαν και plug-in υβριδικές επιλογές.
Στόχος της μάρκας ήταν το πρώτο μοντέλο -το οποίο θα βασιζόταν στην πλατφόρμα SEA της Geely- να αποτελούσε ένα SUV, με δύο επιλογές μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 51 και 69 kWh και μέγιστη αυτονομία 450 χλμ. Στον τομέα των επιδόσεων το SUV θα ήταν πισωκίνητο με 272 PS και θα επιτάχυνε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 6 δλ. Αργότερα θα ακολουθούσαν ένα 5θυρο hatchback και ένα station wagon.