Η αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου δίνει το δικαίωμα στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να περιορίσουν ή ακόμα και να διακόψουν το πρόγραμμα επιδοτήσεων στα υγρά καύσιμα.
Σε μια περίοδο ομαλοποίησης περνά η αγορά των υγρών καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρώπη χάρη στην αποκλιμάκωση που παρουσιάζει οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Η πτώση αυτή έχει μεταφερθεί και στην αντλία δίνοντας το δικαίωμα στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αναπροσαρμόσουν ή ακόμα και να διακόψουν το πρόγραμμα των επιδοτήσεων στα υγρά καύσιμα, εξοικονομώντας σημαντικά κονδύλια για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων στο μέτωπο του ενεργειακού.
BUY NOW
Ήδη στη Γαλλία, όπου στο πρόγραμμα επιδοτήσεων συμμετέχει ενεργά και η TotalEnergies αυξάνοντας το συνολικό όφελος για τους καταναλωτές στα 50 λέπτα/λίτρο και μειώνοντας την τελική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κάτω από το 1,5 ευρώ/λίτρο, έχει ανακοινωθεί η πολιτική που πρόκειται να ακολουθηθεί τους επόμενους μήνες.
Ειδικότερα, την 1η Νοεμβρίου η TotalEnergies θα μειώσει την επιδότηση στην τιμή των καυσίμων από τα 20 λεπτά/λίτρο στα 10 λεπτά, ενώ κατά πάσα πιθανότητα το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να τερματιστεί στα τέλη αυτής της χρονιάς.
Μάλιστα αν η γαλλική κυβέρνηση προχωρήσει στην υπερφορολόγηση των κερδών που σημειώνουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών, η πιθανότητα να συνεχιστούν οι… εκπτώσεις στα υγρά καύσιμα είναι λιγοστές.
Στη χώρα μας, η Κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της σε σχέση με το αν πρόκειται να υλοποιηθεί το fuel pass 3 και αν θα συνεχιστεί η επιδότηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στην αντλία.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι στην περίπτωση που η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα ίσως να μην απαιτηθεί κάποια παρέμβαση, από τη στιγμή μάλιστα που προτεραιότητα αποτελεί, ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα, η επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας έχει σταθεροποιηθεί στην περιοχή του 1,9 ευρώ, παρουσιάζοντας πτωτικές τάσεις τις τελευταίες εβδομάδες.
Η περίπτωση του diesel κίνησης είναι διαφορετική, καθώς παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας η τιμή του επιδοτείται με 15 λεπτά ανά λίτρο, η μέση τιμή του, ακόμα και στην Αττική παραμένει κοντά στο 1,8 ευρώ.
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το πρόγραμμα επιδότησης του πετρελαίου κίνησης πρόκειται να ολοκληρωθεί την 1η Οκτωβρίου, αν και εφόσον η τιμή του διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα, τότε ίσως χρειαστεί να παραταθεί η «έκπτωση» η οποία προκύπτει για τον καταναλωτή στο πρατήριο.