Τέλος η βενζίνη και το diesel -Ποιος ζητάει να απαγορευτεί η πώλησή τους στα βενζινάδικα;

Πρατήριο καυσίμων

Παρελθόν θα αποτελέσουν τα παραδοσιακά καύσιμα από τα πρατήρια της Γερμανίας, εφόσον υλοποιηθούν οι προτάσεις του γερμανικού λόμπι.

Την απαγόρευση πώλησης βενζίνης και diesel στα πρατήρια υγρών καυσίμων από το 2045 στη Γερμανία ζητάει η Ένωση της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), καλώντας ταυτόχρονα τη βιομηχανία πετρελαίου να προσφέρει στην αγορά μόνο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως είναι τα συνθετικά.

Σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 21 Αυγούστου, το λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των προμηθευτών τους, τίθεται υπέρ της απαγόρευσης πώλησης καινούργιων ΙΧ που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, αλλά θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αρκεί για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι γεγονός ότι η αύξηση της ηλεκτροκίνησης θα επιτρέψει σημαντική εξοικονόμηση CO2 τα επόμενα χρόνια», αναφέρει η επικεφαλής της VDA, Hildegard Mueller.

αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία

Υποστηρίζει, ωστόσο, ότι «αυτό δεν αρκεί, καθώς θα υπάρχουν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Γερμανία για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη VDA ακόμα και αν επιτευχθεί ο στόχος της γερμανικής κυβέρνησης για 15 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, στους δρόμους της χώρας θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τουλάχιστον 40 εκατ. αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Και αυτά θα συνεχίσουν να κινούνται με ορυκτά καύσιμα, τα οποία πρέπει να σταματήσουν να διατίθενται στα πρατήρια, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που προτείνει ο ανεφοδιασμός τους να γίνεται με «πράσινα» καύσιμα όπως είναι τα συνθετικά.

εξάτμιση αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως εκ τούτου ζητάει από τους πολιτικούς να δημιουργήσουν κίνητρα για την επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, από τις οποίες παράγονται τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, για τις μεταφορές, τα κράτη μέλη πρέπει να επιλέξουν μεταξύ ενός δεσμευτικού στόχου μείωσης κατά 14,5% της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 ή δεσμευτικό μερίδιο τουλάχιστον 29% των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην τελική κατανάλωση ενέργειας στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.

Η Γερμανία έχει ήδη θέσει έναν πιο φιλόδοξο στόχο, στοχεύοντας σε μείωση κατά 25%. Παρ' όλα αυτά η VDA θεωρεί ότι αυτός ο στόχος δεν είναι αρκετός και προτείνει μια μείωση κατά 35%.

Η ΕΕ καθορίζει επίσης ένα ελάχιστο ποσοστό 5,5% για τη χρήση βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων, με το 1% να προέρχεται από συνθετικά καύσιμα. Η VDA ζητάει την αύξηση του ποσοστού για τα συνθετικά καύσιμα σε τουλάχιστον 5%.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ