Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει;

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τη χώρα μας να τροποποιήσει τη νομοθεσία της σχετικά με τη φορολόγηση και την ταξινόμηση ΙΧ.

Τελεσίγραφο δύο μηνών έχει η Ελλάδα ώστε να αλλάξει τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, να καταργήσει το Περιβαλλοντικό Τέλος που επιβάλλεται στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5 και επίσης να καταργήσει την απαγόρευση εισαγωγής οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και και παλαιότερες!

Να υπενθυμίσουμε πως μετά την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) είχε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτώντας την κατάργησή του ενώ παράλληλα είχε καταγγείλει την Ελλάδα για άνιση φορολογική μεταχείριση μεταξύ ομοειδών εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, επειδή δεν έχει τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με την ταξινόμηση και τη φορολόγηση αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τη νομολογία του Δικαστηρίου, παραβιάζεται το άρθρο 110 της Συνθήκης όταν οι φόροι που επιβάλλονται σε εισαγόμενα οχήματα υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο από ό,τι οι φόροι που επιβάλλονται σε ομοειδή εγχώρια αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται υψηλότεροι φόροι στο εισαγόμενο προϊόν.

Σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν επί του παρόντος στην Ελλάδα, το τέλος ταξινόμησης, το οποίο επιβάλλεται σε όλα τα οχήματα, είναι υψηλότερο για ορισμένες κατηγορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων απ' ό, τι για τα ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα.

Επιπλέον, ο ελληνικός περιβαλλοντικός φόρος, ο οποίος επιβάλλεται σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, εισάγει διακρίσεις μεταξύ εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων και μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλο κράτος μέλος και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συνάδει με το άρθρο 110 της Συνθήκης, διότι τα οχήματα που εισάγονται από άλλο κράτος μέλος επιβαρύνονται με υψηλότερη φορολογία σε σύγκριση με τα εγχώρια οχήματα.

Ταυτόχρονα, η Ελλάδα απαγορεύει την ταξινόμηση ορισμένων μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται στην Ελλάδα, ενώ δεν επιβάλλεται παρόμοια απαγόρευση στις αντίστοιχες κατηγορίες εγχώριων οχημάτων.

Η απαγόρευση αυτή αποτελεί σαφή περιορισμό της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και αντίκειται στα άρθρα 34 και 36 της ΣΛΕΕ.

Για τον λόγο αυτό, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα.

Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carandmotor.gr επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Μετά από πολλά χρόνια αγώνων επιτέλους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε και εκείνη ότι η Ελλάδα παρανομεί και υπερφορολογεί τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ. Η επιβολή του Περιβαλλοντικου Τέλους όπως επίσης και η απαγόρευση εισαγωγής παλαιότερων αυτοκινήτων (προ του Euro 3) αυτομάτως δημιουργούσε συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ ομοειδών οχημάτων. Εμείς είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι τα υπέρογκα χαράτσια που έχουν επιβάλλει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα καταπέσουν στην ΕΕ και η χώρα μας αν δεν συμμορφωθεί θα αναγκαστεί να πληρώσει πολλά εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα αντληθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό δηλαδή από τις τσέπες των Ελλήνω πολιτών. Η Ελλάδα έχει δύο μήνες προθεσμία να διορθώσει όλα τα λάθη της και να καταργήσει την υπέρογκη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα να καταργήσει το άδικο Περιβαλλοντικό Τέλος και την απαγόρευση εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων ώστε να γλιτώσει από υπερβολικά πρόστιμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος σε όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 και βέβαια να απαγορεύσει την κυκλοφορία όλων των παλαιότερων οχημάτων δηλαδή εκείνων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες

«Μπάχαλο» και πάλι η αγορά!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόφαση της Κομισιόν να στείλει τελεσίγραφο στην Ελλάδα ώστε να αλλάξει τόσο το Τέλος ταξινόμησης όσο και να καταργήσει το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και την κατάργηση απαγόρευση εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων αναμένεται να αλλάξει ριζικά και πάλι το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Αρχικά η αλλαγή του Τέλους Ταξινόμησης θα ευνοήσει την εισαγωγή παλαιότερων οχημάτων με κίνδυνο να αυξηθεί περαιτέρω ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων στην Ελλάδα. Επίσης κάποιοι επιτήδειοι θα σπεύσουν να εισάγουν πολλά φθηνά και επικίνδυνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έναντι πινακίου φακής για να τα πουλήσουν σε επίσης χαμηλές τιμές αλλά με μεγάλο κέρδος για εκείνους.

Την ίδια στιγμή τα συναρμόδια Υπουργεία θα πρέπει για πρώτη φορά να αναλάβουν δράση και να υιοθετήσουν αντικίνητρα για να προστατεύουν τόσο τους πολίτες όσο και το περιβάλλον καθώς οι εισαγωγές παλαιών οχημάτων θα είναι και πάλι στο προσκήνιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ