Από τον Ιανουάριο του 2025, όσοι διαθέτουν diesel παλαιότερης τεχνολογίας θα πρέπει να βρουν εναλλακτικούς τρόπους για να μετακινηθούν στη Λυών της Γαλλίας.
Η Λυών κάνει ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον, απαγορεύοντας την κυκλοφορία οχημάτων με σήμα Crit'Air 3 και άνω στη Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών (ZFE) από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Αυτή η απόφαση, που αναμένεται να επηρεάσει περίπου 60.000 οχήματα, στοχεύει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην προώθηση της χρήσης πιο οικολογικών μέσων μεταφοράς.
BUY NOW
Οι δήμοι της Λυών, Caluire-et-Cuire, Villeurbanne, Bron και Vénissieux θα είναι οι περιοχές με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από την εφαρμογή του σχεδίου. Σύμφωνα με στοιχεία, η απαγόρευση αφορά πάνω από το ένα τρίτο των οχημάτων σε αυτές τις περιοχές, δημιουργώντας μια σημαντική πρόκληση για τους τουλάχιστον 140.000 εργαζόμενους που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, μιας και θα πρέπει να επανεξετάσουν τους τρόπους μεταφοράς τους.
Σύμφωνα με τα κριτήρια που έχει θέσει η γαλλική κυβέρνηση, η συγκεκριμένη απαγόρευση αφορά όλα τα αυτοκίνητα diesel που ταξινομήθηκαν πριν από το 2011, αλλά και τα αυτοκίνητα βενζίνης που ταξινομήθηκαν πριν από το 2006.
Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές, αυτή η αυστηροποίηση των κανόνων σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την κινητικότητα στη Λυών, όπου η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν προτεραιότητα.
Οι φορείς ήδη προβάλλουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την πιο ελκυστική εναλλακτική για τους οδηγούς που επηρεάζονται από την απαγόρευση, με τα συγκεκριμένα οχήματα να απολαμβάνουν απεριόριστη πρόσβαση στη Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών.
Μάλιστα, οι αρχές ενθαρρύνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, επεκτείνοντας το δίκτυο των δημόσιων σημείων φόρτισης, το οποίο ήδη αριθμούσε περισσότερα από 500 σημεία το 2023.
Ωστόσο, το υψηλό κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων και οι ανάγκες για περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης αποτελούν σημαντικές προκλήσεις, μιας και πρόκειται για μια περιοχή όπου οι περισσότεροι μόνιμοι κάτοικοι δεν έχουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνουν επιπλέον επενδύσεις στο ηλεκτρικό δίκτυο για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση ενέργειας.
Όπως και να έχει, όλα δείχνουν ότι ο κλοιός γύρω από τα θερμικά αυτοκίνητα σφίγγει όλο και περισσότερο.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ